FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (2011)

(WAR HORSE)

  • ΕΙΔΟΣ: Πολεμικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στίβεν Σπίλμπεργκ
  • ΚΑΣΤ: Τζέρεμι Ίρβαϊν, Πίτερ Μάλαν, Έμιλι Γουότσον, Ντέιβιντ Θιούλις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 146’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ατίθασο άτι γίνεται ο καλύτερος φίλος νεαρού αγοριού, εκπλήσσοντας τον πεισματάρη πατέρα και ιδιοκτήτη του, ο οποίος θα υποχρεωθεί να το πουλήσει στο βρετανικό ιππικό με τον ερχομό του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου.

Το βιβλίο του Μάικλ Μορπούργκο διέθετε όλα τα προφανή στοιχεία που θα προσέλκυαν τον Στίβεν Σπίλμπεργκ, ώστε να φαντασιώσει ένα παλαιομοδίτικο, widescreen έπος λυρικών εικόνων, με δόσεις αγνού ανθρωπισμού και μπαλαντέρ, πάντα, τον τετράποδο ήρωα που… στόμα έχει, μιλιά δεν έχει – μη σου πω πως παίζει και καλύτερα από σύσσωμο το βρετανικό κάστινγκ σπουδαίων ή έμπειρων ηθοποιών, οι οποίοι, τυπικά, χαραμίζονται υπό τη σκιά και το βάρος των προθέσεων του δημιουργού.

Με άξονα τη φιλία του αγοριού με το άλογό του, ο Σπίλμπεργκ στήνει ξανά, βαθιά μέσα του, το πρότυπο μιας μη επικοινωνιακής σχέσης (βλέπε «E.T.») που θα αναπτυχθεί συναισθηματικά, τοποθετημένη στα γνώριμα χαρακώματα του εμπόλεμου background (άφησε το μυαλό σου να πάει ακόμη πιο πίσω από αυτά που φαντάζεσαι και πάτα φρένο στα 1987 και το «Empire of the Sun»!), αφήνοντας τα υπόλοιπα… στον αυτόματο πιλότο σταθερών συνεργατών του (από τη φωτογραφία του Γιάνους Καμίνσκι ως τις νότες του Τζον Γουίλιαμς), με στόχο και το box-office και μερικές υποψηφιότητες στα Όσκαρ. Ακόμη κι αν υποστηρίξουμε πως ζήσαμε εποχές όπου αυτά τα κατάφερνε μιά χαρά, τη σήμερον ημέρα, το θέαμα και η «ψυχή» που παραδίδει στη μεγάλη οθόνη φαντάζουν μονάχα γερασμένα. Η μεγαλύτερη ήττα του, δε, είναι η απόπειρα ν’ αγγίξει το μέγεθος του κλασικού σινεμά σκηνοθετών όπως ο Τζον Φορντ ή ο Ντέιβιντ Λιν, χωρίς να κατανοεί πως το όποιο «homage» σε αυτούς τους θρύλους ακυρώνει ταυτόχρονα τη δική του υπόσταση! Διότι ο Σπίλμπεργκ υπήρξε θρύλος σε ένα άλλο σινεμά, άξια και δικαιωματικά. Προσπαθώντας να αποδείξει πως «μπορεί» να είναι ισάξιος και με αυτή την κλάση των μεγάλων, μόνο τον εγωισμό του μπορεί να πληγώνει, στα μάτια ολόκληρου του κόσμου. Ή, τουλάχιστον, στα μάτια όσων έχουν καταναλώσει περισσότερες εικόνες ακόμη και από εκείνον…

Ανάλογα με τη «συνταγή» που θέλει να πετύχει σε κάθε στάση και προσωρινό ιδιοκτήτη του αδάμαστου ήρωά μας, το φιλμ αλλάζει ύφος και ρυθμούς αφήγησης, σπάνια αγγίζει με ενδιαφέρον τους χαρακτήρες (που δε χλιμιντρίζουν…) και αφήνεται σε έναν δημιουργικό καλπασμό μονάχα σε στιγμές όπου το ανθρώπινο στοιχείο σηκώνει τα χέρια ψηλά απέναντι στη δύναμη και το άγνωστο δέος της φύσης (η σκηνή όπου το άλογο δραπετεύει μέσα από το μέτωπο του πολέμου, παρασέρνοντας συρματοπλέγματα κι αψηφώντας τα πυρά, δίνει ραντεβού με την αιωνιότητα).

Καθώς το «Άλογο του Πολέμου» οδηγείται όλο και πιο κοντά στη συγκινησιακή κορύφωση της (προβλέψιμης) ένωσης του αγοριού με το άτι του, ο Σπίλμπεργκ αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές του θεατή που, όπως όλοι μας, έχει υπάρξει παιδί, ανυψώνει ύπουλα την ελπίδα μέσα του και… αποτελειώνει το φιλμ με μια τόσο κραυγαλέα φτιασιδωμένη αλά Technicolor εικόνα νοσταλγίας, που σε κάνει να υποψιάζεσαι πως από κάπου θ’ αναστηθεί μέχρι και η Σκάρλετ Ο’Χάρα! Αυτό κι αν είναι από άλλη ταινία…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν σου έχουν μείνει όμορφες αναμνήσεις από τις εποχές του «τρικάσετου» weekend, θα λυγίσεις. Αν περιμένεις να δεις αληθινά επικό σινεμά, θα ψάχνεις το remote control…


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Στα Τίρανα του σήμερα, ο Αγκίμ κι ο Γκεζίμ, κωφά και πανομοιότυπα δίδυμα αδέλφια που μοιράζονται την ίδια στέγη, ανακαλύπτουν πως οδηγούνται σταδιακά στην τύφλωση εξαιτίας μιας γενετικής ασθένειας.

MR KLEIN

MR KLEIN

Το αγόρι και το άλογο. Του το πήρανε στον πόλεμο και δεν είχε με τι να παίξει. Γι’ αυτό οι γονείς πρέπει να μιλάνε από νωρίς στα παιδιά τους για την αυτοϊκανοποίηση. Το άλογο έπαιζε καλύτερα απ’ όλους.