FreeCinema

Follow us

Η ΦΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ (2023)

(SIMPLE COMME SYLVAIN)

  • ΕΙΔΟΣ: Αισθηματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μόνια Τσόκρι
  • ΚΑΣΤ: Μαγκαλί Λεπίν Μπλοντό, Πιερ-Ιβ Καρντινάλ, Φράνσις-Γουίλιαμ Ριόμ, Μόνια Τσόκρι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 110'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS / ROSEBUD.21

Όχι ακριβώς ικανοποιημένη με τον γάμο της, η σαραντάρα Σοφία βρίσκει ρωμαλέο αγόρι που της αλλάζει τα φώτα στο κρεβάτι κι αρχίζει να ενδιαφέρεται ξανά για τη ζωή και τον εαυτό της. Τα «βρίσκουν» (και) σε όλα τα υπόλοιπα, όμως;

Στην τρίτη και πιο υποσχόμενη σκηνοθετική της απόπειρα, η Καναδή ηθοποιός Μόνια Τσόκρι καταπιάνεται με τη γυναικεία ψυχολογία σε συνάρτηση με τα ερωτικά τερτίπια και τις απαιτήσεις που οφείλουν ν’ αντιμετωπίζουν τα ζευγάρια πριν ή μετά τη μορφή συγκατοίκησης που ο λαός αποκαλεί… γάμο. Όχι ότι απαντά στα πλέον καίρια ερωτήματα περί της «Φύσης του Έρωτα» το έργο, όμως, μέχρι ενός σημείου γίνεται τίμια προσπάθεια να ισορροπηθεί με έξυπνο τρόπο η σκαμπρόζικα… σεξιστική κωμωδία της δεκαετίας του ’70 με τη φεμινιστική ματιά που συναντάμε στο γυναικείο σινεμά του σήμερα (θαυμαστικό για το τόλμημα!). Εννοείται πως η συνύπαρξη κάπου «σκαλώνει»…

Ανοίγοντας σε λόγιο περιβάλλον μάζωξης αστών που «λύνουν» κάθε κοινωνικοπολιτιστικό ζήτημα, η Τσόκρι μας συστήνει τη Σοφία, μια παντρεμένη σαραντάρα με καλόβολη ζωή και σύζυγο που κοιμάται… σε χωριστό κρεβάτι. Η «σπόντα» για τον σεξουαλικό τους βίο έχει ήδη πέσει. Η αγορά ενός εξοχικού chalet την υποχρεώνει ν’ αφήσει για λίγο την πόλη, ώστε να συναντήσει έναν μάστορα για τις απαραίτητες επιδιορθώσεις. Τελικά, ο Σιλβάν θα δουλέψει καλύτερα τη «σκουριά» ανάμεσα στα πόδια της, δηλώνοντας (και) τρελά ερωτευμένος μαζί της. Όταν καταλάβουν πως δεν μπορούν να κάνουν χώρια, η Σοφία θ’ ανακοινώσει στο ράκος Ξαβιέ ότι τον εγκαταλείπει και σταδιακά θα δοκιμάσει την τύχη της δίπλα στον «αγροίκο» Σιλβάν. Αρκεί, όμως, το πάθος δίχως… περιεχόμενο;

Στην πρώτη ώρα του φιλμ, η (επίσης σεναριογράφος) Τσόκρι τα πηγαίνει περίφημα, υποστηρίζοντας θαρραλέα τη μαγκιά να παίζει με το ύφος γαλλικών ή ιταλικών σεξοκωμωδιών περασμένων δεκαετιών (η μουσική το προδίδει ξεκάθαρα αυτό), διατηρώντας τους «όρους» του σκεπτικού που… υποχρεώνονται να έχουν οι σημερινές κινηματογραφικές παραγωγές οι οποίες στοχεύουν στο γυναικείο κοινό ή σκηνοθετούνται από γυναίκα. Δηλαδή, κινείται στο ερωτύλο «γήπεδο» των ανδρικών κλισέ του παρελθόντος, όμως, ενσωματώνοντας σ’ αυτό… γυναικείες ονειρώξεις! Ο Σιλβάν αποτελεί το πρότυπο ήρωα ενός «απενοχοποιημένου»… Βίπερ Νόρα, είναι ο νταβραντισμένος λαϊκός τύπος που μπορεί να γίνει το ερωτικό «εργαλείο» της κάθε παραμελημένης συζύγου, αλλά καλύπτει και τις ρομαντικές της ανάγκες, δηλώνοντάς της διαρκώς πως εκείνη είναι… το ομορφότερο πλάσμα του κόσμου.

Για λίγο δειλιάζει με το που βλέπει την αντίδραση (μέσα στα κλάματα!) του Ξαβιέ στην ανακοίνωση του χωρισμού τους, όμως, η Σοφία αντιλαμβάνεται πως στην αγκαλιά του Σιλβάν η ζωή της θ’ αλλάξει προς το καλύτερο. Κι εκεί αρχίζει να το χάνει η «Φύση του Έρωτα», παρουσιάζοντας μια ηρωίδα έρμαιο αναποφασιστικότητας κι αμφιβολιών, που και δυναμική (στα πρότυπα της παρούσης) θέλει να εμφανίζεται και μιας κάποιας μορφής… «sex toy» καταδέχεται να είναι (με αποκορύφωμα την ελαφρώς εξευτελιστική σεκάνς με τον λαιμοδέτη, όπου η Τσόκρι νομίζει πως «την είδε» μπουνιουελική «Ωραία της Ημέρας»!). Ατυχώς, οι αντιθέσεις στην σκιαγράφηση του χαρακτήρα (της) καταλήγουν να συγκρούονται άσχημα μεταξύ τους.

Επιπλέον, η Τσόκρι πυροβολεί τα πόδια της μ’ ένα φινάλε (δήθεν) «απελευθερωτικό» που εκθέτει ακόμα περισσότερο τις επιλογές της ηρωίδας, παραδίδοντας ένα (ηθικό;) δίδαγμα τύπου… οι γυναίκες δεν ξέρουν τι θέλουν (!), ενώ κατά βάθος επιχειρεί να εξυψώσει μια αντίληψη ενδυνάμωσης του φεμινιστικού κινήματος. Γίνεται ένα μεγάλο boomerang όλο αυτό, που πετυχαίνει τη Σοφία στο δόξα πατρί και μετατρέπει τον απολογισμό της δράσης του έργου σε κάτι το ασαφές και διχαστικό. Συνολικά, όμως, η ταινία σίγουρα αποδρά από την «χρυσή» μετριότητα του… συνταγογραφημένου romantic (και σπάνια πραγματικά κωμικού) προϊόντος το οποίο (μας) πλασάρεται στο κατακαλόκαιρο με υψηλές προσδοκίες που οδηγούν σε… ολέθριες αστοχίες.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Είχε τα φόντα να είναι μία από τις εκπλήξεις του φετινού καλοκαιριού… ποιοτικά (εμπορικά θεωρώ πως έχει δυνατότητες), αλλά μπουρδουκλώνεται σ’ έναν ορυμαγδό από στερεότυπα που (και καλά) «εκσυγχρονίζονται» ή «αναθεωρούνται» με χιούμορ και γυναικείο βλέμμα του σήμερα, καταλήγοντας να εκθέτουν την (ασυνεπή) ψυχοσύνθεση της ηρωίδας. Μεγάλη μερίδα από τα θηλυκά και τα ζευγάρια θα «ψαρώσει» θετικά, πάντως. Δίνει και «πάτημα» για ωραίες συζητήσεις μετά την προβολή.


MORE REVIEWS

ΑΝΕΜΩΝΗ

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην απομόνωση, ο Ρέι δέχεται την επίσκεψη του αδελφού του, Τζεμ, ο οποίος έχει σκοπό να τον πάρει από το δάσος όπου «κρυβόταν» τόσα χρόνια και να τον φέρει ξανά κοντά στην οικογένειά του, την πρώην σύζυγό του κι έναν γιο που είχε παρατήσει πριν καν γεννηθεί.

Ο ΑΤΡΩΤΟΣ

Η οικονομική ανέχεια και το άρρωστο παιδί του οδηγούν τον Μπεν Ρίτσαρντς στο απόλυτο ρίσκο της συμμετοχής στο τηλεοπτικό game show «The Running Man», έναν αγώνα… ζωής και θανάτου με διάρκεια τριάντα μέρες και έπαθλο ένα αμύθητο ποσό που θα επιτρέψει στον έναν και μοναδικό επιζώντα νικητή ν’ αποδράσει από το αδιέξοδο της γκετοποιημένης καθημερινότητας σε γειτονιές πλέμπας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΟΞΙ: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ

Σπιτόγατα από την πόλη πηγαίνει διακοπές, αλλά ξεμένει μόνη στις εξοχές. Τον δρόμο για το σπιτικό της πάει να βρει, όμως, οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Με παρέα της πιστό σκύλο και σοφό πουλί, την αγαπημένη της Τζόσι θα ξαναδεί;

JUJUTSU KAISEN: ΕΚΤΕΛΕΣΗ

«Ένα πέπλο πέφτει ξαφνικά πάνω από την πολυσύχναστη περιοχή της Σιμπούγια, εν μέσω του θορυβώδους πλήθους που γιορτάζει το Halloween, παγιδεύοντας αμέτρητους πολίτες στο εσωτερικό της. Ο Σατόρου Γκότζο, ο ισχυρότερος μάγος εξορκισμών, μπαίνει στο χάος. Αλλά τον περιμένουν χρήστες κατάρας και πνεύματα που σχεδιάζουν να τον εγκλωβίσουν», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

EXIT 8

Νεαρός άνδρας αποβιβάζεται από συρμό του Metro σε σταθμό του Τόκιο, κατευθύνεται προς την έξοδο, αλλά… συνειδητοποιεί πως επιστρέφει συνεχώς στο ίδιο σημείο! Πως θα καταφέρει να βγει από εκεί μέσα;