FreeCinema

Follow us

Ο ΜΑΧΗΤΗΣ (2013)

(VEHICLE 19)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μουκούντα Μάικλ Ντιούιλ
  • ΚΑΣΤ: Πολ Γουόκερ, Ναΐμα ΜακΛιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: HOLLYWOOD ENTERTAINMENT

Πρώην Τεξανός κατάδικος επισκέπτεται το Γιοχάνεσμπουργκ με στόχο να φτιάξει τη σχέση του με την πρώην γυναίκα του, μόνο που το αυτοκίνητο το οποίο του υποσχέθηκε το γραφείο ενοικίασης δεν είναι αυτό που τελικά παραλαμβάνει. Και κανείς δεν τον προειδοποίησε για τη λιπόθυμη, δεμένη γυναίκα στο πορτ μπαγκάζ. Δύσκολη δουλειά να είσαι τουρίστας στη Νότιο Αφρική.

Λογικά, η συμμετοχή του Πολ Γουόκερ στο «Fast & Furious» franchise τού δίνει το άλλοθι να πρωταγωνιστεί τυφλά σε κάθε ταινία που περιλαμβάνει αυτοκίνητα, καταδιώξεις και παράνομες δραστηριότητες. Δεν εξηγείται αλλιώς η παρουσία του στο «Μαχητή», όπως επιλέχθηκε να μεταφραστεί στα ελληνικά το «Vehicle 19», τίτλος ο οποίος είναι ταιριαστά αδιάφορος και γενικόλογος, ακριβώς όπως και η ταινία.

Η βασική ιστορία υπόσχεται ένα φιλμ που παρουσιάζει δυναμική τύπου «Η Αρπαγή». Η περίπτωση ενός ανθρώπου που βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή και μπλέκει άθελα σε μια μεγαλύτερη ιστορία χωρίς να μπορεί να ξεφύγει είναι μια θεματική που, όσο κι αν ανακυκλωθεί, στα κατάλληλα χέρια μπορεί να οδηγήσει σε μια περιπέτεια γεμάτη αδρεναλίνη και υψηλές ταχύτητες. Στο «Μαχητή», όμως, δεν υπάρχει κανένας Λικ Μπεσόν από πίσω για να στηρίξει την παραγωγή ή για να προσδώσει στο φιλμ την απαιτούμενη ένταση. Ούτε ο Πολ Γουόκερ κατέχει την αμεσότητα (ποιος θα φανταζόταν ότι θα το λέγαμε αυτό) ενός Λίαμ Νίσον. Στα άπειρα χέρια του Μουκούντα Μάικλ Ντιούιλ, ο «Μαχητής» γίνεται μια άνευρη συρραφή κλισέ, που πασχίζει μάταια να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού για ενενήντα λεπτά.

Παρά το γεγονός ότι η ταινία ξεκινάει με ένα ξέφρενο κυνηγητό αυτοκινήτων στους δρόμους του Γιοχάνεσμπουργκ, ποτέ η εγγύτητα του κινδύνου δε γίνεται αισθητή. Παρά το γεγονός, επίσης, ότι η πλειοψηφία του φιλμ εκτυλίσσεται μέσα σε ένα αυτοκίνητο, ποτέ η ταινία δε δημιουργεί κλειστοφοβική ένταση. Το νοτιοαφρικάνικο σκηνικό, δε, αξιοποιείται μόνο για να εμφανιστούν στην πορεία του φιλμ αμέτρητοι έγχρωμοι εγκληματίες, έτοιμοι να απειλήσουν με ένα μαχαίρι στο λαιμό τον ξανθό τουρίστα με τα γαλάζια μάτια. Τέλος, η διεφθαρμένη δομή της χώρας χρησιμοποιείται τόσο αδέξια και για να δημιουργήσει ξαφνικά μια ασύμμετρη απειλή για τον ήρωα που, στην τελική, φαίνεται ως «κλεψιά».

Παρά την αδιάφορη παρουσία του, ο Πολ Γουόκερ δεν μπορεί να κατηγορηθεί για την αποτυχία της ταινίας γιατί ουσιαστικά δεν έχει τίποτα να κάνει. Το ίδιο το φιλμ δεν έχει τίποτα να προσφέρει, ούτε καν την ένταση μιας σπινταριστής περιπέτειας, Θα μπορούσε κανείς να είχε βρει την ίδια ταινία στο ράφι ενός video club τη δεκαετία του 1980 ή να την πετύχει μεταμεσονύκτια σε κάποιο τηλεοπτικό κανάλι τη δεκαετία του 1990. Δυστυχώς, ο «Μαχητής» δίνει την αρνητική διάσταση στην έννοια του «διαχρονικού».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μην ακούς τις σειρήνες που ψιθυρίζουν «Η Αρπαγή» και «Fast & Furious», προσπαθώντας να σε πείσουν να μπεις στην αίθουσα. Δεν είναι κάθε μέρα του… Πολ Γουόκερ, εξάλλου. Εκτός αν είσαι από το μέλλον και μόλις πέτυχες την ταινία στην τηλεόραση. Θα μπορούσε να σου κρατήσει συντροφιά όσο πλένεις τα πιάτα, υποθέτω.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.