FreeCinema

Follow us

ΑΠΑΓΩΓΗ (2012)

(STOLEN)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σάιμον Γουέστ
  • ΚΑΣΤ: Νίκολας Κέιτζ, Τζος Λούκας, Μάλιν Άκερμαν, Ντάνι Χιούστον, Σάμι Γκέιλ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 96’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Πρώην ληστής, που μόλις αποφυλακίστηκε και δηλώνει έτοιμος για μια έντιμη, πλέον, ζωή, κάνει κούρσα ενάντια στο χρόνο για να βρει την κόρη του, την οποία απήγαγε πρώην συνεργάτης του και νυν τρελός ταρίφας. Ναι, για να φτάσει σε εκείνη, μάλλον θα χρειαστεί να καταπατήσει δυο – τρεις (δηλαδή εικοσιπέντε) ακόμα νόμους και, όχι, στην ταινία δεν πρωταγωνιστεί ο Λίαμ Νίσον.

Κάπου στην Αμερική, υπάρχει ένα μυστικό εργοστάσιο, όπου απάγουν σεναριογράφους και τους αναγκάζουν να γράφουν φτηνές περιπέτειες για να τις αναλαμβάνουν σκηνοθέτες περιορισμένων ικανοτήτων. Αν οι απαγωγείς είναι ακόμα πιο αδίστακτοι, αναγκάζουν τους σεναριογράφους να δουν τη δουλειά τους ερμηνευμένη από τον Νίκολας Κέιτζ, ο οποίος τελευταία φαίνεται να έχει βάλει στοίχημα με τον εαυτό του να αναδειχθεί ο βασιλιάς των b-movies. Αναμφίβολα, βρίσκεται κοντά στην επίτευξη του στόχου του.

Ο ηθοποιός μπορεί περήφανα να καυχιέται ότι έκανε ποδαρικό στην καριέρα του Σάιμον Γουέστ με την «Απόδραση στον Αέρα», την ταινία που τουλάχιστον είχε το άλλοθι ότι ανήκε σ’ ένα είδος περιπέτειας που, στα μέσα της δεκαετίας του 1990, βρέθηκε σε άνθιση. Περίπου δεκαπέντε χρόνια μετά, ηθοποιός και σκηνοθέτης συνεργάζονται ξανά σε μία περιπέτεια, η οποία, θεωρητικά, υπόσχεται όργιο τεστοστερόνης αλλά, τελικά, παραδίδει ένα βαρετό σετάκι εξελίξεων, που όχι μόνο είναι προβλέψιμο αλλά δεν είναι καν εντυπωσιακό, περιορίζοντας τη δράση σε μερικές αδιάφορα κινηματογραφημένες σκηνές καταδίωξης. Στη σημερινή εποχή, η «Απαγωγή» μοιάζει ξεπερασμένη γιατί όλα όσα έχει να προσφέρει τα έχουμε δει όχι μόνο πολλές φορές αλλά και σε σαφώς καλύτερες εκδόσεις.

Για να καταλάβει κανείς πόσο χλιαρό είναι το τελικό αποτέλεσμα, αρκεί να το αντιπαραβάλει με το δεύτερο πόνημα του Σάιμον Γουέστ μέσα στη σεζόν, το δεύτερο μέρος των «Αναλώσιμων». Χωρίς την υποστήριξη του Σταλόνε, των υπόλοιπων… μεγάλων ονομάτων του είδους και της ξεχωριστής μυθολογίας που κουβαλάει ο καθένας, ο Γουέστ ξεμένει με τον Νίκολας Κέιτζ να προσπαθεί να δείξει cool, άνετος και μάχιμος, χωρίς να κερδίζει ποτέ πραγματικά το ενδιαφέρον. Δεν είναι όλοι Λίαμ Νίσον, να του πείτε.

Είναι σχεδόν λυπηρό το γεγονός ότι ο κάποτε υποσχόμενος ηθοποιός κατέληξε να γίνει ανέκδοτο και να εκπροσωπεί ένα ολόκληρο επίπεδο είδους, που οι περισσότεροι αποφεύγουν μετά μανίας. Επιπλέον, η σοβαροφανής προσέγγιση του Γουέστ, δεν αφήνει καν την ταινία να πλησιάσει τα νερά μιας απενοχοποιημένης φτηνής περιπέτειας, όπου θα μπορούσε να γίνει λιγότερο επίπονη. Αντιθέτως, η «Απαγωγή» ούτε διασκεδάζει, ούτε προκαλεί καμία από τις αισθήσεις, παρά ανακυκλώνει την τυπική ιστορία του εγκληματία που δεν μπορεί να ξεφύγει από το παρελθόν του, πετώντας μόνιμα στον αυτόματο πιλότο.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μόνο αν είσαι μεγάλος fan του Νίκολας Κέιτζ και παρακολουθείς ανελλιπώς την καριέρα του. Όλοι οι υπόλοιποι μπορείτε να την προσπεράσετε ή απλά να ανοίξετε την τηλεόραση το βράδυ στις 9 και να παρακολουθήσετε την πρώτη τυχαία περιπέτεια που θα πετύχετε. Δύσκολοι καιροί για τηλεοπτικές μετριότητες στον κινηματογράφο.


MORE REVIEWS

JURASSIC WORLD: ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Στο πέρασμα των χρόνων οι δεινόσαυροι έχουν αρχίσει να εξαφανίζονται από τα περισσότερα μέρη του πλανήτη, καθώς οι περιβαλλοντολογικές συνθήκες του σήμερα δεν ευνοούν την ύπαρξή τους. Εξαίρεση αποτελεί ο Ισημερινός, όπου σε συνθήκες απόλυτης καραντίνας διασώζονται αρκετά είδη, σε εκτάσεις στις οποίες απαγορεύεται να πλησιάσει άνθρωπος. Φυσικά, μία αποστολή φαρμακευτικού κολοσσού θα αγνοήσει αυτά τα μέτρα…

MATADOR

Ο Άνχελ, ένας μαθητευόμενος νεαρός ταυρομάχος που υποφέρει από ιλίγγους, έχει μία απρόσμενη σεξουαλική εμπειρία με τη Μαρία και αρχίζει να ομολογεί φόνους που… δεν διέπραξε! Παράλληλα, η Μαρία είναι μία γοητευτική δολοφόνος που εντοπίζει την ηδονή στον θάνατο, ενώ για τον Ντιέγκο, έναν πρώην ταυρομάχο, ο πόθος και ο θάνατος χορεύουν στην ίδια αρένα…

Ο ΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΜΟΥ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ

Κλασάτος ψυχίατρος κατορθώνει ν’ απαλλαγεί από αυτοκτονικό, ενοχλητικό πελάτη του, πείθοντάς τον πως το γιατρικό στην περίπτωσή του είναι η αναζήτηση του αληθινού έρωτα. Εκείνος ακολουθεί τη συμβουλή του, αλλά έναν χρόνο αργότερα εμφανίζεται στην πολυτελή του έπαυλη ως… μελλοντικός γαμπρός του!

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΑΚΟΥΝΤΑ

Ο Μαρακούντα, ο όχι και τόσο έξυπνος γιος αρχηγού προϊστορικής φυλής, φεύγει από τον καταυλισμό του για ν’ αποδείξει πως μπορεί να τα βγάλει πέρα μόνος του. Το συναπάντημά του με… εξωγήινο πτηνό που διαθέτει μαγικές ικανότητες, δίνει στην περιπέτειά του μια τροπή που ουδόλως φανταζόταν.

ΤΟ 47

Φτωχικές οικογένειες από αγροτικές περιοχές της Ισπανίας, που από τα μεταπολεμικά χρόνια εγκαταστάθηκαν στα περίχωρα της Βαρκελώνης αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με τα λιγοστά μέσα που διαθέτουν. Όταν, όμως, το κράτος κωφεύει στις δίκαιες αιτιάσεις τους, τότε χρειάζονται δραστικά μέτρα. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι το παλικάρι, ο Κέιτζ, κάνει μια ληστεία με κάτι μπάζα που τον αφήνουνε πίσω και τον βουτάνε οι μπάτσοι. Κι όταν βγαίνει από της φυλακής τα σίδερα, του βουτάει ένας την κόρη και τον εκβιάζει για να τσιμπήσει το παραδάκι από τότε. Θα σκίσει στο STAR.