FreeCinema

Follow us

ΟΙ ΜΗΧΑΝΟΒΙΟΙ (2024)

(THE BIKERIDERS)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζεφ Νίκολς
  • ΚΑΣΤ: Τζόντι Κόμερ, Όστιν Μπάτλερ, Τομ Χάρντι, Μάικλ Σάνον, Μάικ Φέιστ, Μπόιντ Χόλμπρουκ, Νόρμαν Ρίντους, Ντέιμον Χέριμαν, Μπο Κναπ, Έμορι Κόεν, Τόμπι Γουάλας, Πολ Σπαρκς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Η Κάθι θυμάται πόσο άλλαξε η ζωή της από τότε που γνώρισε τον μηχανόβιο Μπένι, μέλος του motorcycle club των Vandals, στα ‘60s. Από το lifestyle και την αγάπη για τους δύο τροχούς, μέχρι την εκτροπή σε εγκληματική οργάνωση.

Με βάση το ομώνυμο photo-book του Ντάνι Λάιον από το 1967, ο Τζεφ Νίκολς προσπάθησε να στήσει αφηγηματικά μια ιστορία ανθρωπολογικού δράματος και ανάλυσης της macho πόζας σε μια περίοδο η οποία έπλασε φετιχιστικούς μύθους. Δύσκολο το εγχείρημα σε δραματουργικό επίπεδο, εντυπωσιάζει αρχικά, μα στην πορεία… χάνει λάδια εξαιτίας της αδυναμίας στην εμβάθυνση χαρακτήρων. Από την άλλη, βέβαια, ίσως και ν’ αποτελεί άδικη κρίση η απαίτηση να υφίστανται χαρακτήρες σ’ ένα project που κρατά τις ρίζες του από… φωτογραφικές στιγμές.

Μένοντας στην επιφάνεια των πραγμάτων, οι «Μηχανόβιοι» χρησιμοποιούν ως αφηγητή του έργου τη συνεντευξιαζόμενη Κάθι, ένα λαϊκό κορίτσι της εργατιάς που «θαμπώθηκε» από την εμφάνιση και την άμεσα flirty συμπεριφορά του Μπένι, του αγαπημένου «παιδιού» του αρχηγού ενός club μοτοσικλετιστών με ποινικό μητρώο σε φθίνουσα πορεία. Τη δράση και τον βίο των Vandals παρακολουθεί ο Ντάνι, ένας νεαρός σπουδαστής που μαθαίνει φωτογραφία και αφιερώνεται σ’ αυτή τη «συμμορία» ως αντικείμενο μελέτης, σε εικόνα και λόγο.

Η ερωτική σχέση της Κάθι και του Μπένι θα προκαλέσει τριγμούς στην πειθαρχία και τις προτεραιότητες εκείνου δίπλα στους κολλητούς του κι όταν οι εκρήξεις βίας ανάμεσα στα υπόλοιπα μέλη των Vandals και τον κοινωνικό ιστό αρχίσουν να δείχνουν πραγματικά επικίνδυνες για την καθημερινότητά της, εκείνη θα απαιτήσει από τον σύζυγό της (πλέον) να επιλέξει τι δρόμο θ’ ακολουθήσει στο μέλλον. Πάνω στη μηχανή μόνος ή σε μια άλλη, ασφαλέστερη πόλη μαζί της;

Το vintage feeling είναι σαγηνευτικό, ειδικά από τη στιγμή που ο αρχηγός Τζόνι θυμάται την έμπνευση που του είχε δώσει ο «Ατίθασος» (1953) με τον Μάρλον Μπράντο στην τηλεόραση, ο Τομ Χάρντι κλέβει την παράσταση με την τσαμπουκαλεμένη «παιδικότητα» και τον αφελή αυθορμητισμό του ήρωά του, δίπλα σ’ ένα εντυπωσιακό σε σύνθεση καστ πρωταγωνιστών, με φάτσες και ηχοχρώματα που «γράφουν» σωστά σε αυτό που καταγράφει ο φακός. Τα πράγματα διαφαίνονται δύσκολα στο δεύτερο μισό του φιλμ, όταν η αίσθηση ενός «χαλαρού» σεναριακού σκελετού κάνει την αφήγηση να χάνει σκοπό και προσανατολισμό, προσπαθώντας να συστήσει την παρακμή των ανθρώπινων αξιών σ’ ένα ευρύτερο πλαίσιο σάπιας κοινωνικής εξέλιξης, απ’ όπου για να επιβιώσεις πρέπει να διαλέξεις… την κανονικότητα!

Χάρη στο χαρισματικό επιτελείο των ηθοποιών και στην πραγματικά δυναμική παρουσία της Τζούντι Κόμερ (που προβλέπεται να έχει μέλλον… οδοστρωτήρα αν προσέξει τα επόμενα βήματά της στο σινεμά), οι «Μηχανόβιοι» κινούνται με γκάζια ψυχαγωγίας, ατυχώς δίχως να προσφέρουν μια πιο ενδοσκοπική ματιά στο σύμπαν της κοινότητας στην οποία εστιάζει μάλλον ουδέτερα ο (αρκετά άνισος ως σκηνοθέτης) Νίκολς. Θέλει να θαυμάσει, να νοσταλγήσει, να ειρωνευτεί ή να καταδικάσει αυτούς τους ανθρώπους; Η απάντηση είναι ασαφής. Πως λέμε… «απολιτίκ» τη σήμερον ημέρα; Κάπως έτσι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καλοστημένο και άνετο στην παρακολούθηση, με ισχυρά υποστηρικτικό καστ, αλλά αμήχανη εξέλιξη ιστορίας και χαρακτήρων, ενώ υπήρχαν ερεθίσματα να αναλυθεί περισσότερο η όλη κουλτούρα του machismo… on wheels. Οι φίλοι της περιόδου του ’60 και των μηχανών δεν θ’ απογοητευτούν.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΣΕ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ

Σ’ ένα δάσος που λες και βγήκε από παραμύθι των αδελφών Γκριμ, μια μάνα προσπαθεί να κρατήσει τους δύο ανήλικους γιους της μακριά από μια άγνωστη και δαιμονική δύναμη, την ύπαρξη της οποίας τα παιδιά αρχίζουν να αμφισβητούν, με το σκεπτικό ότι η προστάτιδά τους έχει σαλέψει επικίνδυνα. Τι από τα δύο συμβαίνει στην πραγματικότητα;

Η ΠΛΕΞΟΥΔΑ

Στη Ινδία, στον Καναδά και στην Ιταλία, τρεις γυναίκες βιώνουν την εξαθλίωση, την ανίατη ασθένεια και την οικογενειακή τραγωδία αντίστοιχα, δείχνοντας αποφασισμένες να πάνε κόντρα στις συμβάσεις.

ΥΠΝΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Ζεύγος entrepreneur καταφθάνει σε τεχνολογικό συνέδριο έχοντας πρωτοποριακό app στο σακί του, με σκοπό να το παρουσιάσει και να το μοσχοπουλήσει. Προς έκπληξη του Αντρέ, κατά την παραμονή τους εκεί, το έτερόν του ήμισυ, Βέρα, αρχίζει να επιδεικνύει μία ιδιαιτέρως αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά.

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ

Έπειτα από αρκετά χρόνια εγκλεισμού, ο Τρόγιαν επιστρέφει στον βερολινέζικο κόσμο του εγκλήματος, για ν’ ανακαλύψει πως η μεταξύ κλεφτών εντιμότητα είναι κάτι το ανύπαρκτο.

ΚΡΑΥΓΗ ΣΙΩΠΗΣ

Προσκεκλημένοι για ένα τριήμερο στο επαρχιακό αγρόκτημα μιας οικογένειας που γνώρισαν στις πρόσφατες διακοπές τους στην Ιταλία, οι Ντάλτον βιώνουν απροσδόκητες καταστάσεις που ξεκινούν από την απόλυτη αμηχανία και καταλήγουν στον… αγώνα για την επιβίωσή τους!