FreeCinema

Follow us

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ 2: ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ (2014)

(THE WOMAN IN BLACK 2: ANGEL OF DEATH)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τομ Χάρπερ
  • ΚΑΣΤ: Φίμπι Φοξ, Όουκλι Πέντεργκαστ, Χέλεν ΜακΚρόρι, Τζέρεμι Ίρβαϊν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Αγγλία, Β΄ Παγκόσμιος: σκαστοί απ’ το blitzkrieg στην πρωτεύουσα, τρυφερούδια χωρίς γονείς και οι 2 επιβλέπουσες του ιδρύματός τους καταφεύγουν στην επαρχία, σ’ «εκείνο» το σπίτι. Μπόμπιρας έχει πιει το αμίλητο νερό κι ελκύει εκτόπλασμα βάι-βάι, δασκαλίτσα «τι τρέχει;» επίμονα ρωτάει, η διευθύντρια στραβά όλους τους κοιτάει, αεροπόρος με αφανή πληγή βοηθάει, το αερικό τής Τζινέτ Χάμφρυ λυσσάει. Στον άλλο κόσμο ποιος (μετά τον… Χάρι Πότερ) θα πάει;

Νεαρός, χήρος και με αγοράκι δικηγόρος απ’ το βικτωριανό Λονδίνο, σε χωριό για τακτοποίηση των τίτλων αδειανού αρχοντικού ψιλορημαδιού, ακούει φωνές στη σιγαλιά και βλέπει νεκρούς ανθρώπους, ενώ του φορτώνονται σωβινιστές ντόπιοι, αυτόχειρες παρθένοι, αερικά. Αλλά το déjà vu στοιχειωτικής γριφοπλοκής, οι μία ιδέα σκιαχτικές «να ‘το, πετιέται» τεχνικές, το ημινόθο σάβανο baroque chic & ομιχλωδών ατμοσφαιρών, άσε τα σάπια τού Αποκάλυψη Τώρα επεξηγηματικού ματσό λαλά χαροκαμένης και τού εξορκισμού πτωματικού αναπαμού τη φύλαγαν στην προ τριετίας συγγνωστή τυμβωρυχία εις βάρος (και του ισπανικού «Το Ορφανοτροφείο») του best seller της Σούζαν Χιλ – αν και ο Διευθυντής μας έχει ελαφρώς θετικότερη άποψη για δαύτο.

Με το δέος για την κλασική αχλύ τής ξανά συμπαραγωγού Hammer Films σε υποχώρηση (και λόγω των νέων χρονοσυντεταγμένων) αλλά ξανά θύμα εμπνεύσεων του ασιατικού φανταστικού σε ανεπιθύμητα κρούσματα, στη δεύτερη séance επίκλησής της, «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» μένει τελικά, η δύστυχη, εκ νέου σκιά τού δυνητικά σοκαριστικού εαυτού της. Τώρα ως, αξιοσημείωτα υποδόρια μα λειψά και τελικά ξέπνοα υποβάλλον τη φρίκη τού πολέμου, rustique έπους του ‘40 μεταγοτθικό και σιριαλκιλερικά εκδικητικού κλου ντουβρουτζά επιβίωσης horror μυστήριο φαντασματικό, που δε σε στοιχειώνει.

Το παίρνουν στο λαιμό τους επίσης το ότι, αν και η δυσοίωνη madam κινεί τα νήματα των ντου, η διαλείπουσα… φιγούρα της τη στιγματίζει ως λίγο – πολύ άφαντη (και στο πρώτο φιλμ αυτό το φαινόμενο ήταν πρόβλημα), κάτι που εξαϋλώνει και δραματουργικά την ύστερη αχρείαστη αιφνίδια τροπή διεκδίκησης δεσμών αίματος με τον πιτσιρίκο του original ως ξεφουρνισμένο αίτιο της εκδικητικής εγκαταβίωσής της στο συφοριασμένο οίκημα. Το ότι το διακύβευμα παιδιού – ενδιαμέσου & στόχου σε παραψυχολογικό χαμό έχει ξεσκιστεί στο παίξιμο την τελευταία πενταετία (από φραγκοφονιάδες όπως τα «Παγιδευμένη Ψυχή» και «Το Κάλεσμα»). Το ότι τα εφετζίδικα «αρπάγματα» του μοντάζ (ιδίως τα blink and you miss them «ηλεκτροσόκ») παθαίνουν αντί να σου προκαλούν σύγκρυο. Το ότι στην κλιμάκωση το «φύγε συ – έλα συ» επαπειλούμενων προσώπων κρεμάται επί… ξύλου ντεκουπαζιακά.

Καταληκτικά, το ότι η εκμυστήρευση του τραύματος του πιλότου σκάει φροϋδικά ψιλοαπότομα και βαλτά, προτού βουτήξει (νύξη…) ξανά εξιλεωτικά προβλεπτά, ενόσω το τελειώνει σχηματικά η «Δώσε και Σώσε» survivor θυσία υπό το νερό – και μετά γιατρεύεται και παίρνει και πάνω του (ανακουφιστικά κιόλας) ξαφνικά το μικρό. Είναι… αμαρτία – καθώς το πρώτο ημίωρο υπόσχεται δέος λάου λάου χτίζοντας σασπένς στα θεμέλια, το βιζέρ καδράρει στοχευμένα κολοριζέ τις γκραβούρες με συνεργό το design που αραχνιάζει ωραία το νοτισμένο ερμάριο παλιάμπελου, και φοβιστικά εμψυχωμένα παιχνίδια, μια φουρκισμένη μακρυμαλλούσα, ένα τυμπανισμένο στο ύδωρ ανήλικο κορμί, ένα πουλί βαρεμένο σε πόρτα παρότι δεν κοψοχολιάζουν (συν)εκτιμώνται ως σκιαχτικά «νούμερα», με τη Φίμπι Φοξ όχι άμοιρη μιας υποκριτικής Έκτης Αίσθησης (με κάτι από Νατάσα Μποφίλιου!), τη Χέλεν ΜακΚρόρι προσηκόντως αυστηρή παρουσία και τον βουβό μπούλη νέο «Ντέιμιαν» στο πιο στρουμπουλό και μη κακιασμένο. Αλλά «Η Γυναίκα με τα Μαύρα 2» Άγγελος του δικού της Θανάτου ως franchise είναι. Μαζί με το γλίσχρο υστέρημά σου και κατάρα δίνε…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μανιακέ της category, θα ιντριγκαριστείς και, πιθανότατα, θα απογοητευθείς. Ενδεχομένως θα σε καταλάβει κάπως περισσότερο της σακαφιόρας ο δαίμων αν είσαι μάνα και υπερδεισιδαίμων. Κανίβαλε των multiplex, αν το βρεις παλαιάς σχολής, τουλάχιστον μην το γελοιοποιείς με το να θορυβείς. «Κότα» ενώπιον του genre; Δεν έχει άγριες «φάσεις» – αλλά μην προκαλείς το ριζικό σου.


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Σκιαχτικιά την πέφτει σε παιδάκια, αφού ξέκανε το Χάρι Πότερ στο πρώτο έργο. Όχι συνειρμούς με εκλογικούς πρωταγωνιστές, πέρασαν αυτά!