FreeCinema

Follow us

ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ (2019)

(SCARY STORIES TO TELL IN THE DARK)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αντρέ Έβρενταλ
  • ΚΑΣΤ: Ζόι Μάργκαρετ Κολέτι, Μάικλ Γκάρζα, Γκιλ Μπέλοους, Γκέιμπριελ Ρας, Όστιν Τζάζουρ, Όστιν Έιμπραμς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Παρέα εφήβων εισέρχεται σε στοιχειωμένη έπαυλη τη νύχτα του Halloween του ’68. Άθελά τους θα «ξυπνήσουν» το πνεύμα της καταραμένης Σάρα Μπέλοουζ, με αποτέλεσμα το βιβλίο των τρομακτικών ιστοριών της να αποκτήσει καινούργιο περιεχόμενο, το οποίο προβλέπει επερχόμενους (και προφανώς φρικτούς) θανάτους στην πόλη.

Βασισμένο σε μία σειρά από short stories τρόμου… για παιδιά, το «Τρομακτικές Ιστορίες στο Σκοτάδι» μαρτυρά κατά κάποιον τρόπο τον «σπονδυλωτό» του χαρακτήρα, ενώ αγωνίζεται να σε πείσει ότι από κάτω υπάρχει μία ενιαία ιστορία. Ατυχώς, τα στερεότυπα του genre τρίζουν από κούραση εδώ και το όνομα του Γκιγέρμο ντελ Τόρο (στην παραγωγή του φιλμ, σαν «κράχτης») δεν αρκεί για να δικαιολογήσει την ύπαρξη αυτού του αναμασημένων ιδεών project.

Με πολιτικές «νύξεις» και αναφορές στο background της δράσης (βρισκόμαστε στην Αμερική του 1968, λίγο πριν από την εκλογή του Προέδρου Νίξον, με τη χώρα να βράζει από αμφισβήτηση για τη συμμετοχή στον πόλεμο του Βιετνάμ), οι οποίες δεν ολοκληρώνουν τον λόγο ύπαρξής τους στην ταινία, μία παρέα έφηβων συμμαθητών ετοιμάζεται να γιορτάσει το Halloween. Από τους χαρακτήρες των παιδιών η πλοκή ξεχωρίζει εκείνον της Στέλλα, που έχει και μία έφεση στο γράψιμο (συμπτωματικά, της αρέσουν οι ιστορίες τρόμου). Όταν στον δρόμο τους βρεθεί η φημισμένη ως «στοιχειωμένη» έπαυλη της επαρχιακής τους πόλης, θα παραβιάσουν την είσοδο και θα εξερευνήσουν τα δωμάτιά της. Από εκεί, η Στέλλα «δανείζεται» ένα παλιό βιβλίο με χειρόγραφα κείμενα, τα οποία ανήκαν στην καταραμένη και βασανισμένη από την οικογένειά της Σάρα Μπέλοουζ. Ξαφνικά, το βιβλίο θα «ζωντανέψει» στα χέρια της Στέλλα και κάθε νέα ιστορία που θα εμφανίζεται στις σελίδες του θα προβλέπει ποιος από την παρέα… θα αποχαιρετήσει τα εγκόσμια!

Η αίσθηση της ανακύκλωσης πλανάται πιο απειλητικά κι από τον τρόμο σε τούτο το φιλμ, το οποίο βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε jump scares σκοτεινών σκηνικών, με παιδιά τα οποία καταδιώκονται από γκροτέσκα πλάσματα και τέρατα, μάλλον ανίκανα να σε τρομάξουν (παρά τα σχετικά καλοδουλεμένα εφέ). Όταν έχεις ξαναδεί τόσο πολλές φορές το ίδιο μοτίβο (από σκιάχτρα που ζωντανεύουν μέχρι φρικαλέα φαντάσματα που σε σέρνουν κάτω από ένα κρεβάτι), η βαρεμάρα της διάρκειας του φιλμ καταντά το ουσιαστικό στοιχείο… τρόμου που παίζει ρόλο, τελικά.

Το production design επιζεί, επίσης, αλλά σε έργο του συγκεκριμένου genre άλλα πράγματα περιμένεις να θαυμάσεις. Η κατακλείδα – «ξόρκι» που σπάει την κατάρα του βιβλίου είναι αναμενόμενη, με το φινάλε να μοιάζει σχεδόν με απειλή ή επιθυμία να υπάρξει και sequel. Ήταν η μόνη στιγμή στην οποία κατατρόμαξα σε τούτες τις «Ιστορίες»!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Για «παιδάκια» που γουστάρουν την πρόσφατη μόδα έργων με συνομήλικους ήρωες, την οποία δημιούργησε κυρίως το τηλεοπτικό «Stranger Things» και «Το Αυτό». Και μόνο. Οι υπόλοιποι δεν θα βρείτε κάτι καινούργιο ή ξεχωριστά δημιουργικό εδώ. Απλώς πολυφορεμένες συνταγές. Απόλυτη αστοχία η πολιτική πτυχή της εποχής στην οποία εξελίσσεται η δράση (προσωπικά, με ενόχλησε ιδιαίτερα η απόπειρα εκμετάλλευσης του όλου πράγματος, χωρίς να καταλήγει ποτέ σε ένα είδος «αλληγορίας» για τον αληθινό τρόμο που ήταν ο πόλεμος στο Βιετνάμ).


MORE REVIEWS

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΞΑ

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Lancia θέλει να κερδίσει πάση θυσία το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 1983, όμως, το μοντέλο της 037 υστερεί σημαντικά έναντι της τετρακίνητης γερμανικής τεχνολογίας του Audi Quattro. Ο εκτελεστικός της Διευθυντής, Τσέζαρε Φιόρι, έχει μερικές πονηρές ιδέες οι οποίες ενδεχομένως μπορούν ν’ αλλάξουν τη διαφαινόμενη πορεία των πραγμάτων. Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα.