FreeCinema

Follow us

VENOM: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ (2024)

(VENOM: THE LAST DANCE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κέλι Μαρσέλ
  • ΚΑΣΤ: Τομ Χάρντι, Τζούνο Τεμπλ, Τσούετελ Ετζίοφορ, Στίβεν Γκρέιαμ, Ρις Ίφανς, Αλάνα Ούμπακ, Κλαρκ Μπάκο, Πέγκι Λου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φυγάς στο Μεξικό εξαιτίας μιας άδικης κατηγορίας για φόνο, ο Έντι Μπροκ αναζητά λύσεις για μία όσο το δυνατόν ευνοϊκότερη συνύπαρξη με το εξωγήινο συμβιωτικό Venom, δίχως να υπολογίζει πως το εχθρικό σύμπαν του δεύτερου έρχεται ν’ αποσπάσει από τον πρώτο ένα «κλειδί» το οποίο θ’ απελευθερώσει τον supervillain Knull.

Υπάρχει κάτι ευεργετικό σε τούτο το franchise. Οτιδήποτε θελήσετε να τραβήξτε επάνω στο σώμα σας θα… μεγαλώσει. Τα μαλλιά, τα βυζιά, το πέος. Τουλάχιστον. Μην το επιχειρήσετε και με το μυαλό σας, όμως, αυτό δεν πρόκειται να τεντώσει με τίποτα. Ούτε και θα μπορέσει να κατανοήσει τι είδους άνθρωποι κάθονται και γράφουν τέτοια σενάρια.

Το υποσχόμενα «τελευταίο» (γέλια στο βάθος…) «Venom» φιλμ δεν είναι ακριβώς το χειρότερο της σειράς (αυτό ήταν – με απόλυτη βεβαιότητα – το προηγούμενο), αλλά αυτή η διαπίστωση βασίζεται μονάχα στα production values και το πόσο καλογυρισμένο είναι (στο πλαίσιο της περιπέτειας φαντασίας). Οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με την «Τελευταία Πράξη» σε αφήνει λίγο μαλάκα. Από την πλοκή, τις ερμηνείες, το «χιουμοράκι», έως και το γεγονός ότι εδώ μιλάμε για το… σκηνοθετικό ντεμπούτο (!) μιας κάποιας Κέλι Μαρσέλ, με προηγούμενα credits σεναριογράφου, ηθοποιού και παραγωγού. Είναι προφανές ότι πρόκειται για «αχυράνθρωπο» της Marvel, κάτι που συνηθίζεται εσχάτως σε ταινίες του συγκεκριμένου genre, καθότι… της μοδός η «ισότητα» πίσω από τις κάμερες. Όσο πιο… κουλαμάρα το έργο, τόσο πιο… «άσχετο» και άγνωστο το όνομα το οποίο αναλαμβάνει να υπογράψει ένα τέτοιο έκτρωμα, με την ελπίδα ότι δεν θα γραφτούν «χοντράδες» διότι… γυναίκα σκηνοθέτις = «πολιτική ορθότητα»!

Σαν να μου έχουν κάνει λοβοτομή παρακολουθούσα με υπομονή τα τεκταινόμενα επί της μεγάλης οθόνης, με εξωγήινα «κατσαριδοειδή» τέρατα που περνούσαν στον γήινο κόσμο μας μέσω «timeholes» από το πουθενά (μόνο ο Doctor Strange δεν ξεπετάχτηκε από μέσα για σύντομο cameo) για να εντοπίσουν το πολυπόθητο «κλειδί» (αυτό κι αν θα προτιμήσω ν’ αφήσω ασχολίαστο…) το οποίο είχαν καθήκον να αποσπάσουν από τον Έντι / Venom, ώστε ο super κακός από κάποιο άλλο σύμπαν να δραπετεύσει από τη «φυλακή» του και… να καταστρέψει οτιδήποτε ζωντανό… διαγαλαξιακά. Ή κάτι τέτοιο.

Επειδή όλο αυτό δεν αρκεί για ν’ αντέξεις εντός αιθούσης για κάνα δίωρο, το «δημιουργικό» (#sarcasm) team της «Τελευταίας Πράξης» έχει φορτώσει στο σενάριο ουκ ολίγες (και πραγματικά άκυρες) υποπλοκές που ή προσθέτουν σεκάνς δράσης (τυποποιημένες αν και χορταστικές, με πιο κραυγαλέα εκείνη της πτήσης επιβατικού αεροσκάφους, του οποίου η τύχη πηγαίνει… στον βρόντο!) ή (μας) κάνουν πλάκα (κανονικά!). Κυριαρχεί το στόρι της οικογένειας των «new age» χίπηδων που πάνε να δουν αν υπάρχουν εξωγήινοι στη διαβόητη Area 51, στο εντελώς ερημικό νότιο τμήμα της Νεβάδα. Σε αυτές τις σκηνές οι λεκτικοί αστεϊσμοί απευθύνονται σε IQ το οποίο δεν θα ήθελα να θίξω, ενώ το ομαδικό τραγούδι στο βανάκι με το «Space Oddity» του Ντέιβιντ Μπόουι είναι άθλια θλιβερό.

Μακάρι να κρατήσουν την υπόσχεσή τους και να είναι όντως το τελευταίο «Venom», όμως, με τη «λογική» της Marvel και τα αμέτρητα άλλοθι των… multiverse (πληροφορία – κλείσιμο ματιού στην αρχική σεκάνς του bar στο Μεξικό) ή την πληθώρα των συμβιωτικών (που συστήνονται εδώ), τίποτα δεν πεθαίνει κινηματογραφικά. Αρκεί να είναι προσοδοφόρο (το) franchise. Όλα τ’ άλλα… βρίσκονται, μωρέ!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κ-15 είναι το έργο (οριακά, διότι υπάρχουν αρκετές σκηνές βίαιων θανάτων) και το αναφέρω για να κάνετε τα κουμάντα σας, διότι πάνω από αυτή την ηλικία… καίγεται ο εγκέφαλος! Από την άλλη, κρίμα είναι να «καίγονται» και τα νέα παιδιά, όμως, σιγά που θα είναι η πρώτη τους φορά. Είναι αργά, πια…


MORE REVIEWS

WICKED

Η καλή μάγισσα Γκλίντα ανακοινώνει στους κατοίκους της Μάντσκινλαντ πως η κακιά μάγισσα της Δύσης ηττήθηκε και πέθανε. Εκείνοι της ζητούν εξηγήσεις σχετικά με τη φιλική σχέση που είχαν στο παρελθόν και η Γκλίντα αναπολεί την εποχή όπου πρωτογνώρισε την αθώα Έλφαμπα.

MARIA

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στο Παρίσι, η Μαρία Κάλλας περνά τις τελευταίες μέρες της ζωής της, φαντασιώνοντας την παρουσία ενός συνεργείου που την ακολουθεί για μια μακρά συνέντευξη.

ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΣΩΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μικροαπατεώνας καταφερτζής δέχεται πρόταση από τον… τραυματία Άγιο Βασίλη, να τον αντικαταστήσει στη διανομή των χριστουγεννιάτικων δώρων. Αρχικά αρνείται, μέχρι που αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για μοναδική ευκαιρία ώστε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του γιου του και της πρώην γυναίκας του.

48 ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΪΒΑΝ

Αμερικανός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών μεταβαίνει «σκαστός» στην Ταϊβάν προκειμένου να πάρει στα χέρια του ενοχοποιητικό σημειωματάριο μεγαλέμπορου ηρωίνης, με τον οποίο έχει ανοιχτές παρτίδες από το παρελθόν. Οι εκκρεμείς λογαριασμοί του, όμως, δεν περιορίζονται στο αμιγώς εγκληματικό πεδίο, αλλά επεκτείνονται και στο αισθηματικό.

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.