FreeCinema

Follow us

ΑΜΑΡΤΩΛΗ ΠΟΛΗ: Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΛΕΙ ΦΟΝΟ (2014)

(SIN CITY: A DAME TO KILL FOR)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Νουάρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρανκ Μίλερ, Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ
  • ΚΑΣΤ: Μίκι Ρουρκ, Τζέσικα Άλμπα, Τζος Μπρόλιν, Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ, Ροζάριο Ντόσον, Εύα Γκριν, Πάουερς Μπουθ, Μπρους Γουίλις
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ / SEVEN FILMS

Μοιραίο μα παντρεμένο θηλυκό χρησιμοποιεί τους πάντες για να καταλήξει με μια περιουσία στα χέρια, ενώ στη γειτονική Αμαρτωλή Πόλη νεαρός χαρτόμουτρο ξετινάζει Γερουσιαστή με δεσμό αίματος κρυφό.

Το πρώτο «Sin City» (2005) απέχει, πλέον, έτη φωτός από τούτη τη συνέχεια, η οποία δεν προδίδει τις αρχικές της καταβολές, όμως εμφανώς βυθίζεται στη στασιμότητα ενός αισθητικού παραδείγματος που – καλώς – μας είχε εντυπωσιάσει τότε. Σήμερα; Been there, done that. Και μόνο.

Προσπαθώντας να μείνει πιστό στη «γραφή» τού πρώτου φιλμ αλλά και της δημοφιλούς, neo-noir σειράς comics του Φρανκ Μίλερ, το «Η Κυρία Θέλει Φόνο» (κάπως άκομψη αλλά… μαγκιόρικη απόδοση του πρωτότυπου τίτλου) κοπιάζει στην αναμέτρηση με τον ίδιο του τον εαυτό και, δυστυχώς, δεν πηγαίνει την εμπειρία τού «Sin City» ακόμη πιο μπροστά, σε κανένα επίπεδο, όλως περιέργως. Ούτε καν η σημερινή και πιο προηγμένη τεχνολογία δε βοηθάει το εγχείρημα, που σε κάμποσες στιγμές δείχνει κατώτερο ή λιγότερο προσεγμένο από το original, ξεκινώντας από τα graphics δράσης του και καταλήγοντας ακόμη και μέχρι το κομπαρσιλίκι φατσών (που ποτέ δεν ταυτίζεται με τον παρελθοντικό, pulp χαρακτήρα τού πράγματος).

Πέρα από το déjà vu, τούτο το sequel βρίσκει τον χειρότερο εχθρό του στο σενάριο, που αδυνατεί να κρύψει τα «ράμματα» της ενοποίησης τεσσάρων storylines από τα comics ή και γραμμένων απευθείας για το φιλμ. Χαρακτήρες που θα μπορούσαν να λείπουν εντελώς, περαστικοί stars της μιας σκηνής, η φαιδρότητα του opening με το Μίκι Ρουρκ να αναρωτιέται ποιος είναι, από πού ήρθε και πού πηγαίνει, ιστορίες που δεν τέμνονται αλλά απλώς συνυπάρχουν στο γεωγραφικό πλάτος αυτής της Αμαρτωλής Πόλης, μαζί με απομεινάρια συνδέσμων με την πρώτη ταινία (βλέπε Τζέσικα Άλμπα), σέρνουν τη δράση σε κάτι που μοιάζει… κουραστικά μεγαλύτερο δίχως καν να ξεπερνά τη βολική και συνήθη διάρκεια των 100 λεπτών.

Υπάρχουν στιγμιότυπα εντυπωσιασμού και… αποχρωματισμένης, μακάβριας βίας, ο στερεοτυπικός σεξισμός (με λίγο περισσότερο γυμνό – και από τα δύο φύλα – αυτή τη φορά), κάποιοι από τους πρωταγωνιστές τιμούν το κάστινγκ τους (εύσημα στον Τζος Μπρόλιν και τον Πάουερς Μπουθ), ενώ η Εύα Γκριν παίζει τη μοβόρα femme fatale με μια καρτουνίστικη υπερβολή που την κάνει… ακόμη πιο απολαυστική! Απλά, σε σύγκριση με την ταινία του 2005, εδώ βαράνε με άσφαιρα και σου πουλάνε γενοκτονία θυμάτων. Κρίμα, γιατί ήμασταν φτιαγμένοι για κάτι σαφώς πιο τολμηρό και προχώ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Οι θεατές της πρώτης ταινίας (και ειδικά εκείνοι που την έζησαν στη μεγάλη οθόνη) δε θα έχουν να προσθέσουν κάτι νέο στο κεφάλαιο «Sin City». Το sequel στέκει περισσότερο ως άδοξη ανάμνηση του πόσο τέλειο ήταν εκείνο το φιλμ. Όσοι θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με το franchise, θα βρουν στοιχεία που θα τους γοητεύσουν ή θα τους διασκεδάσουν (πόσω μάλλον αν αγαπούν και την ασυγκράτητη βία). Οι κομιξάδες, έτσι κι αλλιώς, θα πάνε να… καταθέσουν στεφάνι. Το πιο adult κοινό, έτσι κι ακούσει το voice-over ( με ατάκες τύπου «A city is like a woman, or a casino. Somebody’s going to win it.»), θα ξεχάσει και την αγάπη του προς το νουάρ!


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι τύποι σ’ ένα ζωντανό comic και πυροβολιούνται και κόβουν κεφάλια συνεχώς. Δε με χάλασε, αλλά το είχα ξαναδεί, καλά θυμάμαι; Επίσης, Εύα Γκριν, θέλεις να γίνεις η μητέρα των μούλικών μας;