FreeCinema

Follow us

THE OPERA!: ΑΡΙΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ (2025)

(THE OPERA!)

  • ΕΙΔΟΣ: Μιούζικαλ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πάολο Γκεπ Κούκο, Ντάβιντε Λιβερμόρε
  • ΚΑΣΤ: Βαλεντίνο Μπούτσα, Μαριάμ Μπατιστέλι, Βενσάν Κασέλ, Φανί Αρντάν, Κατερίνα Μουρίνο, Ρόσι ντε Πάλμα, Άντζελα Φινοκιάρο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Οι Dolce & Gabbana παρουσιάζουν τον μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης μέσα από ένα μουσικό potpourri με αποσπάσματα από διάφορες όπερες (και ουχί το ομώνυμο έργο του Γκλουκ!). Γιατί;

Βλέπεις κινηματογραφική παραγωγή με τίτλο «The Opera, έχεις και μια κάποια αντίληψη περί του θέματος από την πλοκή και περιμένεις τα προφανή: άριες και Γκλουκ. Οι πρώτες προκύπτουν μετά από δεκατρία λεπτά (οπτικοαουστικής) φλυαρίας, από τις δε συνθέσεις του δεύτερου μόλις τρία αποσπάσματα «επιζούν», καθώς στο soundtrack κυριαρχούν οι Μπελίνι, Μπιζέ, Ροσίνι, Πουτσίνι, Βέρντι, Βιβάλντι, Ραβέλ και Χέντελ, δίπλα στην bonus «έκπληξη» διασκευής του… «The Power of Love» των Frankie Goes to Hollywood σε ύφος όπερας! Μιλάμε για επικό αχταρμά, δηλαδή!

Εντός CGI εικόνων και σκηνικών χώρων πελώριας προοπτικής, το σκηνοθετικό δίδυμο υιοθετεί αισθητικές απόλυτα… παλιακές (!), λες και είναι βγαλμένες από διαφημιστικά spot αρωμάτων ή καλλυντικών από τη δεκαετία του ’90, με μερικούς Ευρωπαίους star του σινεμά να «στολίζουν» τα φιλμικά κάδρα, μιλώντας σε… διαφορετικές γλώσσες ανά πάσα στιγμή (με κάποιο νόημα να βγαίνει μονάχα στη διαφωνία της Φανί Αρντάν που τονίζει κλασικούς συνθέτες… στη λήγουσα, εκνευρίζοντας την Ρόσι ντε Πάλμα η οποία σέβεται την αυθεντικότητα στην προφορά).

Αφηγηματικά, χάνει το libretto τη συνοχή κι ο θεατής τα μυαλά του (ακόμη και ο πιο εξοικειωμένος με το συγκεκριμένο μουσικό είδος), αγωνιώντας να καταλάβει γιατί τα ώτα του βιώνουν αυτό το συνονθύλευμα, ενώ οι παραγωγοί και ενδυματολόγοι Dolce & Gabbana κάνουν… πασαρέλα (σχεδόν κυριολεκτικά σε μία σεκάνς σε… πλωτό λεωφορείο που διασχίζει τον Αχέροντα με τον Βενσάν Κασέλ στο τιμόνι) αντί να προτείνουν κάτι ουσιαστικά κινηματογραφικό στα κουστούμια.

Έχουμε παρακολουθήσει εκκεντρικότητες με έμπνευση από την opera στο παρελθόν (κορυφαία παραμένει η σπονδυλωτή «Aria» του 1987), όσο και σπουδαίες ταινίες όπως το «Don Giovanni» (1979) του Τζόζεφ Λόουζι. Το «The Opera!» δεν έχει θέση ανάμεσα σε αυτά τα παραδείγματα, ούτε με την καλή, ούτε και με την κακή έννοια. Απλά, αποτελεί ένα αχρείαστο φιάσκο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καλύτερα να επιλέξετε μια… κανονική παράσταση στην Εθνική Λυρική Σκηνή.


MORE REVIEWS

28 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ενώ η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται ακόμα σε καραντίνα, παρά το πέρασμα τόσων χρόνων, μια ομάδα επιζώντων υποχρεώνεται να ζει απομονωμένα σε κοντινή νήσο η οποία συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα μέσω μονοπατιού που φανερώνει η άμπωτη. Ένας πατέρας θα περάσει τον γιο του στην απέναντι όχθη με σκοπό να χάσει την «παρθενιά» του στην εξολόθρευση ζόμπι, όμως, τίποτα δεν θα εξελιχθεί βάσει σχεδίου.

ΕΛΙΟ

Μετά τον ξαφνικό θάνατο των γονιών του, ο ορφανεμένος Έλιο ονειρεύεται να… απαχθεί από εξωγήινους! Από καθαρή σύμπτωση θα τα καταφέρει, όμως, οι μορφές ζωής από το έξω διάστημα που το έκαναν πράξη έχουν την εντύπωση πως ο ανήλικος Λατίνος είναι ο… αρχηγός της Γης!

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ

Στο νησί της Ύδρας, μαζεύοντας σφουγγάρια από τον βυθό της θάλασσας, η Φαίδρα ανακαλύπτει ένα αρχαίο γλυπτό αμύθητης αξίας, εξαφανισμένο για τουλάχιστον 2.000 χρόνια. Ποιος, όμως, θα καταφέρει να γίνει ο τελικός αποδέκτης του θησαυρού της; Ένας έντιμος αρχαιολόγος που έχει σκοπό να το παραδώσει στις ελληνικές Αρχές ή ένας αδίστακτος αρχαιοκάπηλος που θα το μοσχοπουλήσει στο εξωτερικό;

ΔΙΠΛΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Ένστολη Αστυνόμος που έχει διεισδύσει ως μυστική πράκτορας σε πυρήνα της ΕΤΑ, τουλάχιστον επί έξι χρόνια, πλησιάζει σε επιτυχία που ενδεχομένως να βοηθήσει στην εξάρθρωση της οργάνωσης. Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα.

ΠΑΡΤΙ ΧΩΡΙΣΜΟΥ

Ζεύγος που χωρίζει έπειτα από δεκαπενταετή σχέση, αποφασίζει να ρίξει τίτλους τέλους όχι με διαφωνίες και εντάσεις, αλλά οργανώνοντας… ένα μεγάλο party!