FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (2012)

(YΕΚ KΗΑΝÉVADÉH-E MOHTARAM)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μασούντ Μπακσί
  • ΚΑΣΤ: Μπαμπάκ Χαμιντιάν, Μερντάντ Σεντιγιάν, Μεράν Αχμαντί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ιρανός καθηγητής που ζει στο εξωτερικό, επιστρέφει για λίγο στην πατρίδα προκειμένου να διδάξει έναν κύκλο μαθημάτων. Θα βρεθεί, όμως, μπλεγμένος σε μια ενδοοικογενειακή διαμάχη που μπορεί να απειλήσει ακόμη και τη ζωή του.

Ντοκιμαντερίστας μέχρι τώρα, στην πρώτη του ταινία μυθοπλασίας ο νεαρός Μασούντ Μπακσί δείχνει να μένει επηρεασμένος από τον κόσμο των φιλμ τεκμηρίωσης. Στο σενάριό του υπάρχουν στοιχεία της πρόσφατης ιστορίας του Ιράν, κάποια πράγματα για τη σημερινή κατάσταση τα οποία κάνουν εντύπωση, όπως ότι σε ένα καθεστώς όπως το ιρανικό, υπάρχουν εταιρείες – κολοσσοί, ενώ η κάμερά του καταγράφει στιγμές της καθημερινότητας. Ο Μπακσί ανήκει στη νεότερη γενιά των Ιρανών σκηνοθετών, που δείχνουν να απομακρύνονται από τις ποιητικές εμμονές και την υπερβολική καλοψυχία των ιστοριών τις οποίες βλέπαμε να παράγονται μέχρι πριν από λίγα χρόνια στην πατρίδα του.

Ο νεαρός σκηνοθέτης προσπαθεί να χωρέσει πολλά στην ταινία, χωρίς ωστόσο να μπορεί να τα χειριστεί ισορροπημένα. Χρειάζεται πολύ ταλέντο και πείρα για να μπορέσεις να βάλεις στις σωστές δόσεις ένα πλήθος από στοιχεία Ιστορίας, μετανάστευσης, καθεστωτικής λογοκρισίας, θρίλερ και οικογενειακού δράματος, όμως, ενώ ο Μπακσί δείχνει ότι έχει την πρόθεση και αρκετό ταλέντο, του λείπει η αίσθηση της αφαίρεσης.

Η ιστορία έχει ενδιαφέρον και έχει και καλές στιγμές, ιδιαίτερα όταν πλησιάζει προς το θρίλερ, με την αντιπαράθεση των ετεροθαλών αδελφών που δεν είναι εμφανής από την αρχή, αλλά αποκαλύπτεται στη συνέχεια και μάλιστα με αρκετά βίαιο τρόπο. Σαφώς πιο αδύναμο είναι το κομμάτι των ενοχών από το παρελθόν και των τύψεων για έναν χαμένο αδελφό, κυρίως επειδή είναι μια ιστορία που έχεις ξαναδεί, σαφώς καλύτερα. Πιο εστιασμένη και με βαθύτερη ανάπτυξη, η «Οικογένεια», εκτός από αξιοπρεπής, θα ήταν και πιο ολοκληρωμένη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για φίλους ντεμπούτων και του ιρανικού σινεμά, ιδιαίτερα εκείνου που απομακρύνεται από την κιαροσταμική μανιέρα. Αν η καρδιά σου ανήκει στον «Iron Man 3», μάλλον δεν θα είναι το καλύτερό σου…


MORE REVIEWS

BONES AND ALL

Στην Αμερική του Ρόναλντ Ρέιγκαν, ένα κορίτσι που αρέσκεται στο να τρώει ανθρώπινη σάρκα παίρνει τους δρόμους σε αναζήτηση της «χαμένης» μητέρας της και κάποιας πιθανής εξήγησης για την κατάσταση που βιώνει. Στη μοναχική της πορεία, θα βρεθεί η στιγμή που θα… οσμιστεί την παρουσία ενός αγοριού με το οποίο μοιράζεται το ίδιο «μυστικό».

ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ερευνητική αποστολή ανακαλύπτει «μαγικό» φυτό, του οποίου οι καρποί χαρίζουν δύναμη ενέργειας ωφέλιμη για την καθημερινότητα της κοινωνίας των Αβαλονιανών. Όταν οι καλλιέργειες του φυτού προσβάλλονται από μυστηριώδη «ιό», μονάχα τα έγκατα της γης μπορούν να δώσουν μια αποτελεσματική απάντηση σχετικά με τον επερχόμενο κίνδυνο.

ΠΙΝΟΚΙΟ ΤΟΥ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ

Ο Τζεπέτο έχει χάσει το παιδί του, φτιάχνει μια ξύλινη μαριονέτα αγοριού και… εντάξει, τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε ήδη, μη σας πω κι από το 1940 (τουλάχιστον)!

THE FABELMANS

Από «μπαγκάζι» του πατέρα του μέχρι «υποχρέωση» ανατροφής από τη μητέρα του, ο μικρός Σάμι βρίσκει το ιδανικό καταφύγιο στη φαντασία της κινηματογραφικής εμπειρίας και προσπαθεί να γίνει μέρος αυτού του (καλύτερου) «κόσμου».

ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2022

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το μακροβιότερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας, είναι και πάλι εδώ και γιορτάζει τα 35α γενέθλιά του! Η διοργάνωση θα φιλοξενηθεί από την Πέμπτη 24/11 μέχρι την Τετάρτη 30/11 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους ΕΛΛΗ και ΑΝΔΟΡΑ.