FreeCinema

Follow us

Η ΓΚΟΥΒΕΡΝΑΝΤΑ (2020)

(THE TURNING)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φλόρια Σιγκισμόντι
  • ΚΑΣΤ: Μακένζι Ντέιβις, Φιν Γούλφχαρντ, Μπρούκλιν Πρινς, Μπάρμπαρα Μάρτεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η νεαρή Κέιτ αναλαμβάνει τον ρόλο της γκουβερνάντας για ένα μικρό κορίτσι σε απομονωμένη έπαυλη στο Μέιν. Οι γονείς της δεύτερης έχουν πεθάνει και στον κόσμο όλο τής έχει απομείνει πια ένας λίγο μεγαλύτερος σε ηλικία αδελφός και η οικονόμος του σπιτιού. Χωρίς να ορκίζεται κανένας γι’ αυτό…

Έρμε Χένρι Τζέιμς, έχει στρίψει τόσο πολύ αυτή η βίδα κινηματογραφικά, που πλέον δεν αναγνωρίζεται το έργο σου! Διότι, αν χάσεις τα opening credits του φιλμ, χαμπάρι δεν θα πάρεις για την προέλευση της «Γκουβερνάντας» και, ενδεχομένως, ούτε που θα σου πάει κι ο νους, αφού η ιστορία βυθίζεται σε μία ασάφεια «μυστηρίου», υπό το πέπλο της «δικαιολογίας» του genre στο οποίο ανήκει, για να καταλήξει να σε αφήνει στα κρύα του λουτρού με ένα… μη φινάλε αμφισβήτησης της διανοητικής κατάστασης της νεαρής ηρωίδας.

Το φιλμ μάς μεταφέρει στο Μέιν των Ηνωμένων Πολιτειών (άσχετα από το ότι οι τίτλοι τέλους αποκαλύπτουν ως location της παραγωγής την Ιρλανδία…), στις αρχές του 1994 (μία συσκευή τηλεόρασης μας ενημερώνει για τον θάνατο του Κερτ Κομπέιν), με τη νεαρή Κέιτ να δείχνει αρχικά χαρούμενη για τη νέα της δουλειά: γκουβερνάντα για την ανήλικη Φλόρα, σε επιβλητική και ελαφρώς τρομακτικά «παλαιωμένη» έπαυλη, χαμένη στη μέση του πουθενά (συμβολική η παρουσία ενός λαβύρινθου στον αχανή παρακείμενο κήπο). Την ίδια νύχτα κάνει την ξαφνική του εμφάνιση και ο αδελφός της μικρής, ο κάπως διαταραγμένος Μάιλς, που μόλις αποβλήθηκε από το σχολείο του για επικίνδυνη και επιθετική συμπεριφορά. Τα δύο (ιδιαίτερα κακομαθημένα λόγω… ταξικής προέλευσης) παιδιά θ’ αρχίσουν να «παίζουν» με την Κέιτ, η οποία σιγά-σιγά συνειδητοποιεί πως οι προηγούμενοι εργαζόμενοι σε διάφορα πόστα του οίκου εγκατέλειψαν… υπό άγνωστη αιτία.

Η βετεράνος των music promo Φλόρια Σιγκισμόντι, που είχε να γυρίσει μεγάλου μήκους ταινία από το 2010 («The Runaways»), βρίσκεται μεν στο στοιχείο τής «παραξενιάς» και μίας «dark» διάθεσης που χαρακτηρίζει τις δουλειές της από το παρελθόν (τόσο στα clips όσο και σε διαφημιστικά της για τεράστιας φήμης φίρμες), όμως αυτό που την απασχολεί περισσότερο εδώ, μοιραία, είναι το να ξεγελά την κεντρική ηρωίδα (και τους θεατές) με την «ανησυχητική» ψευδαίσθηση ότι τούτη η έπαυλη είναι στοιχειωμένη. Επειδή δεν έχει με τι να το υποστηρίξει, και το κλασικό έργο – ανάγνωσμα του Χένρι Τζέιμς έχει γίνει φύλλο και φτερό από τη «διασκευή», η «Γκουβερνάντα» μάς προσφέρει αμέτρητες στιγμές τρομάρας της πρωταγωνίστριας Μακένζι Ντέιβις, η οποία τινάζεται από έκπληξη ή φόβο τόσο συχνά, σε βαθμό να τρέμει και την ίδια της τη σκιά! Ατυχώς, δεν μιλάμε καν για τα στερεοτυπικά «μπου!» που εκμεταλλεύεται το είδος των ταινιών τρόμου, ώστε να σε… ξυπνούν εντός κινηματογραφικής αιθούσης. Εδώ, ούτε νεκροί δεν θ’ αναστηθούν, ούτε θα τολμούσαν να κουνηθούν έστω και για ένα εκατοστό από την (όποια) έκπληξη!

Η συνοχή της πλοκής πάει περίπατο καθώς η Κέιτ ακολουθεί σκιές, ύποπτες φιγούρες που μόλις πρόλαβε να δει (;) να στρίβουν σε γωνίες ή «φαντάσματα» που γεννά η φαντασία ή οι εφιάλτες της. Το θέαμα πατάει εκ του ασφαλούς στο PG-13 rating, αποφεύγοντας την παραμικρή ενόχληση από κάτι το αιματηρό, ενώ ο θεατής φτάνει στο σημείο να καταλαβαίνει πως δεν υπάρχει περίπτωση να εξηγηθεί με λογική το τι παρακολουθεί, άρα μπορεί να αφεθεί με άνεση εις τας αγκάλας τού Μορφέως…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μην πέσετε στην παγίδα του δελεαστικού trailer, το έργο είναι ένα ψευδοαρτίστικο… αδιέξοδο, δίχως ίχνη αληθινού τρόμου, με αμέτρητα τινάγματα της ηρωίδας που περισσότερο δείχνει να βρίσκεται σε απόγνωση με το σενάριο παρά να φοβάται για το τι της συμβαίνει (ή πρόκειται να της συμβεί). Το νεανικό κοινό των multiplex θα επαναστατήσει (με την κακή έννοια)!


MORE REVIEWS

TATAMI: Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ

Ιρανή αθλήτρια που συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα judo λαμβάνει τελεσίγραφο από την Κυβέρνηση της χώρας της ν’ αποσυρθεί από τους αγώνες, προκειμένου να εκλείψει η πιθανότητα να βρεθεί αντιμέτωπη με Ισραηλινή judoka. Εκείνη, όμως, θέλει πάση θυσία το χρυσό μετάλλιο.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΛΗΣΤΕΙΑ

Απόπειρα ληστείας χρηματαποστολής πηγαίνει εντελώς λάθος εξαιτίας του φύλακα - οδηγού του θωρακισμένου φορτηγού και πρώην αστυνομικού, ο οποίος για συνοδηγό έχει τον γιο του και με καμία δύναμη δεν πρόκειται να τον αφήσει να πάθει κακό.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Η 70χρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη μαζί με τα εγγόνια της, δραπετεύοντας από το αφιλόξενο ιρανικό καθεστώς. Μια μέρα, όμως, η ερωτική της ζωή θ’ αποκτήσει νέα πνοή και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θ’ ανοίξει και πάλι για έναν άνδρα. Το αναπάντεχο flirt τους θα εξελιχτεί σ’ ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο.

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΧΙΟΝΙΟΥ & ΤΟ ΠΑΓΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

Όταν εξαιτίας απροσεξίας η μικρούλα πριγκίπισσα Άιλα απελευθερώνει τα κακά πνεύματα του πάγου, προ της απειλής να πέσει παγωμένη βαρυχειμωνιά σε όλο τον κόσμο, η μητέρα της, Βασίλισσα του Χιονιού, δέχεται τη βοήθεια της Γκέρντα και του Κάι μήπως και προλάβει τη ζημιά. Το μοχθηρό πνεύμα του Βορρά, όμως, είναι πανίσχυρο…

ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ

Χειμώνας του 1838 και ο συμβολαιογράφος Τόμας Χάτερ ταξιδεύει μέχρι τα Καρπάθια Όρη για να κλείσει τη συμφωνία πώλησης ενός παλιού οικήματος της πόλης του στον εκκεντρικά δυσπρόσιτο κόμη Όρλοκ. Κανείς, όμως, δεν υποψιάζεται πως ο πραγματικός στόχος του Όρλοκ είναι να κάνει δική του τη σύζυγο του Χάτερ.