FreeCinema

Follow us

THE CALL (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπραντ Άντερσον
  • ΚΑΣΤ: Χάλι Μπέρι, Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, Μόρις Τσέστνατ, Μάικλ Έκλαντ, Μάικλ Ιμπεριόλι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Μπατσίνα του Τηλεφωνικού Κέντρου Άμεσης Δράσης συνομιλεί με απαχθείσα νεαρά που βρίσκεται στο πορτ-μπαγκάζ αυτοκινήτου το οποίο οδηγεί ένας serial killer. Θα προλάβουν να την εντοπίσουν πριν να είναι αργά;

Φτιαγμένο με όρους μικρού budget φιλμ, το «The Call» στηρίζει το στοίχημά του με το θεατή ολοκληρωτικά επάνω στο σασπένς το οποίο δημιουργεί η δράση, που θέλει μια κοπέλα να καταλήγει στο πορτ-μπαγκάζ ενός άνδρα με άγνωστο προορισμό και μέλλον για τη ζωή της. Εμείς ξέρουμε ότι πρόκειται για έναν serial killer και ότι έχει σκοτώσει ξανά, το ίδιο και η Χάλι Μπέρι, η οποία είχε αυτή την παρελθούσα εμπειρία από τηλεφώνου, ως αστυνομικός που απαντά στις κλήσεις των πολιτών μέσω του 911 (το δικό μας 100). Η προσπάθεια να αποδοθεί ψυχολογικό βάρος «ευθύνης» στην ηρωίδα, καθώς και η όλη συμπεριφορά της ύστερα από εκείνο το περιστατικό, εγείρει την πρώτη ένσταση αναφορικά με το σενάριο. Η δεύτερη είναι πολύ σοβαρότερη…

Από τη στιγμή της απαγωγής κι έπειτα, το «The Call» ξεδιπλώνει περίτεχνα το σασπένς του, με τη Μπέρι να εκμαιεύει πληροφορίες από την κλειστοφοβικά έγκλειστη Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν (η κάποτε πιτσιρίκα του «Little Miss Sunshine»), ώστε να εντοπιστεί το αμάξι του δολοφόνου που τη μεταφέρει μάλλον προς κάποια ερημική τοποθεσία όπου θα τη σκοτώσει και θα τη θάψει. Μερικές έξυπνες ανατροπές, χωρίς υπερβολή, κρατάνε το ενδιαφέρον και θα τσιτώσουν τα νεύρα του μέσου θεατή, ο οποίος θα ικανοποιηθεί από την εξέλιξη της δράσης, για να καταλήξουμε και στο κίνητρο του serial killer, με ψυχαναλυτικά στερεότυπα αρκούντως νοσηρά.

Το μέγα ατόπημα, ειδικά για μια τέτοιου τύπου popcorn ταινία ανάλαφρης διασκέδασης, έρχεται με ένα πραγματικά αδικαιολόγητο φινάλε, που μπορεί μεν να κάνει τη σωστή σύνδεση με το «punchline» του δολοφόνου, όμως, θέτει και σοβαρά ηθικά ζητήματα ως προς το μήνυμα που δίνουν οι εγκληματικές πράξεις, ακόμη και μέσα από τον κινηματογράφο. Αυτή η επιλογή είναι που στιγματίζει άσχημα ολόκληρη την κατά τα άλλα συμπαθή δουλειά που έχει γίνει στο «The Call».

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Παίρνεις το «Cellular» (2004), το κλειδαμπαρώνεις σε ένα πορτ-μπαγκάζ λες και είναι το «Buried» (2010) και χρεώνεις στο δολοφόνο μια δόση από «The Lovely Bones» (2009), με twist σαν… αμαρτία! Δεν το λες πρωτότυπο, δεν το λες ούτε και κακό, περνάει ευχάριστα η ώρα, αν σου αρκεί να καρδιοχτυπάς από αγωνία για την τύχη της Μπρέσλιν. Το τέλος, όμως, είναι ουσιαστικά (και αχρείαστα) απαράδεκτο. Ελπίζω να μη δικαιώνει τα ένστικτά σου…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ψυχάκιας βουτάει γκομενάκι και αστυνομικίνα στο τηλέφωνο της κάνει συμπαράσταση. Αιματάκι γιόκ. Κάτι «μπου» για τους ξενέρωτους και δρόμο.