FreeCinema

Follow us

SAS ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ: ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ (2021)

(SAS: RED NOTICE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάγκνους Μάρτενς
  • ΚΑΣΤ: Σαμ Χιούγκαν, Άντι Σέρκις, Ρούμπι Ρόουζ, Χάνα Τζον-Κέιμεν,, Τομ Χόπερ, Νόελ Κλαρκ, Τομ Γουίλκινσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 124'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Επίλεκτη ομάδα άρτια εκπαιδευμένων κακοποιών παίρνει τον έλεγχο ενός υποθαλάσσιου τρένου, απειλώντας να καταστρέψει ολοσχερώς τη Σήραγγα της Μάγχης, σε περίπτωση που η βρετανική Κυβέρνηση δε συμμορφωθεί με τα αιτήματά της σε χρήμα και ασφαλή διαφυγή.

Βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Άντι ΜακΝαμπ (συγγραφέας και πρώην στρατιώτης του βρετανικού Στρατού), το φιλμ του Μάγκνους Μάρτενς είναι μια τυπική περιπέτεια από εκείνες που σωρηδόν βλέπεις / βλέπουμε στο Netflix από την βολή του καναπέ σου / μας, συνεπώς αδυνατώ να καταλάβω (σε πρώτη φάση) γιατί το γραφείο διανομής θεώρησε απαραίτητη την κυκλοφορία ενός τέτοιου έργου στους ελληνικούς κινηματογράφους, με τον Δεκαπενταύγουστο προ των πυλών. Ναι, νομίζω πως μόλις απάντησα στην έμμεση ερώτησή μου. Ή, όπως το αποκαλεί και ο Ηλίας Φραγκούλης, «άδειασμα ραφιών»

Πιθανότατα και να μην έχεις ιδέα ποιος είναι ο Μάρτενς. Λογικό, δηλαδή, μιας και ο Νορβηγός σκηνοθέτης μετρά στο ενεργητικό του κυρίως τηλεοπτικά επεισόδια και λιγότερο ταινίες, με την προηγούμενή του να τοποθετείται χρονικά στο μακρινό 2011. Το μόνο που μπορώ να του αποδώσω είναι ότι, αν μη τι άλλο, εκμεταλλεύτηκε κάπως το momentum του Σαμ Χιούγκαν και του πάσαρε εδώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αν και με το «Outlander» να βαδίζει ολοταχώς για την έβδομη σεζόν του, δεν θα μου έκανε την παραμικρή εντύπωση εάν από Τζέιμι Φρέιζερ ο Χιούγκαν κατέληγε σε… Γιάγκος Δράκος.

Το πράγμα έχει ως εξής. Υπάρχει μία οικογενειακή «επιχείρηση» Αμερικανών στρατιωτών, γνωστοί ως οι «Μαύροι Κύκνοι», οι οποίοι προσλαμβάνονται από Κυβερνήσεις προκειμένου να κάνουν τις βρωμοδουλειές εκείνων όσο πιο ήσυχα γίνεται. Στην τελευταία αποστολή της οικογένειας Λιούις, η οποία περιλαμβάνει την καταστροφή ενός ολόκληρου χωριού στην Γεωργία, λόγω συμφερόντων βρετανικής εταιρείας φυσικού αερίου, τα πράγματα δεν πηγαίνουν και τόσο καλά, αφού ένας μάρτυρας θα καταγράψει τις θηριωδίες της ομάδας σε… κινητό, κάνοντάς τους βούκινο στο διαδίκτυο. Η βρετανική Κυβέρνηση θα βρεθεί σε δύσκολη θέση και θα θελήσει να σιωπήσει μια και καλή την εν λόγω ομάδα, δίχως να υπολογίζει τη σθεναρή αντίσταση της κόρης Γκρέις Λιούις (Ρόουζ), η οποία μαζί με την παρέα της θα καταλάβει υποθαλάσσιο τρένο γεμάτο κόσμο, απειλώντας να το ανατινάξει εφόσον το κράτος δεν ικανοποιήσει τα αιτήματά της. Αναμενόμενα, η Γκρέις υπολογίζει χωρίς τον «ξενοδόχο» Τομ Μπάκιγχαμ (Χιούγκαν), ο οποίος εργάζεται για μια ειδική υπηρεσία της βρετανικής Κυβέρνησης και που έχει προσωπικούς λόγους να την θέλει νεκρή.

Ποτέ δεν λέμε όχι σε μια καλή περιπέτεια, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση υπάρχουν πολλά που καθιστούν την ταινία του Μάρτενς σε… όχι καλή περιπέτεια. Για αρχή, η διάρκειά της. Δυο ώρες και κάτι ψιλά για μια υπόθεση που τραβιέται από τα μαλλιά προκειμένου το φιλμ να έχει την μέση διάρκεια έργου που συναντάται πλέον στα σινεμά (τι μάστιγα κι αυτή!), λες κι αν έλειπε κάνα μισάωρο, θα χώλαινε το σενάριο! Για να μην αναφερθούμε στην «κοιλιά» που κάνει η υπόθεση, με μπόλικους αχρείαστους διαλόγους κι αλλοπρόσαλλες επιλογές σε επίπεδο δράσης από πλευράς των χαρακτήρων, που θα σε κάνουν να διερωτηθείς σοβαρά εάν υπάρχει ίχνος λογικής πίσω από την εκάστοτε απόφασή τους ή απλά μιλάμε για παντελώς ηλίθιο σενάριο.

Αντιλαμβάνεσαι πως εδώ δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο να δεις. Ας πούμε ότι ακόμη κι αν θες να απολαύσεις το υποκριτικό μεγαλείο του Άντι Σέρκις (το οποίο δεν μοιάζει και τόσο μεγαλείο σε τέτοιου είδους παραγωγές), ούτε καν να το σκέφτεσαι, καθώς εδώ περιορίζεται σε ρόλο δευτεράντζας, με τον Χιούγκαν να κρατά τα ηνία. Μια ξεκάθαρα κακή απόφαση, αφού (ο κατά κόσμον Τζέιμι Φρέιζερ) μπορεί να είναι λουκούμι στην τηλεοπτική σειρά (στις τρεις πρώτες σεζόν εν τω μεταξύ, οι άλλες δεν βλέπονται), όμως, εδώ αποδεικνύει την ανικανότητά του να σταθεί ως leading man, κάνοντας ακόμα και την Ρούμπι Ρόουζ να μοιάζει απείρως πιο «ψημένη» στον ρόλο της villain πρωταγωνίστριας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γενικά, αν έχεις χρόνο για χάσιμο, τούτη εδώ η περιπέτεια βλέπεται με λίγη αφέλεια (και με πολλά εισαγωγικά εδώ, προφανώς), αλλά να θεωρείς δεδομένο πως όταν βγεις από το multiplex (ποιος ατυχής θα το πάρει να το παίξει σε θερινό;), θα έχεις ξεχάσει γιατί μπήκες στον κόπο να βγεις από το σπίτι μ’ αυτή τη ζέστη και να πας να δεις τέτοια δευτεράντζα!


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

Το κορυφαίο ετήσιο κινηματογραφικό γεγονός της πρωτεύουσας είναι ξανά εθιμικά πιστό στο ραντεβού του με το κοινό, εκ νέου και υγειονομικών συνθηκών επιτρεπουσών σε χειμερινές αίθουσες αποκλειστικά (ΑΣΤΟΡ, ΔΑΝΑΟ, ΙΝΤΕΑΛ, ΤΡΙΑΝΟΝ και, φέτος για πρώτη φορά, ΑΣΤΥ).

ΧΑΜΟΓΕΛΑ

Νοσοκομειακή ψυχίατρος καλείται να εξετάσει νεοεισαχθείσα σε κατάσταση κρίσης, η οποία πιστεύει πως κάποια υπερφυσική δύναμη «καταλαμβάνει» τα πρόσωπα των ανθρώπων γύρω της, με αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο χαμόγελο. Έξαφνα, αυτοκτονεί μπροστά στα μάτια της κι εκείνη υποψιάζεται πως πρόκειται για ένα είδος «κατάρας» που, πλέον, πέρασε σ’ αυτήν!

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΑ

Η Χίλντι, μετά την απεξάρτησή της από το αλκοόλ, ανασυνθέτει την καριέρα της στη Νέα Αγγλία, επαναπροσδιορίζοντας αξίες οικημάτων και ζωής, μιλώντας απευθείας στην κάμερα, «στα κορίτσια της» (δύο πανέμορφα σκυλιά και όχι στις κόρες της), στον ψυχίατρο της περιοχής και στον Φρανκ, ένα παλιό της flirt που αναθερμαίνεται. Το οικογενειακό (και όχι μόνο) περιβάλλον θα εκφράσει ανησυχία και gay πρώην σύζυγος θα παρευρεθεί σε δείπνο, κατά το οποίο η Χίλντι μας εξηγεί γιατί τους άφησε να τη στείλουν στην απεξάρτηση και πώς είναι η ζωή της τώρα.

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΒΑΣΙΛΙΑΣ

Μία δραματοποιημένη απόπειρα καταγραφής της ιστορίας των Αγκότζι, μιας αποκλειστικά γυναικείας ομάδας πολεμιστριών οι οποίες προστάτευαν το Αφρικανικό Βασίλειο της Δαχομέης, από τον 17ο έως τον 19ο αιώνα.

Η ΦΛΕΓΟΜΕΝΗ ΘΑΛΑΣΣΑ

Όταν δεξαμενή άντλησης πετρελαίου στις νορβηγικές ακτές καταρρέει, διασώστες και ερευνητές ανακαλύπτουν πως το γεγονός οφείλεται σε κάτι που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια του συνηθισμένου ατυχήματος.