FreeCinema

Follow us
06.0610:09

Μια φορά και έναν καιρό στην οθόνη…


Κινηματογραφικοί και τηλεοπτικοί δημιουργοί, αφού παραδόθηκαν αμαχητί σε κάθε έκφανση βαμπιρικής γοητείας, περιπλανώνται, πλέον, με ευφάνταστη μανία στα κλασικά παραμύθια, αναζητώντας το νέο, ακαταμάχητο, μαγικό φίλτρο που θα γεμίσει τις τσέπες τους.

ΕΝΩ ΕΣΥ ΚΟΙΜΟΣΟΥΝ

Σε παραγωγή Μπραντ Πιτ, και με πρωταγωνίστρια την επίσημη, πια, αρραβωνιαστικιά (και μέλλουσα σύζυγό) του, Αντζελίνα Τζολί στον πρώτο ρόλο, έρχεται το Μάρτιο του 2014 (!) για να μας στοιχειώσει η «Maleficent». Maleficent (τουτέστιν, Επιβλαβής) είναι το όνομα της κακιάς και ιδιαιτέρως σκιαχτικής (στο κλασικό κινούμενο σχέδιο της Disney και του 1959, «Η Ωραία Κοιμωμένη») Μάγισσας που καταριέται την πριγκίπισσα Ορόρα (Ελ Φάνινιγκ, εν προκειμένω) σε αιώνιο ύπνο, και αυτή τη φορά, ξεδιπλώνει την ιστορία από τη δική της οπτική. Απέναντί της, ενδέχεται να βρει τη «Sleeping Beauty» της 15χρονης Χέιλι Στάινφελντ («Αληθινό Θράσος»), αν το υπό διαμόρφωση σενάριό του (που θέλει την Ορόρα να εξερευνεί τον κόσμο των ονείρων, ενώ προσπαθεί μόνη της, να αποδράσει από αυτόν) πάρει πράσινο φως από κάποιο studio.

ΞΥΛΟ… ΠΕΛΕΚΗΜΕΝΟ

Τελευταία, αφήσαμε την καλύτερη, επί της οθόνης, παραμυθένια μάχη από όλες. Αφενός η Fox αγόρασε το περιζήτητο σενάριο του βραβευμένου, πρωτοεμφανιζόμενου γραφιά, Μάικ Βουκαντίνοβιτς, «The Three Misfortunes of Geppetto». Prequel της κλασικής ιστορίας του Πινόκιο, παρακολουθεί τον αγώνα του ιδιοφυούς ξυλουργού, μέσα από πόλεμο και δυστυχία, να κερδίσει την καρδιά της αγαπημένης του, πριν σκαρφιστεί τη δημιουργία του ξύλινου γιού του. Ο Σον Λίβι («Real Steel») ζήτησε (και πήρε) τη σκηνοθεσία. Αφετέρου, όχι ένα, αλλά δύο ιερά τέρατα του σινεμά του φανταστικού ετοιμάζονται να ξαναφέρουν – κινηματογραφικά – στον κόσμο τον Πινόκιο. Από τη μία, ο Γκιγέρμο Ντελ Τόρο («Ο Λαβύρινθος Του Πάντα») συνεργάζεται με το πρωτοπόρο στις μαριονέτες studio του Τζιμ Χένσον για να έχει έτοιμο μέσα στο 2014 το «Pinocchio»: μια σε 3D stop motion animation, πιο σκοτεινή εκδοχή του ομότιτλου παραμυθιού, με τις φωνές των Ντάνιελ – «Χάρι Πότερ» – Ράντκλιφ και Τομ Γουέιτς στους πρώτους ρόλους. Από την άλλη, ο Τιμ Μπέρτον εκπονεί τη δική του, live action εκδοχή για τη Warner, με τίτλο εργασίας, απλά, «Pinocchio» και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ πιθανότατα στο ρόλο του Τζεπέτο.

ΘΑ ΖΗΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΑ (ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ;)

Εκτός από τα παραπάνω παραμύθια, που θα αναβιώσουν πολλάκις στο σινεμά, υπάρχουν και πολλά ακόμα στα σχέδια των studios που (προς το παρόν) φαίνεται πως θα παίξουν χωρίς αντίπαλο. Πιο ενδιαφέροντα από αυτά, φαντάζουν τα ακόλουθα…

Ήδη έτοιμο και με αρχική ημερομηνία εξόδου μέσα στον τρέχοντα Ιούνιο, το «Jack the Giant Killer» του Μπράιαν Σίνγκερ («X-Men») αναβλήθηκε για το Μάρτιο του 2013 (ακολουθώντας το παράδειγμα του «Hansel and Gretel: Witch Hunters», πιθανότατα για να γεμίσει τρύπα στον προγραμματισμό της παραγωγού Warner). Γοτθική, σκοτεινή, ενήλικη (απ’ όσο μπορούμε να κρίνουμε από το trailer) και – θέλουμε να ελπίζουμε – ευφάνταστη διασκευή των συγγενικών, φολκλορικών, εγγλέζικων παραμυθιών «Τζακ, Ο Κυνηγός Γιγάντων» και  «Ο Τζακ και η Φασολιά», έχει τον ανερχόμενο Νίκολας Χόουλτ («X-Men: Η Πρώτη Γενιά») στον ομώνυμο ρόλο και εξαιρετικούς, χαρακτηριστικά άφοβους δευτεραγωνιστές (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Μπιλ Νάι, Στάνλεϊ Τούτσι, Ίαν ΜακΣέιν).

Αντίθετα, σε διαφορετικό στάδιο της τελικής διαμόρφωσης του σεναρίου ή της προ-παραγωγής βρίσκονται (πάρε βαθιά ανάσα) τα:

  • Η δια χειρός του ικανού για το καλύτερο («Εξιλέωση») και το χειρότερο («Ο Βιρτουόζος»), Τζο Ράιτ, πρώτη live action και (υποτίθεται) πιο πιστή στο μελαγχολικό πρωτότυπο του παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, διασκευή της Μικρής Γοργόνας, «The Little Mermaid».
  • Η επίσης live action, νέα και μοντέρνα προσέγγιση της Disney στο μύθο της Σταχτοπούτας, στο δια χειρός Μαρκ Ρομάνεκ («Μην Με Αφήσεις Ποτέ»), «Cinderella» και επικρατέστερη πρωταγωνίστρια τη Σκάρλετ Τζοχάνσον.
  • Το «Arabian Nights» σε σκηνοθεσία του πάλαι ποτέ, πολλά υποσχόμενου Τσακ Ράσελ («Η Μάσκα»), με το Λίαμ Χέμσγουορθ («Αγώνες Πείνας») στο ρόλο του Αλί Μπαμπά, να συνεργάζεται με τους Σίνμπαντ και Αλαντίν για να σώσει το βασίλειο της Σεχραζάντ.
  • Το σε παραγωγή – μόνο – Γκιγέρμο Ντελ Τόρο και με πρωταγωνίστρια την Έμα Γουότσον (Ερμιόνη στις ταινίες του «Χάρι Πότερ»), αλλά αγνώστων λοιπών στοιχείων, «Beauty & the Beast».
  • Την α λα αδελφών (Άντι και Λάνα πλέον) Γουατσόφσκι (που έχουν να σκηνοθετήσουν ταινία που να βλέπεται από το πρώτο «Matrix», 13 χρόνια πριν) παραμυθένια διατύπωση του μύθου του Ρομπέν των Δασών, «Hood».
  • Η κινηματογραφική μεταφορά του πολυσυζητημένου, εκκεντρικού musical του Στίβεν Σόντχαϊμ, «Into the Woods», που αποδομεί ρηξικέλευθα χιλιοειπωμένα, αγαπημένα παραμύθια. Σε μια αναπάντεχη, ριψοκίνδυνη κίνηση, η Disney ανέλαβε την παραγωγή του – σε σενάριο, μουσική και στίχους Σόντχαϊμ – φιλμ και εμπιστεύτηκε στο Ρόμπ Μάρσαλ («Σικάγο») τη σκηνοθεσία.
  • Η ενδεχόμενη, μοντέρνα εκδοχή του Καρυοθραύστη από το σκηνοθέτη του πολυαναμενόμενου «Rock of Ages», Άνταμ Σάνκμαν, «The Nutcracker», καθώς και η επίσης, μη οριστικοποιημένη ακόμα, συνέχεια των περιπετειών της «Μαγεμένης», ζωγραφιστής και ζωντανής, Τζιζέλ/Έιμι Άνταμς, «Enchanted, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα της (όπως όλα δείχνουν) Αν Φλέτσερ («Η Πρόταση»).