FreeCinema

Follow us

Η ΣΚΥΛΑ (1945)

(SCARLET STREET)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Νουάρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φριτς Λανγκ
  • ΚΑΣΤ: Έντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον, Τζόαν Μπένετ, Νταν Ντιούρια
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ησυχος, έντιμος μεσήλικος ταμίας τράπεζας γνωρίζει νεαρή γυναίκα που του συστήνεται ως ηθοποιός. Δυστυχισμένος σε άχαρο γάμο και με τις καλλιτεχνικές του ανησυχίες να περιφρονούνται, συστήνεται κι αυτός ως ζωγράφος. Εκείνη, νομίζοντας ότι είναι πλούσιος, τον πείθει να τη σπιτώσει και με την προτροπή του εραστή της του παίρνουν διαρκώς χρήματα. Οι πίνακές του κάποια στιγμή αναγνωρίζονται ως σημαντικοί, αλλά εκείνη εμφανίζεται ως η ζωγράφος τους. Κι από εκεί και πέρα αρχίζουν οι δραματικές εξελίξεις.

Αν και δε λέγονται τα πάντα με το όνομά τους, όπως οι ιδιότητες της πόρνης και του προαγωγού, το 1945 που βγήκε στις αίθουσες η «Σκύλα», θα πρέπει να ήταν ιδιαίτερα σοκαριστική για το κοινό. Γι’ αυτό, εξάλλου, και ήταν απαγορευμένη σε αρκετές πολιτείες στην Αμερική. Σήμερα, δεν προκαλεί εντύπωση για τους ίδιους λόγους. Αυτά τα ηθικά όρια έχουν ξεπεραστεί εδώ και χρόνια. Η «Σκύλα», όμως, εντυπωσιάζει με την ωμότητα με την οποία φέρονται οι περισσότεροι χαρακτήρες, εκτός από τον ταμία Κρις Κρος που ερμηνεύει ο Εντουαρντ Τζ. Ρόμπινσον, διαφορετικά από τους ρόλους σκληρού γκάνγκστερ στους οποίους τον είχε συνηθίσει το κοινό.

Η γυναίκα του, λέει διαρκώς πόσο άνδρας ήταν ο πρώην της σύζυγος, που πνίγηκε (;) ενώ προσπαθούσε να σώσει μια γυναίκα και τον κοροϊδεύει για το πάθος του για τη ζωγραφική. Η Κίτι τού παίρνει συνεχώς χρήματα, αλλά και την «υπογραφή» στους πίνακές του, το μοναδικό πράγμα που του δίνει χαρά, ενώ ο Τζόνι, ο εραστής της, δεν προσπαθεί καν να κρυφτεί. Όλοι τον κοροϊδεύουν ξεδιάντροπα και εκείνος το ανέχεται γιατί στην Κίτι βρήκε μια ελπίδα – έστω και ψεύτικη – για την ευτυχία, μετά από μια ζωή χωρίς καμία χαρά.

Λανγκ, Ρόμπινσον, Μπένετ και Ντιούρια ξανασυνεργάστηκαν μετά από τη «Γυναίκα της Βιτρίνας» γι’ αυτό το remake της «Σκύλας» που γύρισε το 1931 ο Ζαν Ρενουάρ, ο οποίος λέγεται ότι απέρριψε την εκδοχή του Λανγκ. Με περισσότερο νουάρ ατμόσφαιρα και με μια ηρωίδα εξαιρετικά αντιπαθή, μια femme fatale ξεδιάντροπα εκμεταλλεύτρια, η «Σκύλα» του Λανγκ παραμένει μια τολμηρή ταινία, που στρέφεται προς τον διδακτισμό στο τελευταίο και πιο αδύναμο μέρος της.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κλασικό νουάρ, με σπουδαίες ερμηνείες και χαρακτήρες που προκαλούν συζήτηση και διλήμματα. Γιατί να μη σου αρέσει; Επειδή το έχεις δει να παίζει μερικές χιλιάδες φορές στην τηλεόραση (αθάνατο public domain…);


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.