FreeCinema

Follow us

ΣΟΥΒΕΝΙΡ (2016)

(SOUVENIR)

  • ΕΙΔΟΣ: Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπαβό Ντεφίρν
  • ΚΑΣΤ: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Κέβιν Αζαΐς, Γιόχαν Λάιζεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ξεχασμένη και… ηττημένη από τους ABBA στον διαγωνισμό της Eurovision τραγουδίστρια εντοπίζεται στο παρόν από νεαρό γόνο θαυμαστών της σε εργοστάσιο συσκευασίας pâté! Θα τη φλερτάρει, θα την πείσει να κάνει ένα comeback και… «Joli Garçon» μέχρι τελικής πτώσης.

Υπάρχει μια λεπτή γραμμή ισορροπίας ανάμεσα στο «queer cinema» και το… κραγμένο σινεμά! Τούτο εδώ το κατασκεύασμα γέρνει κυριολεκτικά σκοπίμως προς το δεύτερο, δίχως να έχει καν τα κότσια να το παραδεχτεί ή και να το υποστηρίξει.

Το σενάριο δεν περιγράφεται με λόγια και φέρνει στον νου την υπερβολή που συναντάμε στην αλμοδοβαρική φιλμογραφία, με τη διαφορά ότι ο Βέλγος Μπαβό Ντεφίρν αντιμετωπίζει την όλη κατάσταση με μια λανθάνουσα σοβαρότητα δραματικής κομεντί για τον έρωτα που χρόνια δεν κοιτά, αλλά με όλα του τα συστατικά να φωνάζουν (μέχρι να πέσει το λαρύγγι στο πάτωμα) «camp»! Εκείνος, αντί να… ξεδίνει και οπτικά με το ανάλογο volume, λες και προσπαθεί να «ευνουχίσει» το υλικό του, να «αποχρωματίσει» το κιτσάτο φόντο της ιστορίας του και να πλασάρει το «Σουβενίρ» ως mainstream κωμωδία σχέσεων για ενήλικες… βαρετής κανονικότητας. Το αποτέλεσμα προφανώς και δεν είναι αστείο, όσο κι αν η Ιζαμπέλ Ιπέρ αγωνίζεται να το κρατήσει σε ένα ύψος αποδεκτού και διόλου… ντροπιαστικού για τις καριέρες όλων των συντελεστών του.

Το ρομάντζο της ώριμης (στα πατημένα 60) αοιδού με το νεαρότερο αγόρι (στα 21) είναι άνω ποταμών, ουχί επειδή έχουμε προβλήματα με τα όποια ηλικιακά «όρια» αλλά εξαιτίας του casting τού… όχι και τόσο αρρενωπού Κέβιν Αζαΐς, ο οποίος ποτέ δεν πείθει ούτε για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις αλλά ούτε και για την αγάπη του για το άθλημα του box (γέλια από το βάθος), προσθέτοντας μια μάλλον άκομψη διάθεση κλαυσίγελου σε ολόκληρη τη διάρκεια του φιλμ. Άπαξ και η ηρωίδα πειστεί ότι πρέπει να τολμήσει και να επιχειρήσει μια ανάσταση της τραγουδιστικής της καριέρας μέσω συμμετοχής… ξανά στον διαγωνισμό της Eurovision, ο θεατής πρέπει να αντιμετωπίσει και τις πολλαπλές ακροάσεις του άσματος «Joli Garçon» που έγραψαν για το «Σουβενίρ» οι Pink Martini και σε κάθε σώφρονα ακροατή θα δώσει την εντύπωση ότι η Λιλιάν (Ιπέρ) πρέπει να επιστρέψει στο εργοστάσιο στο οποίο εργαζόταν…

Η υποπλοκή της επανασύνδεσης με τον πρώην σύζυγο και παραγωγό τής ηρωίδας προκύπτει μονάχα για τη δημιουργία κάποιου παραπανίσιου μελοδραματισμού, τη στιγμή που το μοναδικό πράγμα το οποίο είναι πραγματικά για κλάματα εδώ είναι το σύνολο του έργου! Εάν η Ιπέρ υποδυόταν μια φιγούρα που θα ενέπνεε τις drag queens εκεί έξω να πάρουν το τραγούδι της και να κάνουν «παιχνίδι», θα υπήρχε ένας (λάθος) λόγος για να αποκτήσει κάποια φήμη αυτή η ταινία. Αλλά… καμία σχέση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ιστορία για να γίνεται «της τρελής», με διαχείριση υποτιθέμενα σοβαρής ματιάς και ενδιαφέροντος για τους χαρακτήρες. Θα μπορούσε να είναι το φιλμ που θα έπαιζε σε σπίτια όπου γίνονται μαζώξεις για τον διαγωνισμό της Eurovision ετησίως (πριν το τζέρτζελο, δηλαδή). Αφού δεν πετυχαίνει καν αυτό, απλά, δεν θα ξέρεις πώς να διαχειριστείς τούτο το φιάσκο. Βέβαια, υπάρχουν και οι θαυμαστές της Ιπέρ, που θα αναφωνούν γλυκά και χαριτωμένα, σκορπίζοντας καρδούλες προς την οθόνη (και τη θεά τους)…


MORE REVIEWS

ΚΙΟΥΚΑ: ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Ένα εν πλω ταξίδι διακοπών με ιστιοφόρο προς τον Πόρο έχει ως απώτερο σκοπό τη συνάντηση των δύο ενήλικων παιδιών του Μπάμπη με την Άννα, τη βιολογική τους μητέρα η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Η Έλσα και ο Κωνσταντίνος ούτε είναι ενήμεροι γι’ αυτό, αλλά ούτε και έχουν ίχνος ανάμνησής της να τους συνοδεύει.

GUNS UP

Όταν ένας πρώην αστυνομικός, που δουλεύει ως συλλέκτης χρεών και μπράβος της Μαφίας, αποφασίσει να αποσυρθεί, θα έχει μόνο ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη, προκειμένου να την σώσει από το νέο αφεντικό.

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Ο Ζοζέφ Κρος φεύγει από τη δουλειά του. Είναι νύχτα. Αύριο τον περιμένει μια δύσκολη μέρα. Ο γιος του είναι έτοιμος να τον υποδεχθεί στο σπίτι για να παρακολουθήσουν τον αγώνα. Η σύζυγός του δεν φαντάζεται τίποτα. Κι εκείνος έχει πάρει την απόφασή του…

ΛΑΜΠΥΡΙΣΜΑΤΑ

Εξαιτίας της επιμονής της κόρης της, η Ιζαμπέλ αναγκάζεται να επανασυνδεθεί με τον σοβαρά άρρωστο πρώην σύζυγό της. Η φροντίδα που σταδιακά αρχίζει να του παρέχει δείχνει να τους φέρνει πιο κοντά. Είναι άραγε αργά για επιστροφές στο παρελθόν;

ΒΛΕΠΩ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΣΟΥ 6: ΔΕΣΜΟΙ ΑΙΜΑΤΟΣ

Ένα ολόκληρο σόι μπαίνει στο μάτι του… Θανάτου και αναζητά τρόπους διαφυγής από τον επερχόμενο κακό ψόφο! Υπάρχει περίπτωση να τον ξεγελάσει κανείς;

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι μια που δουλεύει στη φάμπρικα, αλλά κάποτε είχε φτάσει να τραγουδάει στη Eurovision. Τη βρίσκει «τρελό» αγόρι και την βγάζει ξανά στη σκηνή. Να μπουν μόνο οι κάτοχοι αδείας για καραμπίνα.