FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ (1955)

(TO CATCH A THIEF)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Άλφρεντ Χίτσκοκ
  • ΚΑΣΤ: Κάρι Γκραντ, Γκρέις Κέλι, Τζον Γουίλιαμς, Μπριζίτ Ομπέρ, Τζέσι Ρόις Λάντις, Σαρλ Βανέλ, Ζαν Μαρτινέλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Διαρρήκτης φάντασμα ρημάζει τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία των Καννών. Οι Αρχές παρακολουθούν στενά τον συνήθη ύποπτο Τζον Ρόμπι, ο οποίος έχει αποσυρθεί από το «άθλημα», προτιμώντας να φλερτάρει με βαθύπλουτες Αμερικανίδες παραθερίστριες.

Ένα από τα πιο λαμπερά και ευχάριστα φιλμ μυστηρίου του maître, αποθέωση του κοσμοπολίτικου glam της εποχής, με vintage ατμόσφαιρα που καθηλώνει από ομορφιά, σε τοποθεσίες της γαλλικής Ριβιέρας (διόλου τυχαίο το Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας για έγχρωμη ταινία). Κάπου εκεί χάσαμε (στο γνωστό τροχαίο του 1982) και την Γκρέις Κέλι, που προτίμησε τον Ρενιέ και το Μονακό από το Χόλιγουντ, αν και πρόλαβε να γυρίσει ακόμη δύο φιλμ, με το αμέσως επόμενό της, «Ο Κύκνος» (1956), να τη θέλει να υποδύεται μία… πριγκίπισσα (πώς τα φέρνει η ζωή, ε;)!

Σε αντίθεση με το σύνηθες ψυχαναλυτικό παιχνίδι σεναριακών ανατροπών, εδώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ σε κάνει να αισθάνεσαι πως… τα πάντα πρέπει να είναι πιο χαλαρά κι ευχάριστα, σαν να έχει πάει, κι εσύ μαζί με καστ και συνεργείο, για διακοπές στις Κάννες. Η ψυχαγωγία παίρνει το πάνω χέρι, ακόμη και μία αρχική σεκάνς καταδίωξης με αμάξια θα ταίριαζε περισσότερο σε τουριστικό promo της περιοχής, ενώ ο φακός / Χίτσκοκ φλερτάρει αδιάκοπα με την πρωταγωνίστριά του λες και βρίσκεται σε σεξουαλική διέγερση! Ήταν, άλλωστε, γνωστή η αγάπη τού σκηνοθέτη απέναντι στην πρωταγωνίστρια που τον στενοχώρησε βαθύτατα εγκαταλείποντας το σινεμά. Ποιος θνητός μπορούσε να τον αδικήσει; Η Γκρέις Κέλι, ειδικά σε τούτο το φιλμ, σε κάνει ν’ αναρωτιέσαι αν έχεις ξαναδεί ποτέ πιο κομψό πλάσμα στη μεγάλη οθόνη (και στη ζωή ακόμη).

Όσο και να θέλεις να «ξύσεις» πιο βαθιά, ο Χίτσκοκ σε συμβουλεύει απλά να βάλεις το αντηλιακό σου στην plage του Carlton, αφήνοντας μονάχα τον κυνισμό του να υπογραμμίζει με διακριτικότητα συγκεκριμένες στιγμές (η νύχτα με τα βεγγαλικά κάνει άγριους υπαινιγμούς, όμως η ψυχρότητα της μη διαθέσιμης Κέλι ακυρώνει τις προθέσεις του Κάρι Γκραντ… όσο και του κοινού) ή ατάκες (το «στήθος ή μπούτι;» στη σκηνή του picnic). Το μυστήριο της ταυτότητας του διαρρήκτη λήγει ελαφρώς άδοξα, σε ένα φινάλε που δεν απογειώνει το έργο, αφήνοντας μία αίσθηση… τελευταίας μέρας διακοπών! Όσο κράτησαν, όμως, όλα ήταν υπέροχα. Και τόσο κινηματογραφικά ονειρεμένα, που δεν συγκρίνονται με τη ζωή την ίδια. Πιστέψτε με. Έχω επισκεφτεί τις Κάννες πολλάκις και έχω πέσει έως και θύμα κλοπής. Αλλά όχι σε δωμάτιο του Carlton. Η πραγματικότητα δεν έχει στυλ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα απίστευτα διασκεδαστικό και λαμπερό φιλμ που αγαπά το καλοκαίρι, τις διακοπές και… το θερινό σινεμά, με stars που δεν πρόκειται να υπάρξουν ξανά σε καμία ζωή! Όχι ότι έχει αδυναμίες απέναντι σε άλλες ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Απλά, εδώ υπάρχει κάτι πιο ανάλαφρο και ουχί «νοσηρά» ή ύπουλα μεταφορικό. Δεν χρειάζεται καν κριτική. Τσάντα παραλίας ανά χείρας και βουρ!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Γίνονται κάτι κλοπές κοσμημάτων σε χλίδα ξενοδοχεία και δείχνει μία μαύρη γάτα να βολτάρει σε στέγες. Τύπου… το γατί; Τα εκπαιδεύουν να κάνουν τέτοια; Θα πάρω γάτα!