FreeCinema

Follow us

ΑΠΑΓΩΓΗ (2012)

(STOLEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Γουέστ
  • ΚΑΣΤ: Νίκολας Κέιτζ, Τζος Λούκας, Μάλιν Άκερμαν, Ντάνι Χιούστον, Σάμι Γκέιλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Πρώην ληστής, που μόλις αποφυλακίστηκε και δηλώνει έτοιμος για μια έντιμη, πλέον, ζωή, κάνει κούρσα ενάντια στο χρόνο για να βρει την κόρη του, την οποία απήγαγε πρώην συνεργάτης του και νυν τρελός ταρίφας. Ναι, για να φτάσει σε εκείνη, μάλλον θα χρειαστεί να καταπατήσει δυο – τρεις (δηλαδή εικοσιπέντε) ακόμα νόμους και, όχι, στην ταινία δεν πρωταγωνιστεί ο Λίαμ Νίσον.

Κάπου στην Αμερική, υπάρχει ένα μυστικό εργοστάσιο, όπου απάγουν σεναριογράφους και τους αναγκάζουν να γράφουν φτηνές περιπέτειες για να τις αναλαμβάνουν σκηνοθέτες περιορισμένων ικανοτήτων. Αν οι απαγωγείς είναι ακόμα πιο αδίστακτοι, αναγκάζουν τους σεναριογράφους να δουν τη δουλειά τους ερμηνευμένη από τον Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος τελευταία φαίνεται να έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό του να αναδειχθεί ο βασιλιάς των b-movies. Αναμφίβολα, βρίσκεται κοντά στην επίτευξη του στόχου του.

Ο ηθοποιός μπορεί περήφανα να καυχιέται ότι έκανε ποδαρικό στην καριέρα του Σάιμον Γουέστ με την «Απόδραση στον Αέρα», την ταινία που τουλάχιστον είχε το άλλοθι ότι ανήκε σ’ ένα είδος περιπέτειας που, στα μέσα της δεκαετίας του 1990, βρέθηκε σε άνθιση. Περίπου δεκαπέντε χρόνια μετά, ηθοποιός και σκηνοθέτης συνεργάζονται ξανά σε μία περιπέτεια, η οποία, θεωρητικά, υπόσχεται όργιο τεστοστερόνης αλλά, τελικά, παραδίδει ένα βαρετό σετάκι εξελίξεων, που όχι μόνο είναι προβλέψιμο αλλά δεν είναι καν εντυπωσιακό, περιορίζοντας τη δράση σε μερικές αδιάφορα κινηματογραφημένες σκηνές καταδίωξης. Στη σημερινή εποχή, η «Απαγωγή» μοιάζει ξεπερασμένη γιατί όλα όσα έχει να προσφέρει τα έχουμε δει όχι μόνο πολλές φορές αλλά και σε σαφώς καλύτερες εκδόσεις.

Για να καταλάβει κανείς πόσο χλιαρό είναι το τελικό αποτέλεσμα, αρκεί να το αντιπαραβάλει με το δεύτερο πόνημα του Σάιμον Γουέστ μέσα στη σεζόν, το δεύτερο μέρος των «Αναλώσιμων». Χωρίς την υποστήριξη του Σταλόνε, των υπόλοιπων… μεγάλων ονομάτων του είδους και της ξεχωριστής μυθολογίας που κουβαλάει ο καθένας, ο Γουέστ ξεμένει με τον Νίκολας Κέιτζ να προσπαθεί να δείξει cool, άνετος και μάχιμος, χωρίς να κερδίζει ποτέ πραγματικά το ενδιαφέρον. Δεν είναι όλοι Λίαμ Νίσον, να του πείτε.

Είναι σχεδόν λυπηρό το γεγονός ότι ο κάποτε υποσχόμενος ηθοποιός κατέληξε να γίνει ανέκδοτο και να εκπροσωπεί ένα ολόκληρο επίπεδο είδους, που οι περισσότεροι αποφεύγουν μετά μανίας. Επιπλέον, η σοβαροφανής προσέγγιση του Γουέστ, δεν αφήνει καν την ταινία να πλησιάσει τα νερά μιας απενοχοποιημένης φτηνής περιπέτειας, όπου θα μπορούσε να γίνει λιγότερο επίπονη. Αντιθέτως, η «Απαγωγή» ούτε διασκεδάζει, ούτε προκαλεί καμία από τις αισθήσεις, παρά ανακυκλώνει την τυπική ιστορία του εγκληματία που δεν μπορεί να ξεφύγει από το παρελθόν του, πετώντας μόνιμα στον αυτόματο πιλότο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο αν είσαι μεγάλος fan του Νίκολας Κέιτζ και παρακολουθείς ανελλιπώς την καριέρα του. Όλοι οι υπόλοιποι μπορείτε να την προσπεράσετε ή απλά να ανοίξετε την τηλεόραση το βράδυ στις 9 και να παρακολουθήσετε την πρώτη τυχαία περιπέτεια που θα πετύχετε. Δύσκολοι καιροί για τηλεοπτικές μετριότητες στον κινηματογράφο.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι το παλικάρι, ο Κέιτζ, κάνει μια ληστεία με κάτι μπάζα που τον αφήνουνε πίσω και τον βουτάνε οι μπάτσοι. Κι όταν βγαίνει από της φυλακής τα σίδερα, του βουτάει ένας την κόρη και τον εκβιάζει για να τσιμπήσει το παραδάκι από τότε. Θα σκίσει στο STAR.