FreeCinema

Follow us

ΑΓΡΙΑ ΝΥΧΤΑ (2022)

(VIOLENT NIGHT)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Βίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τόμι Βιρκόλα
  • ΚΑΣΤ: Ντέιβιντ Χάρμπορ, Τζον Λεγκουιζάμο, Άλεξ Χάσελ, Αλέξις Λάουντερ, Καμ Γκίγκαντετ, Ίντι Πάτερσον, Μπέβερλι Ντ’Άντζελο, Λία Μπρέιντι, Αλεξάντερ Έλιοτ, Μπρένταν Φλέτσερ, Αντρέ Έρικσεν, Μίτρα Σούρι, Μάικ Ντόπαντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TULIP

Παραμονή Χριστουγέννων, έπαυλη ζάμπλουτης κληρονόμου με «φορτωμένο» θησαυροφυλάκιο δέχεται οργανωμένη επίθεση συμμορίας διαρρηκτών που εξολοθρεύει το προσωπικό ασφαλείας (και όχι μόνο) και απειλεί ν’ αρχίσει να σκοτώνει τα μέλη της οικογένειας αν δεν καταφέρει να φύγει με το παραδάκι. Και κάπου εκεί εμφανίζεται ο Άι Βασίλης. Ο πραγματικός Άι Βασίλης!

Τρελαίνομαι για χριστουγεννιάτικες ταινίες. Ειδικά όταν έχουν αυτό το παραπάνω «twist», το «βρώμικο», που παίρνει το ποίμνιο και… του αλλάζει τα «λαμπάκια»! Μπορεί η καρδιά μου να λιώνει για παλαιομοδίτικο χολιγουντιανό θέαμα τύπου «It’s a Wonderful Life» (1946) και «Miracle on 34th Street» (1947), όμως, δώσε μου «The Nightmare Before Christmas» (1993) και «Gremlins» (1984) και πάρε μου την ψυχή!

Η «Άγρια Νύχτα», προφανώς, ανήκει στη δεύτερη κατηγορία και με ελάχιστα λόγια περιγραφής θα το αποκαλούσα συνταγή συνδυασμού του «Bad Santa» (2003) με το «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» (1988). Ακριβώς, όμως! Χωρίς τις… ερωτοτροπίες του πρώτου. Και επειδή το όνομα του σκηνοθέτη Τόμι Βιρκόλα έχει συνδεθεί κυρίως με τη φήμη του νορβηγικού horror cult «Dead Snow» (2009) με τα… Ναζί ζόμπι, αντιλαμβάνεται κανείς τι «γεύση» μπορεί να έχει τούτο το «cocktail». Ευτυχώς, το rating είναι R και το κοινό που μπορεί να ταυτιστεί με τέτοιου είδους ταινίες… θα γλεντήσει κάνοντας «γαλαρία» στις αίθουσες!

Αν και είχε δυνατότητες να είναι κάτι σαφώς πιο γαμάτο, η «Άγρια Νύχτα» πατάει πάνω σε μία εντελώς κλισεδιάρικη πλοκή, η οποία διασώζεται από την παρουσία του Ντέιβιντ Χάρμπορ (ως Άι Βασίλης) και του (στα όρια του κωμικού) απλόχερου gore (κυρίως στο δεύτερο μέρος). Με λίγο περισσότερη προσοχή στο σενάριο κι ένα πιο πετυχημένο και καραμπινάτο casting, το υλικό θα απογειωνόταν. Ως έχει, παρακολουθούμε μια οικογενειακή μάζωξη στην έπαυλη για τις γιορτές, με τα δύο «αγαπημένα» αδέλφια να προσπαθούν να κερδίσουν την προσοχή και την αγάπη της ζάμπλουτης μάνας αφέντρας, το καθένα με διαφορετική agenda συμφερόντων και στόχων (χρηματικών, φυσικά). Όταν όλοι θα πιαστούν όμηροι καλά οργανωμένης συμμορίας που δεν κάνει πίσω μπροστά σε οποιαδήποτε μορφή εγκλήματος, το πράγμα αρχίζει ν’ αποκτά ζωντάνια κι ενδιαφέρον, με βασικό «κλου» τον επίσης παγιδευμένο εντός Άι Βασίλη, αφού οι τάρανδοι που σέρνουν το έλκηθρό του τον έχουν «πουλήσει» κι έχουν κάνει «φτερά»!

Οι μικροανατροπές είναι προβλέψιμες, αλλά τα φονικά γίνονται άκρως διασκεδαστικά στην πορεία, με κάμποσες σκηνές ανθολογίας βουτηγμένες στο τρελό αίμα (και το γέλιο!). Highlight η σεκάνς – homage στο «Μόνος στο Σπίτι» (1990), με την ανήλικη εγγονή που στήνει θανάσιμες παγίδες στους κακοποιούς (η καρφάρα στη σκάλα ήταν απολαυστική!). Το flashback του… υπερβίαιου βίου του Άι Βασίλη είναι ξεκαρδιστικό, με το που παίρνει στα χέρια του ένα τεράστιο (τύπου Thor!) σφυρί και βαράει (ντίρλα από το αλκοόλ!) ανεβαίνουμε σε άλλο level κανιβαλισμού, όμως, στο φόντο η ιστορία παραμένει πτωχή σε creative κυνισμό και… κακόβουλες ιδέες.

Στην τελική, βέβαια, επειδή τέτοια φιλμ σπανίζουν κυριολεκτικά, μένεις με την ικανοποίηση ενός (ελαφρώς ξεχειλωμένου) δίωρου «απόδρασης», άσε που αν πιστεύεις και στο πνεύμα και τη δύναμη του πιο… trashy θεάματος, θα το δεις το πράμα να σου ‘ρχεται σαν κανονικό δώρο Χριστουγέννων. Μάλλον ήσουν καλό παιδάκι το 2021…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ο δυσκοίλιος κριτικός (εγώ, δηλαδή) ήταν φτιαγμένος για κάτι πιο έντονο και έξυπνο, γι’ αυτό και η «Άγρια Νύχτα» πιάνει τη βάση (έστω). Ο θεατής, πάντως, θα το απολαύσει περισσότερο, καθώς δεν πάει στο σινεμά με σκληροπυρηνικά απαιτητικές καλλιτεχνικές «αγκυλώσεις». Κοινώς, κάνει δουλίτσα στο πλαίσιο του «guilty pleasure» τούτος ο Άι Βασίλης. Θεωρώ πως τα multiplex (ειδικά) θα ζήσουν… μέρες γιορτινές!


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.