FreeCinema

Follow us

ΑΓΡΙΑ ΝΥΧΤΑ (2022)

(VIOLENT NIGHT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Βίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόμι Βιρκόλα
  • ΚΑΣΤ: Ντέιβιντ Χάρμπορ, Τζον Λεγκουιζάμο, Άλεξ Χάσελ, Αλέξις Λάουντερ, Καμ Γκίγκαντετ, Ίντι Πάτερσον, Μπέβερλι Ντ’Άντζελο, Λία Μπρέιντι, Αλεξάντερ Έλιοτ, Μπρένταν Φλέτσερ, Αντρέ Έρικσεν, Μίτρα Σούρι, Μάικ Ντόπαντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Παραμονή Χριστουγέννων, έπαυλη ζάμπλουτης κληρονόμου με «φορτωμένο» θησαυροφυλάκιο δέχεται οργανωμένη επίθεση συμμορίας διαρρηκτών που εξολοθρεύει το προσωπικό ασφαλείας (και όχι μόνο) και απειλεί ν’ αρχίσει να σκοτώνει τα μέλη της οικογένειας αν δεν καταφέρει να φύγει με το παραδάκι. Και κάπου εκεί εμφανίζεται ο Άι Βασίλης. Ο πραγματικός Άι Βασίλης!

Τρελαίνομαι για χριστουγεννιάτικες ταινίες. Ειδικά όταν έχουν αυτό το παραπάνω «twist», το «βρώμικο», που παίρνει το ποίμνιο και… του αλλάζει τα «λαμπάκια»! Μπορεί η καρδιά μου να λιώνει για παλαιομοδίτικο χολιγουντιανό θέαμα τύπου «It’s a Wonderful Life» (1946) και «Miracle on 34th Street» (1947), όμως, δώσε μου «The Nightmare Before Christmas» (1993) και «Gremlins» (1984) και πάρε μου την ψυχή!

Η «Άγρια Νύχτα», προφανώς, ανήκει στη δεύτερη κατηγορία και με ελάχιστα λόγια περιγραφής θα το αποκαλούσα συνταγή συνδυασμού του «Bad Santa» (2003) με το «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» (1988). Ακριβώς, όμως! Χωρίς τις… ερωτοτροπίες του πρώτου. Και επειδή το όνομα του σκηνοθέτη Τόμι Βιρκόλα έχει συνδεθεί κυρίως με τη φήμη του νορβηγικού horror cult «Dead Snow» (2009) με τα… Ναζί ζόμπι, αντιλαμβάνεται κανείς τι «γεύση» μπορεί να έχει τούτο το «cocktail». Ευτυχώς, το rating είναι R και το κοινό που μπορεί να ταυτιστεί με τέτοιου είδους ταινίες… θα γλεντήσει κάνοντας «γαλαρία» στις αίθουσες!

Αν και είχε δυνατότητες να είναι κάτι σαφώς πιο γαμάτο, η «Άγρια Νύχτα» πατάει πάνω σε μία εντελώς κλισεδιάρικη πλοκή, η οποία διασώζεται από την παρουσία του Ντέιβιντ Χάρμπορ (ως Άι Βασίλης) και του (στα όρια του κωμικού) απλόχερου gore (κυρίως στο δεύτερο μέρος). Με λίγο περισσότερη προσοχή στο σενάριο κι ένα πιο πετυχημένο και καραμπινάτο casting, το υλικό θα απογειωνόταν. Ως έχει, παρακολουθούμε μια οικογενειακή μάζωξη στην έπαυλη για τις γιορτές, με τα δύο «αγαπημένα» αδέλφια να προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή και την αγάπη της ζάμπλουτης μάνας αφέντρας, το καθένα με διαφορετική agenda συμφερόντων και στόχων (χρηματικών, φυσικά). Όταν όλοι θα πιαστούν όμηροι καλά οργανωμένης συμμορίας που δεν κάνει πίσω μπροστά σε οποιαδήποτε μορφή εγκλήματος, το πράγμα αρχίζει ν’ αποκτά ζωντάνια κι ενδιαφέρον, με βασικό «κλου» τον επίσης παγιδευμένο εντός Άι Βασίλη, αφού οι τάρανδοι που σέρνουν το έλκηθρό του τον έχουν «πουλήσει» κι έχουν κάνει «φτερά»!

Οι μικροανατροπές είναι προβλέψιμες, αλλά τα φονικά γίνονται άκρως διασκεδαστικά στην πορεία, με κάμποσες σκηνές ανθολογίας βουτηγμένες στο τρελό αίμα (και το γέλιο!). Highlight η σεκάνς – homage στο «Μόνος στο Σπίτι» (1990), με την ανήλικη εγγονή που στήνει θανάσιμες παγίδες στους κακοποιούς (η καρφάρα στη σκάλα ήταν απολαυστική!). Το flashback του… υπερβίαιου βίου του Άι Βασίλη είναι ξεκαρδιστικό, με το που παίρνει στα χέρια του ένα τεράστιο (τύπου Thor!) σφυρί και βαράει (ντίρλα από το αλκοόλ!) ανεβαίνουμε σε άλλο level κανιβαλισμού, όμως, στο φόντο η ιστορία παραμένει πτωχή σε creative κυνισμό και… κακόβουλες ιδέες.

Στην τελική, βέβαια, επειδή τέτοια φιλμ σπανίζουν κυριολεκτικά, μένεις με την ικανοποίηση ενός (ελαφρώς ξεχειλωμένου) δίωρου «απόδρασης», άσε που αν πιστεύεις και στο πνεύμα και τη δύναμη του πιο… trashy θεάματος, θα το δεις το πράμα να σου ‘ρχεται σαν κανονικό δώρο Χριστουγέννων. Μάλλον ήσουν καλό παιδάκι το 2021…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο δυσκοίλιος κριτικός (εγώ, δηλαδή) ήταν φτιαγμένος για κάτι πιο έντονο και έξυπνο, γι’ αυτό και η «Άγρια Νύχτα» πιάνει τη βάση (έστω). Ο θεατής, πάντως, θα το απολαύσει περισσότερο, καθώς δεν πάει στο σινεμά με σκληροπυρηνικά απαιτητικές καλλιτεχνικές «αγκυλώσεις». Κοινώς, κάνει δουλίτσα στο πλαίσιο του «guilty pleasure» τούτος ο Άι Βασίλης. Θεωρώ πως τα multiplex (ειδικά) θα ζήσουν… μέρες γιορτινές!


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».