FreeCinema

Follow us

ΓΑΛΛΙΚΗ ΣΟΥΪΤΑ (2015)

(SUITE FRANÇAISE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Εποχής
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σολ Ντιμπ
  • ΚΑΣΤ: Μισέλ Γουίλιαμς, Ματίας Σχούναρτς, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Ρουθ Γουίλσον, Μάργκο Ρόμπι, Σαμ Ράιλι, Λαμπέρ Γουίλσον, Τομ Σίλινγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: SEVEN FILMS / ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, σε μια μικρή αγροτική πόλη της γαλλικής επαρχίας, μία νεαρή κοπέλα της περιοχής και ένας υψηλόβαθμος στρατιωτικός των Ναζί έρχονται πιο κοντά, όσο γύρω τους δημιουργείται η μελωδία μιας μελαγχολικής, γαλλικής σουίτας.

Υπάρχει κάτι ακαταμάχητα (και παλαιομοδίτικα) βρετανικό στη «Γαλλική Σουίτα» του Σολ Ντιμπ. Θες η προσεκτική αναπαράσταση της εποχής; Ο καθωσπρεπισμός που καταπιέζει τους χαρακτήρες και που αναβλύζει από κάθε σκηνή; Οι αργοί, νωχελικοί ρυθμοί που προσπαθούν να συσσωρεύσουν στην ατμόσφαιρα υπόγεια ένταση; Το υποβόσκον συναίσθημα; Η εξερεύνηση των ταξικών, εθνικών και αισθηματικών συγκρούσεων; Ακόμα και το ίδιο το κεντρικό μουσικό θέμα του Αλεξάντρ Ντεσπλά, το οποίο δίνει και τον τίτλο του φιλμ, συνηγορεί με την υπαινικτικότατα και τη μελαγχολία του στη δημιουργία μιας ταινίας για την οποία θα ένιωθε περήφανο το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Ωστόσο, όχι απαραίτητα και οι υπόλοιποι…

Το παράδοξο είναι ότι η ιστορία δεν έχει βρετανική προέλευση αλλά μοιράζεται περισσότερα αφηγηματικά κοινά με το… «Κοράκι» του Ανρί-Ζορζ Κλουζό, καθώς αποτελεί μεταφορά της λογοτεχνικής αποτύπωσης της ίδιας περιόδου και, ουσιαστικά, της ίδιας κοινωνικής διαστρωμάτωσης από την Ιρέν Νεμιρόφσκι (η οποία οδηγήθηκε στο Άουσβιτς πριν ολοκληρώσει τη συγγραφή ολόκληρης της ιστορίας της). Η αναγκαστική συμβίωση των Ναζί και των ντόπιων χωρικών, τα ανώνυμα γράμματα που ξεμπροστιάζουν τα άπλυτα του γείτονα ή όποιου άλλου τυγχάνει να μπει στο στόχαστρο καθενός, η αντίσταση πίσω από κλειστές πόρτες και οι αναπόφευκτες αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων διαφορετικού υπόβαθρου, νοοτροπίας και οπτικής, αποτελούν τη βάση για μια σίγουρα περίπλοκη ιστορία (και σαφώς καυστική, όσο περισσότερο επανέρχεται στο μυαλό η σύγκριση με το αριστούργημα του Κλουζό), κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την χαμηλότονη και κατά στιγμές υποτονική προσέγγιση που επιλέγει να ακολουθήσει ο Ντιμπ.

Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Αλλά ο Ντιμπ δεν καταφέρνει να απεγκλωβίσει την υπόκωφη ένταση από το παρασκήνιο, δεν επιτυγχάνει να δημιουργήσει την αίσθηση του επείγοντος πίσω από τα δρώμενα, δεν βρίσκει τον τρόπο να δημιουργήσει την αμεσότητα ανάμεσα στην Μισέλ Γουίλιαμς και τον Ματίας Σχούναρτς (σε ακόμα έναν ρόλο εποχής σε λίγους μήνες, ύστερα από τα «Μακριά από το Πλήθος» και «Ένα Μικρό Χάος»), δεν αξιοποιεί καν την έμφυτα βιτριολική παρουσία της Κριστίν Σκοτ Τόμας για να προσδώσει αιχμή σε ένα υποσχόμενο αρχικό υλικό. Επιπλέον, ακόμα και όταν επιλέγει να επικεντρωθεί σε σιωπές, κλεφτές ματιές και κρυφές οπτικές πίσω από μισάνοιχτες πόρτες γκρεμίζει όλη την υπαινικτικότητα με επεξηγηματικά, λεπτομερή voice-over, τα οποία ουσιαστικά αναιρούν τις όποιες έντιμες προθέσεις και μεταφέρουν τα πάντα στην σφαίρα του προφανούς.

Στο τέλος, παρά τις μικρές εκλάμψεις πραγματικού ενδιαφέροντος (η πλειοψηφία των οποίων περιστρέφονται γύρω από την ομώνυμη σουίτα και την σταδιακή της αποκάλυψη), η ιστορία καταλήγει στην οθόνη ως μια ακόμη ιστορία απαγορευμένου έρωτα, προδοσίας και παρεξηγήσεων, γεμάτη από στερεοτυπικές εξελίξεις και… καμία ανατροπή. Κοιτάζοντας το καλογυαλισμένο περιτύλιγμα, κανείς δεν μπορεί να αμφιβάλει για την επαγγελματική εκτέλεση του εγχειρήματος. Όποιος, όμως, αναζητήσει και την καρδιά της ταινίας, θα βρεθεί προ δυσάρεστων συμπερασμάτων.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Καλοφτιαγμένη βρετανική παραγωγή, ελκυστικοί πρωταγωνιστές, μια αρχετυπική ιστορία απαγορευμένου και νοσταλγική διάθεση για ένα πιο παραδοσιακό τρόπο δημιουργίας σινεμά. Η «Γαλλική Σουίτα» δεν είναι κακή στη βάση της, όμως αποτυγχάνει να δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα ικανό να προκαλέσει τον αντίκτυπο που υπόσχεται η ιστορία του, καταλήγοντας μάλλον υποτονική και αργόσυρτη. Το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό θα νιώσει, πάντως, σε πιο ασφαλή κινηματογραφικά νερά.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΕΝΑ ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΚΑΦΕ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Στα Τίρανα του σήμερα, ο Αγκίμ κι ο Γκεζίμ, κωφά και πανομοιότυπα δίδυμα αδέλφια που μοιράζονται την ίδια στέγη, ανακαλύπτουν πως οδηγούνται σταδιακά στην τύφλωση εξαιτίας μιας γενετικής ασθένειας.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια στον πόλεμο, λείπει το στεφάνι της μακριά, η πεθερά την έχει άχτι και σκάει Γερμαναράς guest στο σπιτικό τους, γιατί το χωριό έπεσε σε κατοχή. Βίπερ Νόρα αθάνατο.