FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ (2024)

(THE CROW)

  • ΕΙΔΟΣ: Μεταφυσική Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρούπερτ Σάντερς
  • ΚΑΣΤ: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, FKA twigs, Ντάνι Χιούστον, Τζοσέτ Σάιμον, Λόρα Μπερν, Σαμί Μπουαζιλά
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Ο Έρικ και η Σέλι γνωρίζονται σ’ ένα κέντρο αποτοξίνωσης, ερωτεύονται, όμως, αποτελούν στόχους του οργανωμένου εγκλήματος και δολοφονούνται από τη συμμορία του αρχικακοποιού Βίνσεντ Ρεγκ, ενός ανθρώπου που έχει κάνει συμφωνία με τον Διάβολο για να του προσφέρει αθώες ψυχές, με αντάλλαγμα την αιώνια ζωή. Η αγάπη του Έρικ για την Σέλι μπορεί να τον φέρει πίσω στη Γη, ώστε να πάρει την εκδίκησή του;

Από την εποχή της original ταινίας του Άλεξ Πρόγιας, το 1994, δεν αισθάνθηκα ποτέ την ανάγκη να ξαναδώ το «Κοράκι». Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν με είχε ικανοποιήσει ως φιλμ. Μάλλον έφταιξε περισσότερο ο κορεσμός, από την μετατροπή του σε franchise, με τρεις συνέχειες (το 1996, το 2000 και το 2005) σαφώς (τραγικά) κατώτερης ποιότητας. Σήμερα, ο Ρούπερτ Σάντερς («Η Χιονάτη και ο Κυνηγός», «Το Φάντασμα στο Κέλυφος») επιχειρεί ένα σχετικά παράτολμο reboot, το οποίο πριν καν προβληθεί στους κινηματογράφους αντιμετώπισε την απέχθεια και την εχθρικότητα των fans της «καταραμένης» (εξαιτίας του θανάτου του Μπράντον Λι στα γυρίσματα) ταινίας του Πρόγιας. Ίσως άδικα.

Τα βασικά προβλήματα τούτου του remake εντοπίζονται πρωτίστως στην (οποία ειρωνεία!)… απουσία ψυχής του έργου. Εκτός από το λάθος casting του Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ο Έρικ του δεν αποκτά ποτέ έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα για τον οποίο ο θεατής θα νοιαστεί. Το ολιγόλεπτο, εισαγωγικό flashback του ανήλικου ήρωα που βλέπει το άλογό του να υποφέρει και να πεθαίνει αποτελεί το μοναδικό στοιχείο που έχουμε για να τον ψυχολογήσουμε, ο εγκλεισμός του σε κέντρο αποτοξίνωσης εμφανίζεται… ακαριαία κατόπιν και ακόμη και το ερωτικό του ενδιαφέρον για την Σέλι δεν καταναλώνει ικανοποιητική ποσότητα συναισθήματος, έτσι ώστε να μας επιτρέψει να νιώσουμε ουσιαστικά της ύπαρξη αυτής της αγάπης / σχέσης.

Το φιλμ αποκτά ένα κάποιο ενδιαφέρον μετά τον… θάνατο του νεαρού ζευγαριού, με τον Έρικ να επιχειρεί να φέρει την αγαπημένη του πίσω από την Κόλαση, επιστρέφοντας στη Γη και αναζητώντας εκδίκηση για τη δολοφονία της/τους. Στιλιστικά και αφηγηματικά, τούτο το «Κοράκι» συγγενεύει με τη… γαλλική σχολή σκηνοθετών όπως ο Λικ Μπεσόν ή ο Ζαν-Ζακ Μπενέξ της περιόδου από τα μέσα του ’80 έως τα μέσα του ’90, με «μακιγιάζ» goth αισθητικής και αποχρώσεων, που ενίοτε καταφέρνει να παρασύρει το βλέμμα και να σε κερδίζει. Το τελευταίο συμβαίνει σταδιακά και απογειώνεται στη σεκάνς της επίθεσης σε μια παράσταση opera, με στιγμές ανθολογίας κι ένα αιματοκύλισμα μονομαχίας που κοντεύει να φτάσει το επικό μακελειό της Ούμα Θέρμαν εναντίον των Crazy 88 στο πρώτο «Kill Bill» (2003), χωρίς να πέφτει στην παγίδα του… ταραντινισμού!

Σε κάποιο επίπεδο, η δουλειά του Σάντερς δικαιώνει το εγχείρημα, η δράση αποζημιώνει, το soundtrack (με ενθέσεις από Joy Division μέχρι Foals) στήνει ατμόσφαιρα, αλλά τα κενά της σύνδεσης στην πλοκή και οι (συνολικά) αδύναμοι, «χάρτινοι» χαρακτήρες του σεναρίου σαμποτάρουν τις καλύτερες προθέσεις αναθέρμανσης ενδιαφέροντος και αναβίωσης τούτου του κομιξάδικου ήρωα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα… άψυχο «Κοράκι», καλοφτιαγμένο και ενίοτε συναρπαστικό σε εικόνες και δράση, το οποίο δεν καταφέρνει να κορυφωθεί σε κάτι πραγματικά αξιομνημόνευτο. Πάντως, οι κριτικές (του εξωτερικού, τουλάχιστον) που το ξέσκισαν σίγουρα το αδίκησαν, έχουμε δει… τέρατα και τέρατα εσχάτως, δεν ήταν δα και κάθοδος στην Κόλαση η παρακολούθησή του!


MORE REVIEWS

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.

ΜΠΑΝΕΛ & ΑΝΤΑΜΑ

Ο Άνταμα προοιωνίζεται για αρχηγός του χωριού του, αλλά εκείνος αγαπά την Μπανέλ και θέλει να ζήσει μαζί της μακριά. Οι σεναγαλέζικες παραδόσεις, εν τούτοις, ενέχουν κινδύνους για τους παραβάτες.

SLOW

Ο Ντοβίντας συναντά την Ελένα. Η αγάπη με την πρώτη ματιά πλανάται στον αέρα. Εκείνος, όμως, της ξεκαθαρίζει ορθά κοφτά πως είναι… ασεξουαλικός! Θα το πάνε… αργά;

ΦΟΒΑΜΑΙ

Δαιμόνιο AI επιχειρεί να ελέγξει τα μέλη μιας οικογένειας σε επικίνδυνο, αν όχι και θανάσιμο βαθμό.

ΟΙ ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ

Νεοεκλεγείς Δήμαρχος σε υποβαθμισμένο προάστιο βάζει μπρος αμφισβητούμενο σχέδιο ανάπλασης οικιστικού συγκροτήματος, ερχόμενος σε σύγκρουση με τη μαύρη μεταναστευτική κοινότητα.