FreeCinema

Follow us

ΣΩΣΕ ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ (2021)

(SALVAR EL ÁRBOL)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ίκερ Άλβαρεζ, Χαϊζέα Παστόρ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 74'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

Μια ομάδα από ξωτικά – προστάτες των δέντρων θα κάνουν ό,τι περνά από τα μικροσκοπικά τους χέρια, προκειμένου να καταφέρουν να σώσουν το πάρκο της πόλης από τα σατανικά σχέδια του Δημάρχου, ο οποίος θέλει να το μετατρέψει σε… τεχνολογικό ανοσιούργημα!

Βέβαια, ακόμα και το εν λόγω ανοσιούργημα του συγκεκριμένου Δημάρχου, μάλλον δεν θα φτουράει τίποτα μπροστά στο απελπιστικά κακό animation που θα αποφασίσετε (αν είστε τόσο τολμηροί…) να πάτε τα μικρά σας. Θέλω να διαβάσετε προσεκτικά τούτες τις αράδες: πρόκειται για ένα από τα χειρότερα (αν όχι το χειρότερο) animation που έχει έρθει εδώ και καιρό στις ελληνικές αίθουσες! Τόσο μοναδικά κακό, που θα σας πιάσουν τα κλάματα, όχι από συγκίνηση, αλλά από τα νεύρα σας!

Ο κακιότερος όλων των κακών Δημάρχων τούτου του κόσμου, αποφασίζει ν’ αποψιλώσει το πάρκο της πόλης, αντικαθιστώντας τα μεγάλα, πλουμιστά δέντρα που το κοσμούν με τεράστιες γιγαντο-οθόνες, wi-fi και άσχημες κεραίες. Ένα από τα δέντρα αυτά ανήκει στον Τίμι, ένα δυναμικό ξωτικό που δεν θ’ αφήσει το σπίτι του να χαθεί έτσι απλά από τα χέρια των διαβολικών ανθρώπων. Μαζί με τα υπόλοιπα ξωτικά που κατοικούν στα δέντρα του πάρκου (με βασικό σκοπό να τ’ αγαπούν και να τα προστατεύουν), ο Τίμι θα ξεκινήσει έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο και την καταστροφική μανία των μπουλντοζών που ολοένα και πλησιάζουν, με απώτερο στόχο να εξαφανίσουν και την τελευταία πνοή πρασίνου της πόλης. Θα καταφέρει ο Τίμι, η Λίζα και τα υπόλοιπα ξωτικά να σώσουν τα σπίτια τους και να δώσουν στο πάρκο παράταση ζωής;

Και απαντώ: ποιος νοιάζεται; Να το ξαναπώ, σε περίπτωση που δεν έγινα κατανοητή. Ποιος νοιάζεται; Δεν ξέρω τι ακριβώς είχαν στο μυαλό τους οι Ίκερ Άλβαρεζ και Χαϊζέα Παστόρ όταν σκηνοθετούσαν αυτό εδώ το εξάμβλωμα, θέλω όμως να ελπίζω πως οι προθέσεις τους ήταν πολύ πιο αγνές από το «καλλιτεχνικό» αποτέλεσμα τούτης της ταινίας, που κυριολεκτικά κάνει ακόμα και τα 74 λεπτά της διάρκειάς της να μοιάζουν με αιωνιότητα (και μια μέρα).

Αρχικά, το ίδιο το σχέδιο είναι τόσο εξόφθαλμα κακό (προφανώς λόγω ελλιπέστατου budget), που μάλλον θα ήταν προτιμότερο οι Ίκερ και Χαϊζέα να έκαναν τα λεφτά… σουβλάκια, μπας και λιγδώσει λιγάκι το αντεράκι τους, διότι μέλλον μετά από τέτοιο φιλμ δεν βλέπω… Αντιλαμβάνομαι την απόπειρα να καταστήσουν τα θέματα της κλιματικής αλλαγής και της αλόγιστης καταστροφής του περιβάλλοντος κατανοητά στις μικρότερες (πολύ μικρότερες) ηλικίες μέσω ενός κινουμένου σχεδίου που φέρνει τα ξωτικά – προστάτες της Φύσης απέναντι στους κακούς, συμφεροντολόγους και πολιτικάντηδες ανθρώπους, όταν όμως το 3D animation σου συναγωνίζεται τον… Clippy, το συνδετήρα – βοηθό του Microsoft Office που μεσουράνησε στους υπολογιστές μας από τα τέλη του 1990 ως τα μέσα του 2000 (προδίδω την ηλικία μου, τόσο έξαλλη έχω γίνει!), τότε καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γενικά, αν θέλετε να δείτε χαρακτήρες που σπάνε νεύρα, παιδάκια να γκρινιάζουν επειδή τους παίρνουν τα tablets, κακούς διαλόγους, άθλιο animation, ηθικολογική πλοκή για αρχάριους και κάτι ξωτικά βγαλμένα από τους χειρότερους εφιάλτες των Teletubbies (φανταστείτε το λίγο), το «Σώσε το Δέντρο» είναι μια χαρά. Αν θέλετε να σώσετε τους εαυτούς σας, βγείτε έξω κι αγκαλιάστε ένα δέντρο για 74 λεπτά.


MORE REVIEWS

ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ένας πιλότος θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια κατάσταση ζωής και θανάτου, όταν αναγκαστεί να προσγειώσει το επιβατηγό αεροσκάφος του σε μια ζούγκλα, στη μέση του πουθενά.

JOYLAND

Υπό καθεστώς οικογενειακής πίεσης, προκειμένου να βρει δουλειά, ο μικρότερος γιος πακιστανικής φαμίλιας καταφεύγει στην έσχατη λύση της εργασίας σε… ερωτικό χοροθέατρο. Η καθημερινή συναναστροφή του με την transsexual πρωταγωνίστρια του θεάματος, εξελίσσεται σε έρωτα. Αυτά, όμως, είναι δύσκολα πράγματα για έναν νεαρό και… παντρεμένο Πακιστανό!

ΜΠΕΛ: Ο ΔΡΑΚΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ

Ένα ντροπαλό νεαρό κορίτσι θ’ αποφασίσει να «δραπετεύσει» σ’ έναν εικονικό κόσμο, εκεί όπου ο καθένας μπορεί να είναι αυτό που θέλει. Σύντομα, όμως, θα συνειδητοποιήσει πως ο ψηφιακός κόσμος δεν διαφέρει και τόσο από τον πραγματικό.

ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

Έπειτα από σαράντα χρόνια παραμονής στην ξενιτιά, ο Φελίτσε επιστρέφει στη Νάπολη. Νεανικές αναμνήσεις ξυπνούν στη θύμησή του, τα φαντάσματα του παρελθόντος, όμως, γυρίζουν για να τον στοιχειώσουν.

Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Στα τέλη του 19ου αιώνα, ένας Δανός ιερέας ταξιδεύει μέχρι την Ισλανδία με σκοπό να επιβλέψει το χτίσιμο μιας εκκλησίας σ’ ένα απομονωμένο μέρος του νησιού.