THE CALL (2013)
- ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Θρίλερ
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπραντ Άντερσον
- ΚΑΣΤ: Χάλι Μπέρι, Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, Μόρις Τσέστνατ, Μάικλ Έκλαντ, Μάικλ Ιμπεριόλι
- ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94’
- ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS
Μπατσίνα του Τηλεφωνικού Κέντρου Άμεσης Δράσης συνομιλεί με απαχθείσα νεαρά που βρίσκεται στο πορτ-μπαγκάζ αυτοκινήτου το οποίο οδηγεί ένας serial killer. Θα προλάβουν να την εντοπίσουν πριν να είναι αργά;
Φτιαγμένο με όρους μικρού budget φιλμ, το «The Call» στηρίζει το στοίχημά του με το θεατή ολοκληρωτικά επάνω στο σασπένς το οποίο δημιουργεί η δράση, που θέλει μια κοπέλα να καταλήγει στο πορτ-μπαγκάζ ενός άνδρα με άγνωστο προορισμό και μέλλον για τη ζωή της. Εμείς ξέρουμε ότι πρόκειται για έναν serial killer και ότι έχει σκοτώσει ξανά, το ίδιο και η Χάλι Μπέρι, η οποία είχε αυτή την παρελθούσα εμπειρία από τηλεφώνου, ως αστυνομικός που απαντά στις κλήσεις των πολιτών μέσω του 911 (το δικό μας 100). Η προσπάθεια να αποδοθεί ψυχολογικό βάρος «ευθύνης» στην ηρωίδα, καθώς και η όλη συμπεριφορά της ύστερα από εκείνο το περιστατικό, εγείρει την πρώτη ένσταση αναφορικά με το σενάριο. Η δεύτερη είναι πολύ σοβαρότερη…
Από τη στιγμή της απαγωγής κι έπειτα, το «The Call» ξεδιπλώνει περίτεχνα το σασπένς του, με τη Μπέρι να εκμαιεύει πληροφορίες από την κλειστοφοβικά έγκλειστη Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν (η κάποτε πιτσιρίκα του «Little Miss Sunshine»), ώστε να εντοπιστεί το αμάξι του δολοφόνου που τη μεταφέρει μάλλον προς κάποια ερημική τοποθεσία όπου θα τη σκοτώσει και θα τη θάψει. Μερικές έξυπνες ανατροπές, χωρίς υπερβολή, κρατάνε το ενδιαφέρον και θα τσιτώσουν τα νεύρα του μέσου θεατή, ο οποίος θα ικανοποιηθεί από την εξέλιξη της δράσης, για να καταλήξουμε και στο κίνητρο του serial killer, με ψυχαναλυτικά στερεότυπα αρκούντως νοσηρά.
Το μέγα ατόπημα, ειδικά για μια τέτοιου τύπου popcorn ταινία ανάλαφρης διασκέδασης, έρχεται με ένα πραγματικά αδικαιολόγητο φινάλε, που μπορεί μεν να κάνει τη σωστή σύνδεση με το «punchline» του δολοφόνου, όμως, θέτει και σοβαρά ηθικά ζητήματα ως προς το μήνυμα που δίνουν οι εγκληματικές πράξεις, ακόμη και μέσα από τον κινηματογράφο. Αυτή η επιλογή είναι που στιγματίζει άσχημα ολόκληρη την κατά τα άλλα συμπαθή δουλειά που έχει γίνει στο «The Call».