FreeCinema

Follow us

VENOM: Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΑΞΗ (2024)

(VENOM: THE LAST DANCE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κέλι Μαρσέλ
  • ΚΑΣΤ: Τομ Χάρντι, Τζούνο Τεμπλ, Τσούετελ Ετζίοφορ, Στίβεν Γκρέιαμ, Ρις Ίφανς, Αλάνα Ούμπακ, Κλαρκ Μπάκο, Πέγκι Λου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 109'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Φυγάς στο Μεξικό εξαιτίας μιας άδικης κατηγορίας για φόνο, ο Έντι Μπροκ αναζητά λύσεις για μία όσο το δυνατόν ευνοϊκότερη συνύπαρξη με το εξωγήινο συμβιωτικό Venom, δίχως να υπολογίζει πως το εχθρικό σύμπαν του δεύτερου έρχεται ν’ αποσπάσει από τον πρώτο ένα «κλειδί» το οποίο θ’ απελευθερώσει τον supervillain Knull.

Υπάρχει κάτι ευεργετικό σε τούτο το franchise. Οτιδήποτε θελήσετε να τραβήξτε επάνω στο σώμα σας θα… μεγαλώσει. Τα μαλλιά, τα βυζιά, το πέος. Τουλάχιστον. Μην το επιχειρήσετε και με το μυαλό σας, όμως, αυτό δεν πρόκειται να τεντώσει με τίποτα. Ούτε και θα μπορέσει να κατανοήσει τι είδους άνθρωποι κάθονται και γράφουν τέτοια σενάρια.

Το υποσχόμενα «τελευταίο» (γέλια στο βάθος…) «Venom» φιλμ δεν είναι ακριβώς το χειρότερο της σειράς (αυτό ήταν – με απόλυτη βεβαιότητα – το προηγούμενο), αλλά αυτή η διαπίστωση βασίζεται μονάχα στα production values και το πόσο καλογυρισμένο είναι (στο πλαίσιο της περιπέτειας φαντασίας). Οτιδήποτε άλλο σχετίζεται με την «Τελευταία Πράξη» σε αφήνει λίγο μαλάκα. Από την πλοκή, τις ερμηνείες, το «χιουμοράκι», έως και το γεγονός ότι εδώ μιλάμε για το… σκηνοθετικό ντεμπούτο (!) μιας κάποιας Κέλι Μαρσέλ, με προηγούμενα credits σεναριογράφου, ηθοποιού και παραγωγού. Είναι προφανές ότι πρόκειται για «αχυράνθρωπο» της Marvel, κάτι που συνηθίζεται εσχάτως σε ταινίες του συγκεκριμένου genre, καθότι… της μοδός η «ισότητα» πίσω από τις κάμερες. Όσο πιο… κουλαμάρα το έργο, τόσο πιο… «άσχετο» και άγνωστο το όνομα το οποίο αναλαμβάνει να υπογράψει ένα τέτοιο έκτρωμα, με την ελπίδα ότι δεν θα γραφτούν «χοντράδες» διότι… γυναίκα σκηνοθέτις = «πολιτική ορθότητα»!

Σαν να μου έχουν κάνει λοβοτομή παρακολουθούσα με υπομονή τα τεκταινόμενα επί της μεγάλης οθόνης, με εξωγήινα «κατσαριδοειδή» τέρατα που περνούσαν στον γήινο κόσμο μας μέσω «timeholes» από το πουθενά (μόνο ο Doctor Strange δεν ξεπετάχτηκε από μέσα για σύντομο cameo) για να εντοπίσουν το πολυπόθητο «κλειδί» (αυτό κι αν θα προτιμήσω ν’ αφήσω ασχολίαστο…) το οποίο είχαν καθήκον να αποσπάσουν από τον Έντι / Venom, ώστε ο super κακός από κάποιο άλλο σύμπαν να δραπετεύσει από τη «φυλακή» του και… να καταστρέψει οτιδήποτε ζωντανό… διαγαλαξιακά. Ή κάτι τέτοιο.

Επειδή όλο αυτό δεν αρκεί για ν’ αντέξεις εντός αιθούσης για κάνα δίωρο, το «δημιουργικό» (#sarcasm) team της «Τελευταίας Πράξης» έχει φορτώσει στο σενάριο ουκ ολίγες (και πραγματικά άκυρες) υποπλοκές που ή προσθέτουν σεκάνς δράσης (τυποποιημένες αν και χορταστικές, με πιο κραυγαλέα εκείνη της πτήσης επιβατικού αεροσκάφους, του οποίου η τύχη πηγαίνει… στον βρόντο!) ή (μας) κάνουν πλάκα (κανονικά!). Κυριαρχεί το στόρι της οικογένειας των «new age» χίπηδων που πάνε να δουν αν υπάρχουν εξωγήινοι στη διαβόητη Area 51, στο εντελώς ερημικό νότιο τμήμα της Νεβάδα. Σε αυτές τις σκηνές οι λεκτικοί αστεϊσμοί απευθύνονται σε IQ το οποίο δεν θα ήθελα να θίξω, ενώ το ομαδικό τραγούδι στο βανάκι με το «Space Oddity» του Ντέιβιντ Μπόουι είναι άθλια θλιβερό.

Μακάρι να κρατήσουν την υπόσχεσή τους και να είναι όντως το τελευταίο «Venom», όμως, με τη «λογική» της Marvel και τα αμέτρητα άλλοθι των… multiverse (πληροφορία – κλείσιμο ματιού στην αρχική σεκάνς του bar στο Μεξικό) ή την πληθώρα των συμβιωτικών (που συστήνονται εδώ), τίποτα δεν πεθαίνει κινηματογραφικά. Αρκεί να είναι προσοδοφόρο (το) franchise. Όλα τ’ άλλα… βρίσκονται, μωρέ!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κ-15 είναι το έργο (οριακά, διότι υπάρχουν αρκετές σκηνές βίαιων θανάτων) και το αναφέρω για να κάνετε τα κουμάντα σας, διότι πάνω από αυτή την ηλικία… καίγεται ο εγκέφαλος! Από την άλλη, κρίμα είναι να «καίγονται» και τα νέα παιδιά, όμως, σιγά που θα είναι η πρώτη τους φορά. Είναι αργά, πια…


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.