FreeCinema

Follow us

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ (2024)

(SING SING)

  • ΕΙΔΟΣ: Βιογραφικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γκρεγκ Κουίνταρ
  • ΚΑΣΤ: Κόλμαν Ντομίνγκο, Κλάρενς Μάκλιν, Σον Σαν Χοζέ, Πολ Ρέισι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.

Υπάρχουν εμψυχωτικές ιστορίες για το θάρρος και το ανθρώπινο κουράγιο που δίνει δύναμη στις πιο δύσκολες στιγμές, βγαλμένες από τη ζωή με τρόπο που καμία Τέχνη ή φαντασία δεν θα ήταν δυνατόν να σκαρφιστεί από μόνη της. Ενίοτε, αυτές οι ιστορίες εμπνέουν (και) κινηματογραφικές ταινίες. Η «Παράσταση του Σινγκ Σινγκ» είναι μια τέτοια, όμως, όσο καλή κι ευγενική να ήταν η πρόθεση των δημιουργών της, το αποτέλεσμα είναι… όλο λάθος!

Δυστυχώς, ο σκοπός… δεν αγιάζει τα μέσα φιλμικά, πλην του… οσκαρικού (ενδεχομένως). Η ταινία του Γκρεγκ Κουίνταρ παίρνει τον εαυτό της τόσο στα σοβαρά, λες κι επρόκειτο για ένα είδος «Ευαγγελίου» για το genre των δραμάτων φυλακής, προορισμένη ν’ αγγίξει σχεδόν αποκλειστικά το μαύρο κοινό (στα ταμεία) και… τα μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας (στα βραβεία), τα οποία μπορεί και να «ψαρέψουν» του χρόνου, υπολογίζοντας πως υπηρετούν (και ψηφίζουν) στο πλαίσιο της «πολιτικής ορθότητας» και του μηνύματος που εξυψώνει (και καλά) την Τέχνη.

Η πλοκή βασίζεται στην ύπαρξη του προγράμματος Rehabilitation Through the Arts, με φυλακόβιους που «αποδρούν» από την πληκτική καθημερινότητά τους δημιουργώντας θεατρικές παραστάσεις. Τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τον ήρωα του Divine G, έναν λόγιο κρατούμενο για τον οποίο παίρνουμε πληροφορίες… με το τσιγκέλι, κυρίως στο τρίτο μέρος της αφήγησης. Αποφεύγοντας ολοκληρωτικά το «trick» των flashback, το σενάριο μας παρουσιάζει (σταδιακά) μία «αγιογραφία» χαρακτήρα (τρόπος του λέγειν) που μάλλον άδικα βρίσκεται εντός της φυλακής, όντας ένας (φαινομενικά) φιλήσυχος πατέρας τριών παιδιών. Δυστυχώς, τα περισσότερα στοιχεία που αποκαλύπτονται γι’ αυτόν (και την υπόθεσή του) προέρχονται κυρίως από μία σκηνή ακρόασης αποφυλάκισης, ενώ και για το σύνολο των βασικών «χαρακτήρων» – συγκρατούμενών του κυριαρχεί μια διάθεση «ξεπλύματος» ενοχής και ασάφεια γύρω από τα εγκλήματα τα οποία είχαν διαπράξει στο παρελθόν. Με άλλα λόγια, στην «Παράσταση του Σινγκ Σινγκ» είναι σαν να βλέπουμε… μαθητές σχολείου που προβάρουν την επόμενη εθιμοτυπική τους γιορτούλα!

Υπάρχει μια κάποια δυναμική στις ερμηνείες, με το μεγαλύτερο μέρος του καστ να είναι πρώην φυλακισμένοι που βίωσαν το ακριβές καταστασιακό (και) στην πραγματικότητα, όμως, με έναν παράδοξο τρόπο αυτό δεν γίνεται ρεαλιστικά αντιληπτό και στην ταινία (αν δεν αναφερόταν στους τίτλους τέλους, ουδείς θα το έπαιρνε χαμπάρι…). Η (ας την πούμε) φυσικότητα στις ερμηνείες σχεδόν «καπελώνεται» από το μονοδιάστατο «προσωπείο» μαρτυρικής φιγούρας που κουβαλάει σ’ όλο το έργο ο Κόλμαν Ντομίνγκο, σε εμφανές acting mode τύπου «διαλέξτε σκηνή για το κλιπάκι μου στις οσκαρικές υποψηφιότητες πρώτου ανδρικού ρόλου».

Η «ποιητική» και κάπως επιτηδευμένα «ντοκιμαντερίστικη» σκηνοθετική γραμμή του Κουίνταρ συνδυάζεται με μια αφόρητη μουσική υπόκρουση από μέγιστης δραματικότητας βιολιά, που βαράνε συχνότατα κι άστοχα, μπας και καταφέρουν ν’ αγγίξουν κάποια «χορδή» συναισθήματος του θεατή. Πως, όμως, όταν ο τελευταίος δεν γνωρίζει ποτέ την πραγματική φύση αυτών των ανθρώπων ή και τα γιατί που τους οδήγησαν σ’ αυτή τη θέση; Στην τελική, το ίδιο το έργο είναι εκείνο που βρίσκεται «φυλακισμένο» σε προοπτικές… κινηματογραφικών βραβεύσεων. Κι αυτό του στερεί κάθε ατού αλήθειας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν διέθετε στιβαρά σχεδιασμένους και με περιεχόμενο χαρακτήρες, αντιμετωπίζοντας τα πράγματα με οργή ψυχής και ολίγη από χιούμορ ως «αντίβαρο», θα είχαμε ένα ικανοποιητικό φιλμικό αποτέλεσμα. Τώρα, το μόνο που σε κάνει να σκέφτεσαι είναι… η απόδραση από το σινεμά!


MORE REVIEWS

ΟΜΑΔΑ ΚΡΟΥΣΗΣ: SHADOW FORCE

Πρώην μέλη ομάδας ειδικών δυνάμεων που κάποτε ερωτεύτηκαν, εκείνη έμεινε έγκυος και… «εξαφανίστηκαν» με πλαστές ταυτότητες για να ζήσουν σαν οικογένεια, εντοπίζονται από το παλιό αφεντικό τους, που τους επικηρύσσει εκδικητικά.

THE UGLY STEPSISTER

Η ασχημούλα Ελβίρα ονειρεύεται να παντρευτεί τον ποιητή πρίγκιπα του γειτονικού και παραμυθένιου πύργου, αλλά πρώτα πρέπει… να βγάλει τα σιδεράκια, να χάσει κιλά, να σουλουπώσει τη μύτη της και ν’ αποκτήσει βλεφαρίδες (τουλάχιστον)! Ο δρόμος προς την ομορφιά δεν (θα) είναι ανώδυνος…

Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ

Εξαιτίας παρεξήγησης, νεαρός καθηγητής κατηγορείται για παρενόχληση. Καθώς η φαινομενικά αστήριχτη καταγγελία της μαθήτριάς του παίρνει μορφή χιονοστιβάδας, συνειδητοποιεί πως σταδιακά βυθίζεται σ’ έναν φαύλο κύκλο κατηγοριών, από τον οποίο μοιάζει αδύνατον να ξεφύγει.

Η ΑΡΚΟΥΔΟΣΥΜΜΟΡΙΑ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

Ο Βικ, ένας πρώην ευτυχισμένος ξυλοκόπος και νυν βαριεστημένος υπάλληλος γραφείου, αρχίζει να ταξιδεύει στον χωροχρόνο, μήπως και μπορέσει να διορθώσει τα λάθη που τον έκαναν: από τη μία να χάσει το χαρωπό νόημα της ζωής και από την άλλη να τον απομακρύνουν από τους αρκούδους φίλους του, Μπράιαρ και Μπραμπλ.

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Μασσαλία, 1990. Ο Νουρ, μετανάστης από το Μαρόκο, βρίσκεται εδώ, χωρίς άδεια παραμονής, αλλά με καλή παρέα. Μία έφοδος αστυνομικών ανατρέπει τη ζωή του. Η αλληλεγγύη θα έρθει από τον Σερζ, αρχηγό της Αστυνομίας, ο οποίος όχι μόνο θα κάψει το διαβατήριο του Νουρ για να μην τον απελάσουν, αλλά θα τον φιλοξενήσει στο σπίτι του, όπου ζει με τη σύζυγο και το παιδί τους. Μαζί θα φροντίσουν να βρουν στον Νουρ ένα δωμάτιο πάνω από drag show club στο οποίο συχνάζουν, καθώς ο Σερζ έχει και άλλες σεξουαλικές εμπειρίες, εντελώς ανοιχτά.