FreeCinema

Follow us

TRANSIT (2012)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αντόνιο Νεγκρέτ
  • ΚΑΣΤ: Τζιμ Καβίζελ, Τζέιμς Φρέιν, Ελίζαμπεθ Ρομ, Ντιόρα Μπέρντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 84’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Πρώην κατάδικος για απάτη και πατέρας δοκιμάζει να σώσει το γάμο και την οικογένειά του, υποχρεώνοντας τη σύζυγο και τους δύο γιους του σε μίνι road trip στη Λουιζιάνα. Ομάδα αδίστακτων, και δη θανατηφόρων, ληστών θα του χαλάσει τα σχέδια.

Φιλμ χωρίς λόγο ύπαρξης, με σενάριο προσδοκιών μέτριας τηλεταινίας και τον Καβίζελ να παλεύει μάταια, ελπίζοντας ακόμη στην… ανάσταση της καριέρας του μετά τα προ οκταετίας «Πάθη του Χριστού». Και αδιάντροπος, εξωφρενικά προβλέψιμος ύμνος στην Αγία, αμερικανική οικογένεια, η οποία, ενωμένη, μετατρέπεται σε πανίσχυρη και αήττητη εξολοθρευτική μηχανή – πιο μοιραία από τους αλιγάτορες στο ποτάμι ή τους στυγνούς, επαγγελματίες κακοποιούς που την κυνηγούν, διαπράττοντας υπέρτατη ύβρη.

Το σασπένς, ως τελευταία ελπίδα σωτηρίας του όλου εγχειρήματος, απορρέει αναιμικό, ανεβάζοντας μόνο περιστασιακά παλμούς, αλλά για τους λάθος λόγους: τις αιφνίδιες συμπεριφορές και αντιδράσεις των αψυχολόγητων – καλών και κακών – ηρώων, και όχι τη δράση, που συχνά εκτυλίσσεται ακαταλαβίστικα (δεν ξέρεις ποιος και πώς κυνηγά ποιον με το αυτοκίνητο, ή ποιος και πώς πυροβολεί ποιον). Άρα τι μένει, για να σε κρατήσει σε αυτή την – κυριολεκτικά και μεταφορικά – φτηνή ταινία; Η άρνησή της να κλείσει τα μάτια στη βία και το αίμα. Η επιλογή της να μην τραβήξει διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στα φύλα: στο σύμπαν της, άντρες και γυναίκες είναι εξίσου ικανοί για το καλύτερο και το χειρότερο. Και πάνω απ’ όλα, ο τρόπος που κινηματογραφεί, με επιβλητικό, ακραίο contrast (που «καίει» τα λευκά, ενώ ζωντανεύει πληθωρικά τα χρώματα) και ταιριαστά ανισόρροπα πλάνα τη «γοτθική» υγρασία της φύσης της Λουιζιάνα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν δε βλέπεις περισσότερες από δύο ή τρεις ταινίες το χρόνο, είτε στην τηλεόραση, είτε στο σινεμά, ίσως να μην ενοχληθείς από την ουσιαστική κοινοτοπία αυτής της – εντυπωσιακής μόνο στην όψη – περιπέτειας.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Κάνει ένα road trip οικογενειάρχης άνθρωπος, τους την πέφτουνε ληστές, αλλά εκείνος δε μασάει γιατί ήτανε και κατάδικος. Κατηγορίας STAR Channel. Ξέρεις.