FreeCinema

Follow us

ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΜΕ ΤΑ ΖΩΟΜΠΙ (2025)

(UNE NUIT AU ZOO)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρικάρντο Κέρτις, Ροντρίγκο Περέζ-Κάστρο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 91'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Ένας μετεωρίτης πέφτει στον ζωολογικό κήπο Κόουλπεπερ. Τα ζώα ξεκινούν να μετατρέπονται σε μεταλλαγμένα ζόμπι. Όχι όλα. Ένα λιοντάρι κι ένας λύκος δεν έχουν μολυνθεί από τον ιό. Μαζί με ένα σινεφίλ λεμούριο πιθήκι κι ένα καπιμπάρα θα επιχειρήσουν να σώσουν τον ζωολογικό κήπο από τον απειλητικό «ζομπο-ιό».

Βασισμένο στη νουβέλα «Ο Κλέφτης του Πάντοτε» τού Κλάιβ Μπάρκερ (συγγραφέας τού «The Forbidden», short story πάνω στο οποίο το 1992 μεταφέρθηκε στο σινεμά το «Candyman» του Μπέρναρντ Ρόουζ), το σενάριο για το «Night of the Zoopocalypse» (όπως είναι ο διεθνής και πιο αντιπροσωπευτικός τίτλος τούτης της συμπαραγωγής Γαλλίας, Καναδά και Βελγίου), φέρει επιρροές από τη Βίβλο, καθώς πρόκειται για ένα μοναδικό βιβλικό γεγονός και όχι για μια κρυφή ζωή όντων που υπάρχει στον ζωολογικό κήπο τα βράδια, «αντιγράφοντας» κάπως το πλαίσιο της νυχτερινής δράσης του franchise των ταινιών «Μια Νύχτα στο Μουσείο», όπως παραπέμπει ο τίτλος (και) στα ελληνικά.

Ο Ρικάρντο Κέρτις είναι ένας από τους πιο γνωστούς animators στον κόσμο, με δουλειές όπως το «Μπαμπούλας Α. Ε.» (2001) και το «Εγώ, ο Απαισιότατος» (2010) στο βιογραφικό του. Στον Καναδά διατηρεί το δικό του studio, το House of Cool, μαζί με τον συνάδελφό του Γουές Λούι, κάτι στο οποίο ενδεχομένως να παραπέμπει (μεταξύ άλλων) και η εδώ αναφορά στην «Καζαμπλάνκα» (1942) του Μάικλ Κερτίζ προς το φινάλε της ταινίας που στην Ελλάδα (ατυχώς) παίζει μονάχα στη γλώσσα μας.

Οι χαρακτήρες δεν έχουν γούνα και είναι περισσότερο «καρτουνίστικοι», όπως αναφέρει και σε συνέντευξή του ο Ροντρίγκο Περέζ-Κάστρο. Τα φουτουριστικά έντονα χρώματά τους, σε συνδυασμό με τον extreme φωτισμό, δίνουν στην εικόνα το ύφος που χρειάζεται, ξεχωρίζοντας αμέσως ένα γενετικά μεταλλαγμένο ζόμπι από τα άλλα όντα. Για τα οπτικά εφέ έχει χρησιμοποιηθεί ομίχλη καθώς και ειδικός φωτισμός, προσφέροντας την αισθητική που επιζητείται για τη δημιουργία ενός τέτοιου κόσμου. Το αποτέλεσμα δείχνει σαφώς πιο «ακριβό» απ’ ό,τι έχει ουσιαστικά κοστίσει, καθιστώντας το εν λόγω φιλμ μία από τις επιτυχημένες και ευπρόσωπες δουλειές τους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε ύφος «Γκρέμλινς» (1984) του Τζο Ντάντε, με έναν ηγέτη να θέλει να μετατρέψει όλο τον ζωολογικό κήπο σε ζόμπι, απειλώντας να σκορπίσει τον ιό σε κάθε γωνιά και ξέφωτο, τούτο το καταστροφολογικο-spooky (με αίσιο τέλος…) animation είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστο. Η ελληνική μεταγλώττιση σίγουρα θα χάνει παραπομπές των συντελεστών και λεκτικά γνωρίσματα.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.