ΧΙΛΙΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ (2013)
(TUSEN GANGER GOD NATT)
- ΕΙΔΟΣ: Δράμα
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έρικ Πόπε
- ΚΑΣΤ: Ζιλιέτ Μπινός, Νίκολαϊ Κόστερ-Βάλνταου, Λόριν Κάνι
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
- ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS
H Ρεμπέκα είναι μια τολμηρή φωτογράφος που επιδιώκει να βρίσκεται σε εμπόλεμες χώρες και να φωτογραφίζει επικίνδυνες καταστάσεις. Έπειτα από μια αποστολή στην οποία τραυματίζεται, ο άνδρας της της βάζει τελεσίγραφο. Θα διαλέξει ή τη δουλειά της ή την οικογένειά της. Θα κάνει την επιλογή της, όμως δεν είναι εύκολο να την αποδεχτεί.
Θα περίμενε κανείς περισσότερα σε αυτή την ταινία και μια πιο προσωπική, βαθιά ματιά από τον Έρικ Πόπε, αφού και ο ίδιος υπήρξε φωτογράφος σε πολεμικές αποστολές. Αντί, όμως, να προχωρήσει σε μια εις βάθος ανάλυση του χαρακτήρα της Ρεμπέκα σε σχέση με τη δουλειά της και πώς επηρεάζει τη ζωή της, μένει στα εξωτερικά στοιχεία. Χρησιμοποιεί αυτό το ιδιαίτερο επάγγελμα μάλλον ως στοιχείο εντυπωσιασμού και μια αφορμή, για να ασχοληθεί στη συνέχεια με τα προβλήματα μιας οικογένειας.
Κι όμως, η αρχή της ταινίας υπόσχεται περισσότερα, αφού είναι γυρισμένη με ένταση, με τη Ρεμπέκα να παρακολουθεί από κοντά μια επίθεση αυτοκτονίας στην Καμπούλ. Μια γυναίκα ζωσμένη με εκρηκτικά ετοιμάζεται να σκορπίσει γύρω της τον θάνατο και η Ρεμπέκα, χωρίς να αντιμετωπίσει το δίλημμα αν πρέπει να παρέμβει ή όχι, απλώς παρακολουθεί με την κάμερα και καταγράφει τα γεγονότα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό για εκείνη και όχι να κάνει κάτι για να σταματήσει την αποφασισμένη τρομοκράτισσα.
Από τη στιγμή που θα εκραγεί η βόμβα και θα τραυματιστεί η Ρεμπέκα, φαίνεται να χάνεται και η ενέργεια της ταινίας. Η φωτογράφος θα γυρίσει στο σπίτι της στην Ιρλανδία και θα αντιμετωπίσει την απογοήτευση και την οργή του άνδρα της, ο οποίος κάνει και εκείνος ένα επιτηδευμένο επάγγελμα (θαλάσσιος βιολόγος). Στο δίλημμα δουλειά ή οικογένεια, η Ρεμπέκα θα διαλέξει τις κόρες της, αλλά χωρίς να είναι καθόλου χαρούμενη.
Το υπόλοιπο της ταινίας αναλώνεται σε σκηνές οικογενειακού δράματος και συζυγικών μούτρων, με την Μπινός και τον Κόστερ-Βάλνταου περισσότερο να ποζάρουν ως όμορφο ζευγάρι, παρά να παίζουν με πραγματικό ενδιαφέρον για τους ρόλους τους. Ένα ταξίδι στην Κένυα με τη μια από τις δυο κόρες και ένας ακόμη κίνδυνος που θα προκύψει δεν σώζουν την ταινία από τις χαμένες της ευκαιρίες. Η αλήθεια είναι ότι το «Χίλιες Φορές Καληνύχτα» είναι καλογυρισμένο και όμορφα κινηματογραφημένο. Αλλά στην εξέλιξη των χαρακτήρων, αυτό δε λέει τίποτα. Και όταν παρατηρείς τα άδεια βλέμματα των πρωταγωνιστών, που κοιτούν για ώρα τα ωραία τοπία, αυτό δεν είναι ποτέ καλό για μια ταινία…