FreeCinema

Follow us

ΘΑΡΡΟΣ Ή ΑΛΗΘΕΙΑ (2018)

(TRUTH OR DARE)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζεφ Γουάντλοου
  • ΚΑΣΤ: Λούσι Χέιλ, Τάιλερ Πόουζι, Βάιολετ Μπίνι, Σοφία Τέιλορ Αλί, Νόλαν Γκέραρντ Φανκ, Σαμ Λέρνερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Παρέα φίλων προσπαθεί να διασκεδάσει στο spring break… «του φτωχού», έχοντας επιλέξει για προορισμό το Μεξικό. Φυσικά, θα ακολουθήσουν έναν παντελώς άγνωστο σε μυστηριώδες και μάλλον επικίνδυνο μέρος, για να καταλήξουν να παίζουν «θάρρος ή αλήθεια», με φονικά αποτελέσματα (κυρίως) για τους μη θαρραλέους!

Μετά τα περίφημα «Διχασμένος» και «Τρέξε!», αλλά και το παρολίγον #fail του «Γενέθλια Θανάτου», η Blumhouse Productions έρχεται να μας παρουσιάσει μια… αποτυχία ολκής για το είδος των ταινιών τρόμου, αποδεικνύοντας τα αθάνατα λόγια του Τζο Μπράουν στον Τζακ Λέμον: «Κανείς δεν είναι τέλειος…»! Το «Θάρρος ή Αλήθεια» βασίζεται πάνω σε μια ωραία ιδέα εκμετάλλευσης του γνωστού παιχνιδιού δοκιμασιών, αλλά με μια «δαιμονισμένη» ανατροπή που δεν βγάζει απολύτως κανένα νόημα και, σταδιακά, προκαλεί και τον ελαφρύ… γέλωτα.

Η πλοκή, αν παρακολουθείς μανιωδώς τέτοια έργα, σου είναι ήδη γνωστή. Άλλαξε μόνο το «εξωτικό» location και τον σκοπό τού ταξιδιού, πρόσθεσε το τυπικό κάλεσμα από έναν άγνωστο σε «ένας Θεός ξέρει πού βρισκόμαστε» τοποθεσία και σέρβιρε το τρομακτικό «κλου» όσο πιο… ανεξήγητα γίνεται, σε βαθμό να μην καταλαβαίνεις τίποτα όταν η ταινία πλησιάζει προς το φινάλε (που πρέπει να μένει και λιγάκι «ανοιχτό», διότι με κόστος – της φτήνιας – στα 3,5 εκατομμύρια δολάρια και κέρδη ήδη στα 48,4 παγκοσμίως, κάτι μου λέει ότι θα ξαναπαίξουμε «θάρρος ή αλήθεια» σε 1-2 χρονάκια, είτε στο σινεμά, είτε straight to DVD…).

Το σεναριακό εύρημα πατάει ελαφρώς επάνω σε μια λογική τύπου «Σε Ακολουθεί» (2015), με μια κατάρα που «μεταδίδεται» από παίκτη σε παίκτη και πρέπει να βγάλεις από πάνω σου αν θέλεις να παραμείνεις ζωντανός σε τούτον τον κόσμο. Μάλλον (τι να σου εξηγώ τώρα…). Η παρέα της ταινίας που τραβάει το ζόρι του παιχνιδιού, με τη σειρά που καθόταν στο εσωτερικό μιας ερειπωμένης εκκλησίας στην οποία συνέβη το «κακό», θα πρέπει να τηρήσει τους κανόνες του, επιλέγοντας μια δοκιμασία θάρρους ή απαντώντας σε μια πολύ δύσκολη ερώτηση που σε υποχρεώνει να αποκαλύψεις ένα σοβαρό μυστικό που αφορά τον προσωπικό σου βίο ή σχετίζεται με πολύ κοντινό σου πρόσωπο. Όπως μπορεί να φανταστεί ο καθένας, η «αλήθεια» πρέπει να είναι λιγότερο επιβλαβής (όχι ψυχολογικά, όμως, αφού διαλύει τις σχέσεις των ανθρώπων), ενώ το «θάρρος» σίγουρα κρύβει κάτι το θανάσιμο. Οι παίκτες πρέπει εκτός από τη σειρά προτεραιότητας να τηρούν και μια εναλλάξ σειρά στο τι «επιλέγουν», διαφορετικά θα είχαμε βυθιστεί σε βαθύ ύπνο αντί να μετράμε πτώματα! Όχι ότι το τελευταίο έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία, αφού το «Θάρρος ή Αλήθεια» έχει χαρακτηριστεί PG-13 διότι περιέχει βίαιες και ενοχλητικές εικόνες, χρήση αλκοόλ, κακοποίηση, υποψία σεξ και ανάρμοστη γλώσσα». Σοκαρίστηκα! (#not)

Κι αν δεν έφτανε μονάχα η απουσία των αιματηρών θανάτων (που σε κάνει να νοσταλγείς το franchise του «Βλέπω το Θάνατό σου», λες και ήταν το αποκορύφωμα του κεφιού για το συγκεκριμένο genre), πρέπει να αντέξεις και μια καθαρά δική σου δοκιμασία, από το κάθισμα του θεατή: να μην πεθάνεις… από τα γέλια, σε φάσεις όπως η «θαρραλέα» βόλτα ηρωίδας γύρω από τη στέγη οικίας, ενώ παράλληλα αδειάζει και ένα μπουκάλι vodka. Εντελώς μυστηριωδώς, στην ακριβώς επόμενη σεκάνς, την ίδια βραδιά, ελάχιστη ώρα αργότερα, η τύπισσα δείχνει sober και ικανή να επικοινωνήσει με τους πάντες. Την «αλήθεια» μου θα την πω: αγανάκτησα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Εφηβικό horror-άκι για τα multiplex, βασισμένο σε ένα παιχνίδι που παίζαμε σε… παιδικά parties. Σε επόμενο στάδιο, προβλέπω να γυρίζουν και την ταινία «Η Μπουκάλα», καθώς στερεύουν εντελώς από σεναριακές ιδέες στο Χόλιγουντ. Μέχρι τη «Μακριά Γαϊδούρα», έχουμε καιρό, εμείς να ‘μαστε καλά…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι Αμερικανάκια και παίζουν αυτό το πράμα που πρέπει να πεις την αλήθεια ή να κάνεις κάτι επειδή έχεις το θάρρος. Τρόμου. Χωρίς αίμα. Είχα βάλει να παίζει το «Θέλεις ή δεν Θέλεις» του Σάκη στο ΓιουΤιούμπ. Πιο χόρορ είναι.