FreeCinema

Follow us

THE NICE GUYS (2016)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέιν Μπλακ
  • ΚΑΣΤ: Ράσελ Κρόου, Ράιαν Γκόσλινγκ, Άνγκουρι Ράις, Ματ Μπόμερ, Μάργκαρετ Κουέιλι, Κιμ Μπέισινγκερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Δυο αταίριαστοι, ας τους πούμε ντετέκτιβ, αναγκάζονται να συνεργαστούν για να λύσουν μια μυστηριώδη υπόθεση που γίνεται συνεχώς και πιο σύνθετη και στην οποία εμπλέκονται πορνογράφοι και τεράστια συμφέροντα.

Με το «The Nice Guys», ο Σέιν Μπλακ δεν προτείνει σε καμία περίπτωση ένα νέο κινηματογραφικό είδος. Η ταινία βασίζεται στο format του detective buddy movie, που είναι τουλάχιστον τόσο παλιό όσο και η χρονική τοποθέτηση του story. Ο Μπλακ, άλλωστε, έχει ασχοληθεί και στο παρελθόν μ’ αυτό, ως ένας από τους σεναριογράφους του «Φονικού Όπλου». Η διαφορά εδώ είναι ότι τα αστεία τραβάνε στα άκρα, η βία το ίδιο και οι ηθοποιοί παίζουν εντελώς χαλαρά κι απενοχοποιημένα και όχι σαν stars.

Το φιλμ αρχίζει με μια θαυμάσια σκηνή, όπου ένας πιτσιρικάς κλέβει το πορνοπεριοδικό του μπαμπά του και χαζεύει το centerfold της porn star Misty Mountains. Την ίδια στιγμή ένα εκτός ελέγχου αυτοκίνητο κατρακυλάει σε μια πλαγιά, μπουκάρει στο σπίτι και καταλήγει λίγο παρακάτω, με την ίδια τη Misty να σκάει μπροστά στον πιτσιρικά στην ίδια στάση με εκείνη του περιοδικού, λίγο πριν ξεψυχήσει! Από εκεί ξεκινά μια πλοκή στην οποία εμπλέκονται πολλά πρόσωπα, με όχι πάντα τόσο ξεκάθαρο τρόπο. Το story είναι ίσως το πιο αδύναμο κομμάτι της ταινίας, αφού δεν προσφέρει καν μια τελική αποκάλυψη που να σε ταρακουνήσει.

Οι χάρες τού «The Nice Guys» βρίσκονται αλλού. Στο πρωταγωνιστικό δίδυμο, που θα μπορούσες να το υπολογίσεις και τρίδυμο, αφού δίπλα στους Κρόου και Γκόσλινγκ στέκεται και με το παραπάνω η μικρή Άνγκουρι Ράις, κοριτσάκι με σπιρτάδα και διαβολιά που αποκλείεται να μην το ξαναδούμε σύντομα. Ο Κρόου παίζει τον Τζάκσον, έναν χοντροκομμένο νταή, που δεν το συζητάει και πολύ όταν αναλαμβάνει «δουλειές». Αυτό που έχει να κάνει είναι να προειδοποιεί και να σπάει χέρια, μούτρα, ό,τι τέλος πάντων χρειάζεται για να καταφέρει τον στόχο του. Ο Χόλαντ τού Γκόσλινγκ, από την άλλη, είναι ένας «επίσημος» ντετέκτιβ, αλλά ψιλοαπατεώνας, αφού οι βασικές του πελάτισσες είναι κάτι γριές με άνοια από το γηροκομείο. Οι δυο τους, έπειτα από μια πρώτη μάλλον άχαρη γνωριμία, αναγκάζονται να συνεργαστούν, αφού τα πρόσωπα που αναζητούν ή είναι πελάτες τους ή εμπλέκονται στην ίδια υπόθεση. Μια υπόθεση όπου μια πορνοταινία διπλής ανάγνωσης προκαλεί τον θάνατο των περισσότερων ατόμων που έχουν ασχοληθεί μ’ αυτήν.

Ο χρόνος είναι το 1977 και ο τόπος το Λος Άντζελες, οπότε δικαιολογημένα θα πρέπει να περιμένεις να δεις πολλά πολύχρωμα φώτα, τεράστια πέτα σε σακάκια με pastel χρώματα και γυναικεία ντυσίματα με βαθιά ανοίγματα. Η εικόνα της εποχής είναι, αν όχι απαραίτητα ακριβής, διασκεδαστικά κοντινή στην πραγματικότητα και οι Κρόου και Γκόσλινγκ φαίνονται να διασκεδάζουν πάρα πολύ μέσα σ’ αυτήν.

Η χημεία τους και η ολοφάνερη επικοινωνία που έχουν, ακόμη κι όταν τα αστεία δεν είναι απολύτως αντάξιά της, είναι αυτό που θα σε κάνει να περάσεις καλά με το «The Nice Guys». Μια σκηνή στο ασανσέρ ενός ξενοδοχείου όπου στο ρετιρέ γίνεται μακελειό, είναι το καλύτερο παράδειγμα αυτής της χημείας. Οι πόρτες ανοίγουν, οι δυο τους ρίχνουν μια ματιά στο τι συμβαίνει, κοιτάζονται με ένα βλέμμα «άσ’ το καλύτερα» και μαζεύονται πίσω από τις πόρτες που ξανακλείνουν. Οι ατάκες πολλές φορές είναι σκληρές, οι θάνατοι έρχονται στα ξαφνικά και λιγότερο καλυμμένοι απ’ ό,τι θα περίμενες σε μια κωμωδία και το πρωταγωνιστικό ντουέτο είναι full on μέσα στο παιχνίδι, αφήνοντας και έναν υπαινιγμό για sequel, που ίσως δύσκολα θα έρθει μετά τις μάλλον χαμηλές εισπράξεις του πρώτου Σαββατοκύριακου στην Αμερική. Μα τι άλλο θέλανε, δηλαδή;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν γουστάρεις χαβαλέ με δράση και δύο… γαμώ τους ηθοποιούς να διασκεδάζουν και να στο μεταφέρουν, με το «The Nice Guys» θα περάσεις θαύμα. Αν είσαι αφιερωμένος στο φεστιβαλικό (των «σοβαρών», δηλαδή, γιατί η ταινία παίχτηκε και στις Κάννες), περίμενε να χειμωνιάσει, που θα βγουν τα καινούργια ρουμάνικα…


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.