FreeCinema

Follow us

THIS IS THE END (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έβαν Γκόλντμπεργκ, Σεθ Ρόγκεν
  • ΚΑΣΤ: Σεθ Ρόγκεν, Τζέι Μπάρουσελ, Τζόνα Χιλ, Τζέιμς Φράνκο, Κρεγκ Ρόμπινσον, Ντάνι ΜακΜπράιντ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο Τζέι δε γουστάρει το LA, αλλά για να δει το φίλο του Σεθ, συμβιβάζεται και πάει Χόλιγουντ. Μετά την απαραίτητη κατανάλωση χόρτου, αλκοόλ και… 3D video games τα αγόρια πάνε σε έξαλλο party, στο καινούργιο σπίτι τού κολλητού τού Σεθ, Τζέιμς. Όπου γίνεται το «έλα να δεις» έτσι κι αλλιώς, αλλά κυρίως όταν έξω έρχεται, κανονικά, το τέλος του κόσμου!

Ταινία ιδανικός προορισμός για θεατές – δεινούς λύτες, που αρέσκονται σε ανούσια, αλλά άκρως διασκεδαστικά με το τον τρόπο τους, ανάλογα του Six Degrees of Kevin Bacon, παιχνίδια. Η λογική του τελευταίου είναι πως όλοι στο Χόλιγουντ συνδέονται κάπως το πολύ σε έξι βήματα. Αν αντικαταστήσεις τον Κέβιν Μπέικον με οποιονδήποτε από τους πρωταγωνιστές, τους σκηνοθέτες ή τους διάσημους guest stars αυτής της θεοπάλαβης κωμωδίας δεν αποκλείεται να χάσεις, ξεκαρδισμένος, την μπάλα…

Ο Ρόγκεν πρωταγωνιστούσε μαζί με το Ρόμπινσον στο «Ο Ζακ και η Μίρι Γυρίζουν Πορνό», καθώς και τον Μπάρουσελ, τον περαστικό εδώ Πολ Ραντ και το Χιλ στο «Με την Πρώτη», αλλά έκανε και ένα πέρασμα από το «Superbad» όπου συμπρωταγωνιστούσαν ο Χιλ και ο – εδώ αξέχαστος δευτεραγωνιστής, σε εξωφρενικά κόντρα ρόλο -, Μάικλ Σέρα. Προηγουμένως είχε συμπρωταγωνιστήσει στο δια χειρός Γκόλντμπεργκ «Pineapple Express» με το Φράνκο, ο οποίος είναι guest στο πρώτο επεισόδιο του 2ου κύκλου του sitcom της καλεσμένης του εδώ – δημιουργού και πρωταγωνίστριας του «The Mindy Project» – Μίντι Κάλινγκ, έκανε cameo και στο «Με την Πρώτη» και στο «Green Hornet» του Ρόγκεν, ενώ συμπρωταγωνιστούσε με τον ΜακΜπράιντ στο «Your Highness» που δήλωνε επίσης δυναμικά το παρών, μαζί με το Ρόμπινσον στο «Pineapple Express», ενώ άφησε λιγότερο ή περισσότερο το στίγμα του στα «Superbad» και «Τροπική Καταιγίδα». Στην τελευταία πρωταγωνιστούσε ο Μπάρουσελ, έχοντας προηγουμένως περάσει από το τηλεοπτικό «Numb3rs», όπου πρωταγωνιστούσε ο… «χαίρετε και αντίο» εδώ, Ντέιβιντ Κράμχολτζ, προτού δανείσει μαζί με το Χιλ τη φωνή του στο «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο Σας»… Τώρα πώς σε όλα αυτά κολλάνε η Έμα Γουότσον, η Ριάνα και οι Backstreet Boys πρέπει να το βρεις μόνος σου, αλλά και να το δεις, για να το πιστέψεις!

Φέρνοντας στην επιφάνεια την πιο καλά κρυμμένη, άσχημη πλευρά του εαυτού τους και τονίζοντάς την με τον πιο ευφάνταστα ακραίο και βλάσφημο τρόπο, βάσει του σεναρίου, αλλά και – εξομολογημένα – αυτοσχεδιάζοντας ουκ ολίγο πάνω σε αυτό, οι έξι διάσημοι φίλοι αυτοσαρκάζονται γενναία και γενναιόδωρα. Παράλληλα καταφέρνουν να κάνουν, εμμέσως πλην σαφώς, του αλατιού το πωρωμένο με το φαίνεσθαι lifestyle του Χόλιγουντ, να διακωμωδήσουν μεγαλειωδώς – προκαλώντας γέλια μετά δακρύων και πόνου στομάχου – και τις ταινίες καταστροφής και τις ταινίες τρόμου (με τον εξορκισμό του Τζόνα Χιλ δε μένει άντερο) και να συναρμολογήσουν μια τελεολογική περιπέτεια με τα όλα της: σασπένς (θα εκπυρσοκροτήσει, τελικά, το όπλο που κονόμησε ο Φράνκο στο «Flyboys» και πετιέται απρόσεκτα από χέρι σε χέρι και τι επιτέλους είναι τα μπλε φώτα που ρουφούν ανθρώπους στον ουρανό;), σεισμούς, φωτιές, λιμούς και καταποντισμούς, αιμοβόρικα, ιπτάμενα και μη τέρατα, «προικισμένους» δαίμονες / σάτυρους, αδίστακτους κανίβαλους, κόλαση και παράδεισο. Ε; Είπαμε, πρέπει να το δεις, για να το πιστέψεις.

Ωστόσο, μπορεί αυτή η αναπάντεχα αστεία συντέλεια του κόσμου να ξεκινά ως ένα κάθε άλλο παρά βραδυφλεγές, απόλυτα εθιστικό τριπάκι και να απογειώνεται εντυπωσιακά και συναρπαστικά (από κάθε άποψη) στο δεύτερο μισό του (ιδιαίτερα μετά τη φυγή του ΜακΜπράιντ), για να καταλήξει σε ένα αδιανόητο φινάλε, χωλαίνει όμως μοιραία στο ενδιάμεσο κομμάτι του. Συγκεκριμένα, όταν το τέλος αρχίζει και το party του Φράνκο… εξολοθρεύεται, μέχρι, πάνω κάτω, την προσευχή / παράκληση για εκπλήρωση κακόβουλης χάρης του Χιλ στον Ύψιστο, οι έξι επιζήσαντες φίλοι περνούν υπερβολικά πολλή ώρα, ερμητικά κλεισμένοι στο σπίτι που κάνουν καταφύγιό τους. Εκεί το σασπένς μηδενίζει, η δράση πέφτει σε λήθαργο και το χιούμορ φτηναίνει επικίνδυνα, καθώς ο κινηματογραφικός χρόνος αναλώνεται σε αχρείαστες, σουρεάλ (στην καλύτερη περίπτωση), υβριστικές ή αηδιαστικές βιντεο-εξομολογήσεις, καταχρηστικούς διαπληκτισμούς σκατολογικού, προσβλητικού χιούμορ και το ερασιτεχνικό γύρισμα ενός αυτοσχέδιου sequel του «Pineapple Express», που μόνο τους μυημένους στο πρωτότυπο φιλμ μπορεί να συγκινήσει.

Περιμένοντας τη διάσωση, η παρέα προφανώς βαριέται και κοιτά όπως όπως να διασκεδάσει με τη βαρεμάρα της. Γεγονός που υποθέτω είναι πολύ πιθανό να συμβεί υπό ανάλογες συνθήκες και στην πραγματική ζωή. Στο σινεμά, όμως, ειδικά σε ένα τόσο υπερ-ρεαλιστικό δείγμα σινεμά, φαντάζει επιτηδευμένο, φλύαρο και, ναι, βαρετό. Σαν το άστοχο διάλειμμα – αιφνίδια τροχοπέδη ανάμεσα στις γκαζωμένες πράξεις ενός σπουδαίου θεατρικού ή τηλεοπτικού έργου. Μόνο που εδώ ούτε βόλτα στο bar, ούτε fast forward παίζει. Μοναχά υπομονή. Για ένα φινάλε, που όντως είναι όλα τα λεφτά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν αγαπάς τη νέα, «Άπατοουθεν» γενιά της mainstream αμερικανικής κωμωδίας, θα του παραδοθείς αμαχητί. Ομοίως, αν ανήκεις στους λίγους εκλεκτούς λάτρεις του «Pineapple Express». Οι λοιποί, κοινοί θνητοί θεατές (και ιδιαίτερα οι γένους θηλυκού) θα περάσουν υπέροχα στην αρχή και στο τέλος του, αλλά θα χρειαστούν ουκ ολίγη υπομονή για να… επιβιώσουν του επαίσχυντου ανάμεσα.


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MINORE

Μυστηριώδη τέρατα εμφανίζονται σε παραθαλάσσιο location του Σαρωνικού κόλπου με εχθρικές και φονικές διαθέσεις. Θα μπορέσουν να τα αντιμετωπίσουν ένα ναυτάκι, μια σερβιτόρα, μια γιαγιά, ένας μποντιμπιλντεράς κι ένα τσούρμο… μπουζουξήδων;