FreeCinema

Follow us

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΟΙ ΚΑΡΑΒΙΔΕΣ (2022)

(WHERE THE CRAWDADS SING)

  • ΕΙΔΟΣ: Δικαστικό Μελόδραμα Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολίβια Νιούμαν
  • ΚΑΣΤ: Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς, Τέιλορ Τζον Σμιθ, Χάρις Ντίκινσον, Ντέιβιντ Στραδέρν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στους βάλτους της Βόρειας Καρολίνα, ένα μικρό κορίτσι μεγαλώνει μοναχό του, δακτυλοδεικτούμενο από την κοινωνία σαν ένα απολίτιστο και ανεπιθύμητο αγρίμι. Μερικές δεκαετίες αργότερα, βρίσκεται κατηγορούμενη για τη δολοφονία (;) ενός πλούσιου γόνου της περιοχής, με τον οποίο διατηρούσε κρυφή σχέση.

Δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω ποιο δικαστικό θρίλερ είχα στο μυαλό μου καθώς παρακολουθούσα το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», όμως, όταν ακούσετε την απόφαση του δικαστηρίου, θα το καταλάβετε κι εσείς! Ή, έστω, εσείς που γνωρίζετε τις «φόρμουλες» τούτου του φιλμικού είδους, που εδώ έχει την ατυχία να απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε… γυναικείο κοινό. Με ότι «αρνητικό» μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Βασισμένο σε bestseller γραμμένο από γυναίκα, με σεναριακή διασκευή από γυναίκα και σκηνοθετημένο από γυναίκα, το φιλμ της Ολίβια Νιούμαν (γαλουχημένη στην τηλεόραση, με το βιογραφικό της να συμπεριλαμβάνει κυρίως επεισόδια σειρών) πέφτει στην παγίδα στερεοτύπων περί κακοποίησης γυναικών από συζύγους ή εραστές, με ρομαντικές σχέσεις που φλερτάρουν ασύστολα με το μελόδραμα και πλοκή που ρέπει έντονα προς τη… σαπουνόπερα. Κακοποιητικός σύζυγος οδηγεί τη μάνα και κάμποσα από τα παιδιά τους σε φυγή, αφήνοντας την ανήλικη Κάια να μεγαλώνει μαζί του σ’ ένα φτωχόσπιτο χαμένο μέσα στους βάλτους μιας μικρής πόλης στη Βόρεια Καρολίνα του ’50. Μετά το θάνατό του, η Κάια θα συνεχίσει να ζει μόνη, διαφεύγοντας από την Πρόνοια, έχοντας για προστάτες τους ιδιοκτήτες ενός παντοπωλείου κι ένα μικρό αγόρι για το οποίο τρέφει (επιτέλους) συναισθήματα. Μετά την εφηβεία, ο Τέιτ θα φύγει για σπουδές και δεν θα τηρήσει μια υπόσχεση επιστροφής στην πληγωμένη (πια) αγαπημένη του. Ένα πλουσιόπαιδο θα την φλερτάρει επίμονα, όμως, οι δικές του υποσχέσεις θ’ αποδειχτούν ακόμη πιο ψεύτικες και η συμπεριφορά του θα θυμίσει στην Κάια την απόφαση της μάνας της.

Όλα αυτά η Νιούμαν τα αφηγείται μέσω απανωτών flashback, καθώς στο παρόν η Κάια κατηγορείται για την (όχι απαραίτητα πιστοποιημένη) δολοφονία του Τσέις, του δεύτερου αγοριού που μάτωσε την καρδιά της. Η ροή της ταινίας είναι… δραματικά προβλέψιμη και η σκηνοθεσία μοιάζει σαν κάποιος να πάτησε τον «αυτόματο πιλότο», καταλήγοντας το φιλμ να ταυτίζεται περισσότερο με τη φόρμα ενός mini series βασισμένου σε… Βίπερ Νόρα! Η Νιούμαν δεν δύναται να διαχειριστεί το υλικό της σε μορφή δικαστικού θρίλερ, η σχετική ατμόσφαιρα σασπένς απουσιάζει παντελώς και μονάχα στις σκηνές του δικαστηρίου αντιλαμβάνεσαι κάτι διαφορετικό από… ένα γυναικουλίστικο «coming of age» ερωτικό δράμα βιντεϊκού «δικάσετου» για το weekend. Σε «τρικάσετο», θα ήταν σκέτη κλοπή!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άψυχη οπτικοποίηση ευπώλητου που είχε πέραση στον γυναικείο πληθυσμό, επιχειρεί να «πιάσει» και ένα πιο κοριτσίστικο κοινό με το αισθηματικό του background (μέχρι και η Τέιλορ Σουίφτ έχει επιστρατευθεί για το τραγούδι της ταινίας), αλλά αποτυγχάνει να λειτουργήσει στο πλαίσιο του έργου μυστηρίου με δικαστική πλοκή εγκλήματος. Η χαρισματική (και ανερχόμενη) Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς δεν βοηθιέται για να κάνει το όποιο ερμηνευτικό θαύμα (να την αναζητήσετε στο επίσης φετινό «Fresh»). Όμορφο και λειτουργικό το score του Μίκαελ Ντάνα. Εξαιτίας του… PG-13, ενδέχεται να ευχαριστήσει νεαρά ζευγαράκια που θα το επιλέξουν για «ραντεβουδάκι» σε σινεμά. Μέχρι εκεί…


MORE REVIEWS

BONES AND ALL

Στην Αμερική του Ρόναλντ Ρέιγκαν, ένα κορίτσι που αρέσκεται στο να τρώει ανθρώπινη σάρκα παίρνει τους δρόμους σε αναζήτηση της «χαμένης» μητέρας της και κάποιας πιθανής εξήγησης για την κατάσταση που βιώνει. Στη μοναχική της πορεία, θα βρεθεί η στιγμή που θα… οσμιστεί την παρουσία ενός αγοριού με το οποίο μοιράζεται το ίδιο «μυστικό».

ΠΑΡΑΞΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

Ερευνητική αποστολή ανακαλύπτει «μαγικό» φυτό, του οποίου οι καρποί χαρίζουν δύναμη ενέργειας ωφέλιμη για την καθημερινότητα της κοινωνίας των Αβαλονιανών. Όταν οι καλλιέργειες του φυτού προσβάλλονται από μυστηριώδη «ιό», μονάχα τα έγκατα της γης μπορούν να δώσουν μια αποτελεσματική απάντηση σχετικά με τον επερχόμενο κίνδυνο.

ΠΙΝΟΚΙΟ ΤΟΥ ΓΚΙΓΙΕΡΜΟ ΝΤΕΛ ΤΟΡΟ

Ο Τζεπέτο έχει χάσει το παιδί του, φτιάχνει μια ξύλινη μαριονέτα αγοριού και… εντάξει, τα υπόλοιπα τα γνωρίζετε ήδη, μη σας πω κι από το 1940 (τουλάχιστον)!

THE FABELMANS

Από «μπαγκάζι» του πατέρα του μέχρι «υποχρέωση» ανατροφής από τη μητέρα του, ο μικρός Σάμι βρίσκει το ιδανικό καταφύγιο στη φαντασία της κινηματογραφικής εμπειρίας και προσπαθεί να γίνει μέρος αυτού του (καλύτερου) «κόσμου».

ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ 2022

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, το μακροβιότερο κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας, είναι και πάλι εδώ και γιορτάζει τα 35α γενέθλιά του! Η διοργάνωση θα φιλοξενηθεί από την Πέμπτη 24/11 μέχρι την Τετάρτη 30/11 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους ΕΛΛΗ και ΑΝΔΟΡΑ.