FreeCinema

Follow us

THE GUNMAN: ΣΕ ΘΕΣΗ ΒΟΛΗΣ (2015)

(THE GUNMAN)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πιερ Μορέλ
  • ΚΑΣΤ: Σον Πεν, Τζασμίν Τρίνκα, Χαβιέρ Μπαρδέμ, Μαρκ Ράιλανς, Ρέι Γουίνστον, Ίντρις Έλμπα, Πέτερ Φρανζέν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 115’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Και καλά σεκιουριτάς ανθρωπιστικής οργάνωσης στο υπό σπαραγμό Κονγκό, μισθοφόρος σκοπευτής «φυτεύει» αντιδραστικό υπουργό ορυκτών για λογαριασμό αγνώστου και διατεταγμένος αλλάζει ήπειρο, αφήνοντας αμόρε Γιατρίνα του Κόσμου. Οχτώ χρόνια μετά, παραιτημένος για τη UNICEF, θα την ξαναβρεί Βαρκελώνη παντρεμένη με τον κουμανταδόρο τής «δουλειάς», ενώ κάποιοι θέλουν να τον «φάνε». Πάει να… σπάσει το κεφάλι του ποιοι και γιατί, ενώ το τότε team του μετράει πτώματα, η Interpol είναι στο κατόπι και ξαναφουντώνει η καψούρα με τη μικρή. Το μπορεί;

Ο ξαπλωμένος Άραβας σεΐχης γίνεται Αφρικανός. Η σκοτεινή πολιτική των Παρισίων, (εκ)μεταλλευτικές πολυεθνικές. «Η Εταιρεία», οργανισμός παροχής συμβουλών ασφαλείας. Ο sniper ξεπεσμένος σε γκαρσόνι στις Αρδέννες, εργολάβος πηγαδιών στην εμφυλιοπολεμική Μαύρη Ήπειρο. Ευτυχώς που ο φραντσέζος Ντάσιελ Χάμετ των 70’s, Ζαν Πατρίκ-Μανσέτ, έχει εδώ και δεκαετίες πεθάνει. Έτσι δε θα γίνει μάρτυρας του τι κουμπότρυπες άνοιξε στο εμβληματικό «La Position du Tireur Couché» του ο Γιάνκης φραγκοφονιάς του action, Τζόελ Σίλβερ, για γαλλοαγγλοϊσπανικά κινηματογραφικά συμφέροντα σε μια παραγγελιά… εκτελεσμένη από τον filmer τού «Η Αρπαγή», Πιερ Μορέλ (που, πάντως, δεν έχει γράψει ποτέ γραμμή, οπερατέρ ήταν μια ζωή ο άνθρωπος).

Όλοι τους μαζί, όπως και να ‘χει, εισάγουν υψηλού διαμετρήματος φυσίγγιο καταγγελτικής ευαισθητοποίησης (προσέξτε την ουβερτούρα – αυτούσιο ρεπορτάζ του BBC από την Κινσάσα) σε αλάδωτο γεμιστήρα genre (χωρίς υπερβολή τέτοιες υποθέσεις, με το 1/10 του προϋπολογισμού, τις έχουν ξετινάξει Σιγκάλ κ.ά.). Αποτέλεσμα: το… βλήμα σκάει στα μούτρα τού – και συνσεναριογράφου / συμπαραγωγού – Σον Πεν, που εδώ πιο σωματοδομημένος από ποτέ την ψάχνει όπως έκανε real life σε κρίσεις σε Νέα Ορλεάνη και Αϊτή, αλλά βαράει σκοτοδίνες ωσάν «Ο Επίμονος Κηπουρός» Τζέισον Μπορν μέσω «The International», σ’ ένα «κρύβε λόγια» φονικού μικροκόσμου εξωνητέων ειδικών δυνάμεων και των σκιωδών εργοδοτών τους, στο τρέξιμο survivor όπλο με σκανδάλη αναδιατάξεων ερωτικού τριγώνου και πυρίτιδα ψυχοσωματικά επιβαρυντικού παρελθόντος.

Αναλυτικά το πόρισμα της βαλλιστικής ενοχοποιεί: Την ανά σημεία όπως να ‘ναι συναρμολογημένη κάννη δραματουργίας, που τα κάνει σφαγείο δις στο «σου ‘πα, μου ‘πες» πληροφορίας – κλειδιού για τον (αντι)ήρωά μας après dîner και τρις στην υπενθύμιση ότι είναι ο μόνος εναπομείνας αυτόπτης του «συμβολαίου». Το μάρκας «μ’ έκαψες» αλεξίσφαιρο στα… γραφικά σεξακίου και ΜΚΟ με exploitation θύμα την Τρίνκα of all people (θυμηθείτε το «Μέλι»). Τις διαλογοριπές στον γάμο του Καραγκιόζη, με ανάσες στην αδρεναλίνη για μεγάλα λόγια (περί «μετάνοιας», «στοιχειώματος» κτλ.) των κατά τ’ άλλα απηνών ελεεινών διωκτών τού παλικαριού, πιο χτυπητά στο πύρινο νούμερο του μπάνιου.

Τέλος, τη χαριστική στην αρένα στη Βαρκελώνη (άλλο αν οι ταυρομαχίες εκεί έχουν απαγορευθεί και πάψει από το 2011, όπως μας πληροφορούν οι τίτλοι τέλους για τον φόβο της PETA!), όταν εν μέσω διασταυρούμενων πυρών ένα διαλεκτικό μοντάζ παραλληλίζει αδέξια έναν αλαλιασμένο toro με τον παραπαίοντα με ημικρανίες και θολούρα τιμωρό μας, προτού και οι δύο πάρουν την εκδίκησή τους απ’ τον ίδιον insider – με τίμημα (διεθνούς) δικαίου, φυσικά. Μπαρδέμ, Γουίνστον και Έλμπα (ο κατά βάση θεατράνθρωπος Ράιλανς, το μεγαλύτερο ρίσκο της διανομής, κάνει κόντρα υπερβολικά μπαμ) ρίχνουν κατά προσωπικού με τα εφόδιά τους, το Krav Maga χώνει ρεαλιστικά αντί χορογραφικά σε ευχάριστη απόκλιση απ’ τα συνήθη δείγματα του είδους, και η διόπτρα του Μορέλ κάνει τους χώρους και τα κορμιά γραβιέρα ίσαμε το Γιβραλτάρ, σε επαγγελματικά αλλά σεσημασμένα «σκηνικά»: σκάσιμο βόμβας, ένα στάκαμαν σ’ ενυδρείο, σπασίματα λαιμών, μαχαιρώματα και πολύ μολύβι. Αλλά το τριπόδι εδώ είχε στηθεί εξαρχής «Σε Θέση Βολής»… άβολη και συχνά με τον λάθος στόχο. Kι εσένα να μη βρει στο δόξα πατρί…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μεγαλοκοπέλες θαυμάστριες του Σον Πεν, μπανίστε μούσκουλα μετά ουμανιστικού μηνύματος – αλλά η Σαρλίζ Θέρον τον χαίρεται. Ξυλίτες κάγκουρες ή πάλιουρες που κάνετε γαλαρία στα εργάκια του Λίαμ Νίσον, θα το πληρώσετε για να φχαριστηθείτε μεταμεσονύχτιο μπιμουβάδικο… STAR – με μεγάλο budget και στο πανί. Όλοι οι υπόλοιποι μετρήστε τις πληγές του – είστε εκτός target (group).


MORE REVIEWS

ΛΙΛΟ & ΣΤΙΤΣ

Εξωγήινο τερατάκι φυγαδεύεται στη Γη και μια ανήλικη Χαβανέζα το μετατρέπει σε… pet και μοναδικό φίλο της, ενώ παράλληλα η Πρόνοια απειλεί να τη χωρίσει από την απερίσκεπτη αδελφή της.

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η «Οντότητα», μια απίστευτα εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη με αυτονομία σκέψης, έχει καταφέρει να διεισδύσει σε αμυντικά συστήματα, όσο και δίκτυα πληροφοριών ολόκληρου του πλανήτη, φέρνοντάς τον στα όρια ενός απόλυτου πυρηνικού ολέθρου, από τον οποίο ελάχιστοι άνθρωποι θα επιζήσουν. Ο Ίθαν Χαντ πρέπει να επιλέξει «στρατόπεδο». Για τελευταία φορά (;).

OH, CANADA

Βετεράνος σκηνοθέτης, ο οποίος βρίσκεται στα τελευταία του εξαιτίας ανίατης ασθένειας, καλείται να δώσει μία ύστατη, εξομολογητικού τύπου συνέντευξη για την καριέρα του, μα κυρίως για τη ζωή του.

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.