FreeCinema

Follow us

SEX (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Κομεντί
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ
  • ΚΑΣΤ: Θορμπιόρν Χαρ, Γιαν Γκούναρ Ρέισε, Ανν Μαρί Ότερσεν, Νασρίν Κουσράβι, Μπριγκίτε Λάρσεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Δύο καπνοδοχοκαθαριστές, ετεροφυλόφιλοι και παντρεμένοι με παιδιά, κουβεντιάζουν στην εταιρεία που εργάζονται. Ο ένας βλέπει στα όνειρά του τον Ντέιβιντ Μπόουι να τον αντιμετωπίζει και να τον ποθεί ως… γυναίκα και ο άλλος δέχτηκε την πρόκληση ενός πελάτη του και έκανε παθητικό σεξ μαζί του.

Το πρόβλημα (αν όχι και αστείο) με τούτη την ταινία δεν είναι η πλήρης απουσία του… σεξ από τη δράση της, αλλά η εμμονή της στην αντικινηματογραφικότητα. Και είναι κρίμα, η αφήγησή της να υιοθετεί ένα «φεστιβαλικό» ύφος, το οποίο συνθλίβει έναν τεράστιο και καλοδουλεμένο όγκο διαλόγων, καθώς το «Sex» αποτελείται σχεδόν αποκλειστικά από τεράστιες σεκάνς ή (και) μονοπλάνα όπου οι ήρωες απλά… μιλάνε.

Για παράδειγμα, η πρώτη σκηνή που περιγράφεται από την άνωθεν σύνοψη διαρκεί περίπου δεκατρία λεπτά (αν μέτρησα καλά, διότι εδώ κάπου χάνεται και η αίσθηση του χρόνου…), με ένα σκέτο camera pan που ακολουθεί τους δύο κεντρικούς χαρακτήρες. Κατόπιν, το φιλμ παρακολουθεί στιγμές από τον έγγαμο και οικογενειακό τους βίο, με κυρίαρχο πρωταγωνιστή τον καπνοδοχοκαθαριστή που δέχτηκε (κάπως ανεξήγητα) να κάνει πρωκτικό σεξ με έναν πελάτη του και το εξομολογείται (και) στη σύζυγό του. Την επόμενη μέρα, εκείνη αντιδρά άσχημα και προβληματίζεται για το αν θα πρέπει να συνεχίσουν τη ζωή τους ως ζευγάρι, με εκείνον να τοποθετείται ανοιχτά και τίμια σε συζητήσεις οι οποίες προκαλούν ένα ενδιαφέρον debate γύρω από τα όρια και τη σημασία της απιστίας εντός του πλαισίου ενός (πολύχρονου) γάμου. Παράλληλα, ο έτερος καπνοδοχοκαθαριστής βασανίζεται από τα συνεχόμενα όνειρα που βλέπει με… τον Ντέιβιντ Μπόουι και αρχίζει να πιστεύει πως κάτι δεν πάει καλά με τις φωνητικές του χορδές και την υγεία του γενικότερα (το πλέον αδιάφορο τμήμα του φιλμ, δηλαδή).

Αν και το θέμα του «Sex» θίγει πρωτίστως ζητήματα που παραπέμπουν στην ομοφυλοφιλία, ο Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ δείχνει πως επιθυμεί να αποφύγει την ταύτιση του έργου με το συγκεκριμένο φιλμικό «είδος». Αυτή η «εκκεντρικότητα» προκύπτει κυρίως από το σενάριο, το οποίο υπογράφει ο ίδιος και σαν ιστορία πάσχει ουσιαστικής δόμησης. Το μόνο που αντέχει (κάπως) σε τούτο το… δύσκολο να περάσει πλήρες (και ανοικονόμητο) δίωρο είναι η ποιότητα των διαλόγων, που κατά στιγμές προκαλούν σκέψεις και απορροφούν πλήρως το ενδιαφέρον του θεατή, μέχρι να προκύψει μια αναπόφευκτη βαρεμάρα εξαιτίας του αυτοκαταστροφικού σκηνοθετικού ύφους του Νορβηγού δημιουργού.

Στην τελική, το «Sex» είναι μία ταινία που δεν αφοσιώνεται ούτε και εξερευνά σημαντικά θέματα τα οποία αφορούν στη σεξουαλικότητα (των αρρένων σε πρώτο επίπεδο), αλλά μοιάζει περισσότερο με ένα φλύαρο, κακό ανέκδοτο, που καταλήγει σε ένα punchline το οποίο σε αφήνει μ’ ένα παγερό χαμόγελο στο πρόσωπο. Ενώ είχε τα συστατικά (στον προφορικό λόγο) να προκαλέσει ένα πονηρό μειδίαμα. Περιττό να αναφέρω πως δεν υφίσταται καν… φινάλε! Είπαμε. «Φεστιβαλικό» είναι τούτο το προϊόν.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το (πάλαι ποτέ) «Μια Ταινία, Μια Συζήτηση» ξαναχτυπά! Και θα άξιζε να κάνουν τα ζευγάρια τέτοιες συζητήσεις μετά από ένα τόσο πλούσιο σε διάλογο φιλμ, αρκεί αυτό να… βλεπόταν κιόλας! Δυστυχώς, η διάρκειά του το μετατρέπει σε μια δυσάρεστη δοκιμασία.


MORE REVIEWS

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚ ΣΙΝΓΚ

Εκτίοντας την ποινή του για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε ποτέ, ο Divine G αγωνίζεται να βρει το κουράγιο και να συνεχίσει να ζει την κάθε επόμενη μέρα στις φυλακές του Σινγκ Σινγκ, με κύριο εφόδιο υποστήριξης μια ερασιτεχνική θεατρική ομάδα στην οποία συμμετέχει. Βασισμένη σε αληθινή ιστορία.

ΜΠΑΝΕΛ & ΑΝΤΑΜΑ

Ο Άνταμα προοιωνίζεται για αρχηγός του χωριού του, αλλά εκείνος αγαπά την Μπανέλ και θέλει να ζήσει μαζί της μακριά. Οι σεναγαλέζικες παραδόσεις, εν τούτοις, ενέχουν κινδύνους για τους παραβάτες.

SLOW

Ο Ντοβίντας συναντά την Ελένα. Η αγάπη με την πρώτη ματιά πλανάται στον αέρα. Εκείνος, όμως, της ξεκαθαρίζει ορθά κοφτά πως είναι… ασεξουαλικός! Θα το πάνε… αργά;

ΦΟΒΑΜΑΙ

Δαιμόνιο AI επιχειρεί να ελέγξει τα μέλη μιας οικογένειας σε επικίνδυνο, αν όχι και θανάσιμο βαθμό.

ΟΙ ΠΑΡΕΙΣΑΚΤΟΙ

Νεοεκλεγείς Δήμαρχος σε υποβαθμισμένο προάστιο βάζει μπρος αμφισβητούμενο σχέδιο ανάπλασης οικιστικού συγκροτήματος, ερχόμενος σε σύγκρουση με τη μαύρη μεταναστευτική κοινότητα.