FreeCinema

Follow us

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΚΑΡΤΩΝ (2021)

(THE CARD COUNTER)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πολ Σρέιντερ
  • ΚΑΣΤ: Όσκαρ Άιζαακ, Τίφανι Χάντις, Τάι Σέρινταν, Γουίλεμ Νταφόου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ο Γουίλιαμ Τελ, πρώην στρατιωτικός με σκοτεινό παρελθόν ως ανακριτής που συμμετείχε σε βασανιστήρια, έχει βρει τη «λύτρωσή» του στην τσόχα, μετρώντας τα φύλλα των χαρτιών που περνούν από μπροστά του στο poker. Πάντοτε, όμως, θα βρίσκονται στο δρόμο του και οι άνθρωποι που θα του θυμίζουν τα όσα τον στοιχειώνουν απ’ τα παλιά. Όπως ο νεαρός Κερκ, ο οποίος έχει ορκιστεί να εκδικηθεί έναν κοινό εχθρό τους. Και του ζητά συμπαράσταση.

Δεν το βάζει κάτω ο Πολ Σρέιντερ. Και (ειδικά) σκηνοθετικά, ο «Μετρητής Καρτών» του βγάζει κάτι πραγματικά φρέσκο. Ακόμα. Κάνει το λάθος, όμως, να γίνεται υπερβολικός στο σενάριό του, προσπαθώντας να κάνει παιχνίδι με δύο αταίριαστες ιστορίες που ζορίζονται να δέσουν μεταξύ τους, πόσω μάλλον και να φανερώσουν ένα επιπλέον επίπεδο ανάγνωσης με πολιτική χροιά, σχετικά με τα εγκλήματα των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών και του στρατού κατά τη διάρκεια του πολέμου στο Ιράκ.

Στο ένα μέρος, έχουμε τον κεντρικό ήρωα και τον τζογαδόρικο εθισμό του. Ο Γουίλιαμ Τελ (χαριτωμένη η «βάπτιση» του χαρακτήρα) έχει ένα σκοτεινό στρατιωτικό παρελθόν, το οποίο τον οδήγησε σε μια αντίστοιχη φυλακή με οκταετή ποινή. Η «ασκητική» ζωή αυτού του περιβάλλοντος τον άλλαξε αρκετά, τον έφερε σε μια αρμονική ισορροπία με το μέσα του και, για να περνά την ώρα του, του έδωσε τη δυνατότητα να εξερευνήσει τη μεθοδολογία της χαρτοπαιξίας. Ο Γουίλιαμ έγινε, λοιπόν, ένας εξαιρετικός μετρητής των χαρτιών της τράπουλας και, πλέον, βγάζει τα προς το ζην επισκεπτόμενος casino σε διάφορες Πολιτείες της Αμερικής, στα οποία πάντοτε διατηρεί low profile. Ποντάρει λίγα χρήματα στην τσόχα, φεύγει με ικανοποιητικά κέρδη και πορεύεται έτσι δίχως να ρισκάρει να μπαίνει σε επικίνδυνους μπελάδες.

Στο δεύτερο μέρος της πλοκής, ο Κερκ, ένας μυστηριώδης νεαρός δείχνει να γνωρίζει την πραγματική του ταυτότητα από το παρελθόν, τον προσκαλεί να μιλήσουν και του προτείνει ένα σχέδιο φονικής εκδίκησης που αφορά σε άτομο από το κοινό στρατιωτικό παρελθόν του πατέρα του και του Γουίλιαμ. Ο τελευταίος θα ανατρέψει τη ρουτίνα της καθημερινότητάς του, θα ζητήσει από τον Κερκ να τον ακολουθεί και να μαθαίνει από τα όσα βλέπει στα casino που πηγαίνουν μαζί, αναλαμβάνοντας σχεδόν το ρόλο ενός μέντορα.

Αυτή η εξέλιξη προκαλεί μία αίσθηση σεναριακής «εκτροπής» από την κεντρική ιδέα της ιστορίας, που έτσι κι αλλιώς ήταν ισχνή και είχε την ανάγκη του «ντυσίματος» με επιπλέον υποπλοκές. Αν δεχτούμε τη συνύπαρξη του Γουίλιαμ και του Κερκ, έχουμε ξαφνικά ένα είδος «buddy movie», ένα «εναλλακτικό», μικρού βεληνεκούς φιλμ που στο βάθος του μυαλού σου σε πηγαίνει προς τον «Άνθρωπο της Βροχής» (1988). Η πρόσθεση της Λα Λίντα, η οποία χρηματοδοτεί τη συμμετοχή του Γουίλιαμ σ’ ένα μεγάλο tournoi poker, μπερδεύει ακόμα περισσότερο το καταστασιακό του σεναρίου, καθώς η ηθική στάση του κεντρικού ήρωα αποχαιρετά κάθε ίχνος συνέπειας.

Ο Γουίλιαμ, διαγράφει ανεξήγητα το ζωτικής σημασίας για εκείνον χαρακτηριστικό της μοναχικής και απόλυτα αντικοινωνικής ζωής (μ’ ένα εξαιρετικό εύρημα «νοσηρής» ιεροτελεστίας στο πως διαμορφώνει τους χώρους των δωματίων στα motel όπου διαμένει), «αγκαζάροντας» σαν κηδεμόνας τον Κερκ, καταπατά τον κανόνα του να μη δουλεύει με «σπόνσορες» και να ποντάρει για μεγάλα κέρδη, κι όλα αυτά συμβαίνουν μάλλον αψυχολόγητα, στερώντας πόντους από τη σκιαγράφηση του ήρωα, αλλά και τη συνοχή του σεναρίου. Μένει κυρίως το στυλ της αφήγησης, ένα «υπνωτιστικό» tempo δράσης που κάνει καλή παρέα με την ηχητική μπάντα και τα electro μουσικά ηχοχρώματα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι φανατικοί followers του σινεμά του Πολ Σρέιντερ δεν θ’ απογοητευτούν. Το mainstream κοινό θα δει μια χαμένη ευκαιρία με καλά συστατικά, που χάνει το μπούσουλα σεναριακά, δίχως να ξέρει τι ακριβώς θέλει να πει ουσιαστικά και να υποστηρίξει θεματικά. Οι τζογαδόροι ας μην κάνουν όρεξη, δεν εστιάζει εκεί το έργο (στην τελική).


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.