FreeCinema

Follow us

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ (2023)

(WHAT'S LOVE GOT TO DO WITH IT?)

  • ΕΙΔΟΣ: Ρομαντική Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σεκάρ Καπούρ
  • ΚΑΣΤ: Λίλι Τζέιμς, Σαζάντ Λατίφ, Σαμπάνα Άζμι, Έμμα Τόμσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Η Ζόε, μία ντοκιμαντερίστρια που ζει στο Λονδίνο, αποφασίζει να βουτήξει στα βαθιά νερά των συνοικεσίων που διέπουν την πακιστανική κοινότητα, με σκοπό να κινηματογραφήσει αυτό το «ταξίδι». Αρωγός και κεντρικό πρόσωπο σε τούτη την προσπάθεια θα σταθεί ο καλύτερός της φίλος, Καζ, ο οποίος έχει έναν τέτοιο γάμο στα σκαριά.

Η ρομαντική κομεντί είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο είδος ως προς το να πετύχει η «μαγιά», όσο κι αν λοιδορείται από την πλειοψηφία των «σοβαρών» κινηματογραφόφιλων. Ειδικά στις μέρες μας, όπου τα πράγματα έχουν προχωρήσει και εξελιχθεί (και πολύ καλά κάνουν), γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να μη φανεί παρωχημένη μια προσπάθεια πάνω σ’ αυτό το genre. Με αλλά λόγια, να μη γίνει Hallmark – όσο κι αν αυτό το τελευταίο έχει ένα κάποιο κοινό που παραμένει στις επάλξεις. Προσωπικά μιλώντας, οι τελευταίες καλές rom-com που θυμάμαι είναι το «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων» (2017) και το «Φίλοι ή Κάτι Παραπάνω;» (2014) (ναι, εμένα μου άρεσε, εντάξει;), ενώ άμα πάμε στις βρετανικές (μια υπέροχη σχολή στο είδος), με μια πρόχειρη σκέψη, καρφωμένο στη μνήμη μου βρίσκεται το «Όσα Φέρνει ο Χρόνος» (2013) του γνωστού και μη εξαιρετέου Ρίτσαρντ Κέρτις.

Συμπτωματικά, και στην περίπτωση του προαναφερθέντος «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων», ο πρωταγωνιστής ήταν μέλος της πακιστανικής κοινότητας, όπως επίσης συμβαίνει και στο «Ευτυχισμένοι Μαζί» (θα φέρει ελληνικούς συνειρμούς ο τίτλος, μία έξυπνη επιλογή). Ο σκηνοθέτης Σεκάρ Καπούρ (των δύο «Elizabeth» με την Κέιτ Μπλάνσετ, μεταξύ άλλων) επιλέγει να μας παρουσιάσει μία ιστορία την οποία γνωρίζει πολύ καλά, όντας Πακιστανός και ο ίδιος, με βασικό άξονα να μας δείξει λεπτομέρειες γεγονότων που ίσως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει σε αυτό το χάσμα κουλτούρας μεταξύ δυτικού και ανατολικού κόσμου, τι μπορούμε να προσφέρουμε ο ένας στον άλλον, αλλά και να προτείνει μία ερώτηση: είναι στ’ αλήθεια τόσο ξένο σ’ εμάς το συνοικέσιο; Αρωγοί σε αυτή την προσπάθεια, αλλά και αλατοπίπερο μίας ρομαντικής κομεντί που σέβεται τον εαυτό της, δεν είναι άλλοι από τους δύο πρωταγωνιστές, τον Σαζάντ Λατίφ και την Λίλι Τζέιμς, με την δεύτερη ειδικά να «λάμπει». Στην ουσία, μιλάμε για μία εξερεύνηση των ανθρώπινων ρομαντικών σχέσεων, κατά πόσο όλο αυτό μπορεί να είναι κάτι το «παραμυθένιο» ή κάτι εντελώς ψυχρό, σχεδόν διεκπεραιωτικό και ιδωμένο με κριτήρια λογικής.

Σε τελική ανάλυση, όμως, μιλάμε για ένα feelgood «ταξίδι» δύο (σχεδόν) ωρών, που χωρίς να είναι σαχλό (σε κανένα σημείο), μεταβαίνει από το ρομάντζο στην κωμωδία απρόσκοπτα, χρησιμοποιώντας ένα από τα μεγαλύτερα όπλα του βρετανικού κινηματογράφου, τουλάχιστον κατά τον γράφοντα: αυτά τα «μαγικά» ensemble καστ, που σε συνδυασμό με τον multicultural χαρακτήρα του Λονδίνου, είναι εκείνα που δίνουν τον τόνο στην ταινία. Η αγαπημένη (και βετεράνος του είδους) Έμμα Τόμσον, ως μητέρα της Ζόε, είναι απλά το coup de grâce που συνήθως μας δίνουν οι Βρετανοί (κάλλιστα θα μπορούσε να είναι ο Μπιλ Νάι ή η Μάγκι Σμιθ, σε ένα εναλλακτικών αναγκών casting).

Αντί «υστερόγραφου», αφήνω εδώ την επιθυμία μου να δούμε στο μέλλον και μία κομεντί δίχως πρωταγωνιστές με «cool» δουλειές ή… ανεξήγητα πανάκριβα σπίτια. Μήπως ήρθε η ώρα και για μία ρομαντική κομεντί με ήρωες… δύο άνεργους;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καιρού επιτρέποντος και… ethnic διάθεσης σε ορέξεις, σε συνδυασμό με το προσφερόμενο και προσφιλές για την εποχή αυτή είδος της ρομαντικής κωμωδίας, καλώς μας βρήκε η φετινή θερινή σεζόν, με μία θετική πρόταση για «ποδαρικό» στο πλησιέστερο open-air σινεμά.


MORE REVIEWS

ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΜΕ ΕΜΑΣ

Ανθοπώλις ενδίδει στο αδιάκοπο flirting γοητευτικού νευροχειρουργού, όμως, η τραυματική εμπειρία του πρώτου της έρωτα ακόμα στοιχειώνει με πολλαπλούς τρόπους το ρομαντικό μέλλον της.

COLD

Υπάλληλος της υπηρεσίας προστασίας ανηλίκων που ερευνά, πολλά χρόνια μετά, τον θάνατο δύο αγοριών σε δομή παραβατικών εφήβων, ανακαλύπτει πως τα γεγονότα εκείνα ίσως συνδέονται με την πρόσφατη αυτοκτονία της συζύγου του.

Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΕΘΗΚΕ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Στη διχασμένη προεμφυλιακή Ισπανία, ιδεαλιστής δάσκαλος καταφθάνει φορτωμένος ιδέες χίλιες σε μικρό χωριό της ενδοχώρας, αποφασισμένος να διδάξει γνώση με τρόπο πρωτοποριακό. Οι εθνικιστές του Φράνκο, όμως, αντί για καινοτομία έβλεπαν… κομμουνισμό. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ALIEN: ROMULUS

Ομάδα νεαρών αποίκων του διαστήματος εισέρχεται στον εγκαταλειμμένο διαστημικό σταθμό Romulus με σκοπό το πλιάτσικο, όμως, λογάριαζε χωρίς τα… xenomorph!

BORDERLANDS

Η Λίλιθ, μια διαβόητη κυνηγός επικηρυγμένων, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη της, τον χαοτικό πλανήτη - σκουπιδαριό Παντόρα, με αποστολή να βρει τα ίχνη της απαχθείσας κόρης του ισχυρότερου άνδρα του σύμπαντος. Παράλληλα, η αναζήτηση μιας μυστηριώδους κρύπτης που φημολογείται πως φέρει το «κλειδί» πανίσχυρης δύναμης ίσως να συνδέεται κι αυτή με το εξαφανισμένο κορίτσι.