FreeCinema

Follow us

Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΓΟΥΙΛΙ (2019)

(TERRA WILLY: PLANÈTE INCONNUE)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ερίκ Τοστί
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 89'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEO FILMS

Ο δεκάχρονος Γουίλι καταλήγει μόνος κι έρημος σε άγνωστο πλανήτη, όταν το διαστημόπλοιο των γονιών του πέφτει σε βροχή αστεροειδών. Με μοναδική συντροφιά ένα robot, θα πρέπει να τα βγάλει μόνος του πέρα, τουλάχιστον μέχρι να καταφθάσει βοήθεια.

Απομακρύνεται από τη συνήθη θεματολογία (που στο επίκεντρό της έχει το ζωικό βασίλειο…) τούτο το γαλλικής παραγωγής animation. O έχων παρελθόν στο τηλεοπτικό κινούμενο σχέδιο Ερίκ Τοστί (σαν σεναριογράφος έχει εμφανιστεί στα credits της «Ζουγκλοπαρέας» του 2017) επιχειρεί για το κινηματογραφικό σκηνοθετικό του ντεμπούτο κάτι που θυμίζει περισσότερο παραγωγές της DreamWorks ή της Pixar, χωρίς φυσικά να διαθέτει το budget εκείνων. Η προσπάθεια που κάνει είναι φιλότιμη, αφού το animated σχέδιο της ταινίας του είναι εξαιρετικής ποιότητας, πάσχει όμως σημαντικά στο σενάριό του, με αποτέλεσμα να υπερβαίνει μόλις τις ευγενικές προθέσεις.

Ευρισκόμενος μαζί με τους γονείς του σε ερευνητική αποστολή στο διάστημα, ο Γουίλι σκοτώνει την ώρα του όπως πιθανότατα θα έκανε κάθε παιδάκι της ηλικίας του, παίζοντας video games ή κάνοντας σκανδαλιές. Παράλληλα, όμως, δείχνει πως διαθέτει μία ιδιαίτερα ανήσυχη φύση, αφού έχει αναλάβει με κάθε σοβαρότητα τον ρόλο του φωτογράφου των διαφόρων επιστημονικών ευρημάτων που η μαμά και ο μπαμπάς φέρνουν πίσω στη Γη. Η περιέργειά του, αλλά και η έμφυτη τάση εξερεύνησης την οποία κατέχει, θα του φανούν πολύ χρήσιμα άπαξ της πτώσης του σε άγνωστο πλανήτη και του χωρισμού του από τους γονείς του. Περιμένοντας την αποστολή σωτηρίας, που δεν είναι και βέβαιο το πότε ακριβώς θα έρθει, ο Γουίλι και το robot Μπακ πιάνουν φιλίες με παράξενο ντόπιο πλάσμα, δοκιμάζουν τους ποικίλους σπάνιους διαστημικούς καρπούς επεκτείνοντας τις γευστικές τους γνώσεις, προσπαθούν να γλιτώσουν από πέτρινα θηρία που δεν δείχνουν να επιθυμούν εισβολείς στα χωράφια τους, πάνω απ’ όλα, όμως, θα δοκιμάσουν τις αντοχές τους και τη δυνατότητα να αντιπαρέρχονται τις όποιες δυσκολίες.

Παίρνοντας δάνεια από διάσημες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως το «Star Wars» (ο Μπακ δεν αποτελεί παρά μία ρέπλικα του R2-D2) και τη «Διάσωση» (απ’ όπου έχει ξεσηκωθεί η ιδέα της καλλιέργειας τροφίμων στο διάστημα), το φιλμ παρουσιάζει ουσιαστικά μία διαγαλαξιακή και παιδική εκδοχή του «Ναυαγού» (2000), ο οποίος σταδιακά μετατρέπεται σε κάτι α λα… Ροβινσώνας Κρούσος. Με το βλέμμα σταθερά προσανατολισμένο στα αγόρια και κορίτσια προσχολικής ηλικίας (βία πρώτων τάξεων του Δημοτικού), το σενάριο αποφεύγει τις οποιεσδήποτε εκπλήξεις που θα μπορούσαν να κινήσουν (σε κάπως μεγαλύτερο βαθμό) το ενδιαφέρον των ενήλικων συνοδών. Όπερ σημαίνει πως ουδέποτε η πλοκή απομακρύνεται από τον Γουίλι και τον πολύχρωμο πλανήτη του, με την περίφημη αποστολή σωτηρίας των γονιών του απλά να αναμένεται… κάποτε, χωρίς να εμπλουτίζεται το στόρι με κάτι το οποίο ενδεχομένως θα του πρόσφερε ένα κάποιο σασπένς. Οι χιουμοριστικές στιγμές αποφεύγουν να γίνουν κραυγαλέες, παραμένοντας σε ένα μάλλον σπάνιο για το είδος deadpan ύφος, οι δε «θριλερικές» σεκάνς που προκύπτουν εκ της εμφάνισης των κακών τεράτων, μόνο τέτοιες δεν είναι, οπότε λόγος ανησυχίας ουδείς υπάρχει για τους μικρούς θεατές. Άλλωστε, αυτό που στο τέλος θα διδαχθούν από τον «Πλανήτη του Γουίλι» οι πιτσιρικάδες, είναι πως οι δεσμοί φιλίας και οικογένειας οφείλουν να είναι πάντα ισχυροί, ακόμη και μερικά εκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τον πλανήτη Γη.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Συμπαθές ευρωπαϊκό animation για όλη την οικογένεια, αν και ολοφάνερα στοχευμένο προς τις μικρές ηλικίες. Μοιάζει κάπου με χαμένη ευκαιρία, αφού παραμένει πεισματικά σε μονοδιάστατα και επαναλαμβανόμενα σεναριακά επίπεδα. Έχοντας, όμως, παρακολουθήσει διάφορα animated… εγκλήματα τα οποία κατά καιρούς έχουν διανεμηθεί στα σινεμά της χώρας, δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε την (κάποια) ανωτερότητα τούτου.


MORE REVIEWS

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

GREENLAND: ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ

Κομμάτια ενός κομήτη πλησιάζουν απειλητικά τη Γη. Πολιτικός μηχανικός που βρίσκεται σε διάσταση με τη σύζυγό του, λαμβάνει κυβερνητικό μήνυμα στο κινητό του, το οποίο τον καλεί να πάρει την οικογένειά του και να κατευθυνθούν προς καταφύγιο για… λίγους και εκλεκτούς. Θα φτάσουν ποτέ;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.

ΑΚΑΤΑΜΑΧΗΤΟΣ

Επικοινωνιολόγος των Δημοκρατικών, που δεν διάγει λαμπρές ημέρες εξαιτίας της ήττας του κόμματος στις προεδρικές εκλογές, ανακαλύπτει χρυσάφι σε χωριό του Γουισκόνσιν, στο πρόσωπο βετεράνου στρατιωτικού. Τον πείθει να κατέβει για Δήμαρχος στις τοπικές εκλογές προσδοκώντας σε μεγάλα κομματικά οφέλη από πιθανή του νίκη, όμως οι αντίπαλοι Ρεπουμπλικάνοι δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια.

ΟΙ ΖΩΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ

Κατάκοιτος πατέρας, χαμένος στον μπερδεμένο κόσμο της άνοιας, αναπολεί στιγμές του παρελθόντος του. Η κόρη του είναι εκεί για να τον επαναφέρει στην πραγματικότητα. Θα βρει τη ζωή που (δεν) ζει;