FreeCinema

Follow us
15.0111:00

Όσκαρ 2016: Back to the BIG picture?


Οι υποψηφιότητες των Όσκαρ του 2016 επεφύλασσαν μερικές εκπλήξεις, αρκετές δίκαιες επιλογές, απουσίες ταινιών που «αστόχησαν» παρά το σπρώξιμο από… μη μέλη της Ακαδημίας και ουκ ολίγες διαπιστώσεις για την «επίδραση» των υπόλοιπων βραβεύσεων που προηγήθηκαν. Ο θεσμός έχει την ανάγκη μιας πιο ισχυρής «φωνής», προφανώς. Ακόμη κι από άποψη… μεγάλης οθόνης!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Oscars 2016 Actor

Ο Έντι Ρέντμεϊν το πήρε πέρσι για τη «Θεωρία των Πάντων». Άξια. Ήταν η πρώτη του υποψηφιότητα. Είναι εκπληκτικός και φέτος στο «The Danish Girl». Ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο πήρε τη Σφαίρα φέτος (εκεί μετράει το σταριλίκι). Είναι η πέμπτη του υποψηφιότητα στα Όσκαρ για ρόλο (είχε και μια ως παραγωγός του «Λύκου της Wall Street»). Δεν το έχει πάρει ποτέ. Αυτό που τον ενισχύει σε περίπτωση «sympathy vote» είναι… οι προηγούμενες ήττες και οι θρυλικές, πια, φήμες περί κακουχιών στα γυρίσματα του «Η Επιστροφή» (ναι, η ιστορία με την αρκούδα…). Τελευταία παρατήρηση: από τους υποψήφιους του Σωματείου Ηθοποιών, ο Ματ Ντέιμον του «Η Διάσωση» αντικατέστησε τον Τζόνι Ντεπ από το «Ανίερη Συμμαχία». Ακούγονται γέλια από το βάθος…

ΠΡΩΤΟΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Oscars 2016 Actress

Μπάχαλο. Μπλάνσετ, Λάρσον (πιθανό φαβορί) και Ρόναν βρίσκονται και στη λίστα του Σωματείου τους, Ράμπλινγκ και Λόρενς αντικατέστησαν τις Έλεν Μίρεν («Γυναίκα από Χρυσό») και Σάρα Σίλβερμαν («I Smile Back»). Η περίπτωση της Λόρενς είναι λιγάκι τύπου «αν δεν έπαιζες κι εσύ θα πετούσαν τα καθίσματα στην οθόνη», ενώ η Ράμπλινγκ μπορεί να είναι το spoiler για τα «45 Χρόνια». Είναι 69 ετών. Αλλά η ηλικία δεν συγκινεί πάντοτε. Κάπως με το ζόρι γέμισε τούτη η πεντάδα. Και μια παρατήρηση: η Έιμι Σούμερ του «Κατακούτελα» γιατί να μην προταθεί, δηλαδή; Θα σας πέσει ο κώλος αν βάλετε και κάτι καθαρά κωμικό στις ερμηνείες (που είχε και μια – δύο δραματικές σκηνάρες η γυναίκα…);

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Oscars 2016 Actor Supporting

Μονάχα Μπέιλ και Ράιλανς συμφωνούν με το Σωματείο! Σταλόνε, Ράφαλο (και πέρσι υποψήφιος εδώ!) και Χάρντι «έστειλαν» τους Ίντρις Έλμπα («Beasts of No Nation»), Μάικλ Σάνον («99 Σπίτια») και το παιδάκι από το «Room», τον Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, που αδικείται, σαφώς. Εντάξει, στις Σφαίρες το πήρε ο Σταλόνε για το «Creed», προφανώς (σταριλίκι και τα λοιπά). Είναι 69 ετών κι αυτός, είχε προταθεί για τον ίδιο ρόλο, του Ρόκι Μπαλμπόα, πριν από 39 χρόνια (!) και σε όλο αυτό το μεσοδιάστημα έβλεπε την απονομή ή από τα… καθίσματα κάτω ή από «το σπίτι του». Είναι καλός, το προσπαθεί και κάπου σε συγκινεί, με αυτό το κατεστραμμένο πρόσωπο. Πολύ δύσκολη κατηγορία.

ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Oscars 2016 Actress Supporting

Μάρα, ΜακΆνταμς, Βικάντερ και Γουίνσλετ (με επιπλέον Σφαίρα) είναι και στο Σωματείο. Η Έλεν Μίρεν («Trumbo») εκτοπίστηκε από την Τζένιφερ Τζέισον Λι («Οι Μισητοί Οκτώ») εδώ. Είναι όλες τους καλές, χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα κάποια. Επίσης δύσκολη κατηγορία, λόγω της απουσίας της τελευταίας από τα βραβεία των συναδέλφων της (spoiler alert!). Ενδεχομένως η ταινία να «συμπαρασύρει» την ψήφο εδώ και όχι απαραίτητα το ποια ερμηνεία ξεχωρίζει.

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ & ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Oscars 2016 Original ScreenplayOscars 2016 Adapted Screenplay

Στα πρωτότυπα, μονάχα «Spotlight» και η «Γέφυρα των Κατασκόπων» συμφωνούν με το Σωματείο Σεναριογράφων! Το πρώτο έχει φόρα. Το δεύτερο πέρασε εξαιτίας… των αδελφών Κοέν. Στην οσκαρική πεντάδα έχουμε δύο αγαπημένα έργα των παραγωγών, το «Straight Outta Compton» (μοναδική υποψηφιότητα της ταινίας) και το «Από_Μηχανής». Το animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» θα περίμενε κανείς να είχε περάσει και από την πεντάδα των σεναριογράφων. Προσωπικά, θορυβήθηκα από τον οσκαρικό αποκλεισμό του «Κατακούτελα» (το έχουν προτείνει οι σεναριογράφοι στα δικά τους). Στην κατηγορία του διασκευασμένου, υπάρχουν δυνατές ανατροπές. «Το Μεγάλο Σορτάρισμα», «Carol» και «Η Διάσωση» βρίσκουν τους πάντες σύμφωνους, τα Όσκαρ προτιμούν «Brooklyn» και «Room» (προτάθηκαν και ως ταινίες, βλέπεις), οι σεναριογράφοι στήριξαν περισσότερο τα «Steve Jobs» και «Trumbo». Πόσο ειρωνική η απουσία του τελευταίου από τα Όσκαρ…

The RevenantMad Max Fury Road - teaser2

Τις υπόλοιπες κατηγορίες θα τις πιάσουμε πιο αναλυτικά όταν έρθει η σωστή ώρα των προγνωστικών. Πολλά πράγματα βρίσκονται στον αέρα σήμερα. Μοιραία, ακόμη και εξαιτίας αριθμών μονάχα, βρισκόμαστε σε ένα «δίλημμα» ανάμεσα στο «Η Επιστροφή» και το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής». Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει το κλίμα να διαμορφώνεται ή να αλλάζει εντελώς κοντά στην τελετή της απονομής των Όσκαρ, οπότε το ένα κάποιο προβάδισμα του Ινιάριτου μπορεί και να μην αντέξει μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου και να υπερνικήσει το σαφές δέος απέναντι στο φιλμ του Μίλερ. Βέβαια, υπάρχει πάντοτε και το πρόσφατο κρούσμα του «Gravity» το οποίο ξέσκισε σε βραβεία (επτά νίκες, μαζί και της σκηνοθεσίας), αλλά δεν θεωρήθηκε… αρκετό (ή σοβαρό;) για να αποσπάσει και το Όσκαρ καλύτερης ταινίας (ας μην ξύνουμε πληγές…). Είναι αυτό ένα μοτίβο που θα επαναληφθεί φέτος με το «Mad Max»;

Άλλες παρατηρήσεις. Αν το πάρει ο Χάρντι στον δεύτερο ρόλο και δεν το πάρει ο ΝτιΚάπριο στον πρώτο ρόλο, η Ακαδημία δηλώνει επισήμως ότι δεν αναγνωρίζει τον δεύτερο ως σημαντικό ερμηνευτή (κι ας σέρνει και πέντε υποψηφιότητες!). Το «Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει» δεν συγκίνησε καθόλου την Ακαδημία! Μόλις πέντε υποψηφιότητες σε τεχνικές κατηγορίες. Η «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο προτάθηκε για… Όσκαρ τραγουδιού (γέλια στο βάθος). Οι «Μισητοί Οκτώ» του Κουέντιν Ταραντίνο δεν άρεσαν (τρεις υποψηφιότητες). Ο Ρότζερ Ντίκινς (φωτογραφία για το «Sicario») και ο Τόμας Νιούμαν (μουσική για τη «Γέφυρα των Κατασκόπων») έχουν από δεκατρείς υποψηφιότητες ο καθένας τους, αλλά καμία νίκη! Θα τους βρει… ζωντανούς το αγαλματίδιο; Πού πήγε ο «Πορφυρός Λόφος» (έγκλημα η απουσία του από την κατηγορία σκηνογραφίας, προφανώς ουδείς είδε το φιλμ!); Τέλος, μιλάμε για σαφή «στροφή» των μελών της Ακαδημίας προς ένα σινεμά πιο «αναγνωρίσιμο» από τον θεατή, πιο φιλικό και «εμπορικό», αφού οι οκτώ ταινίες που προτάθηκαν για το σημαντικότερο βραβείο της χρονιάς έχουν αποφέρει (μέχρι στιγμής) 597.000.000 δολάρια στα αμερικανικά ταμεία. Το αντίστοιχο νούμερο πέρσι (τέτοια εποχή) έφτανε μόλις τα 201.000.000 δολάρια!

Η επίσημη σελίδα των Όσκαρ περιλαμβάνει ό,τι χρειάζεται να μάθεις πιο αναλυτικά για όλες τις κατηγορίες προς το παρόν. Εύχομαι να… γουστάρουμε εκείνη τη βραδιά! Είναι το πιο όμορφο ξενύχτι της χρονιάς.

Oscars 2016 Poster

TAGS: