FreeCinema

Follow us

Ο ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ (2012)

(SAFE)

  • ΕΙΔΟΣ: Περιπέτεια Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπόαζ Γιάκιν
  • ΚΑΣΤ: Τζέισον Στέιθαμ, Κάθριν Τσαν, Τζέιμς Χονγκ, Ρόμπερτ Τζον Μπερκ, Κρις Σαράντον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Παλιός ασφαλίτης νυν πολυπυγμάχος, άστεγος και χαροκαμένος απ’ τη Ρωσική μαφία επειδή τσίνισε νικώντας σε σικέ ματς, τα βάζει επίσης με τις Τριάδες και τη διεφθαρμένη αστυνομία και Δημαρχία της Νέας Υόρκης, υπερασπιστής θετής κορούλας (με μαθηματικό μυαλό – κρησφύγετο συνδυασμών δύο θησαυροφυλακίων) Κινέζου «μπαμπά» του τζόγου.

Είναι ο Μπρόνσον της νέας χιλιετίας, ο Άγγλος επίγονος του Γουίλις ή και τα δύο; Το μουρτζούφλικα μοραλιστικό je ne sais quoi της μπέσας (και) των ρόλων του σηκώνει τα μανίκια για το πρώτο, το φιζίκ και η φάτσα φόρα υπεξαίρεση ενός ακόμα Bruce «classic» (εν προκειμένω του «Κωδικός: Mercury») για το δεύτερο. Ό,τι κι αν ισχύει, το παλικάρι της Ρόουζ Χάντινγκτον-Γουάιτλι τα κάνει ξανά όλα (γκαζώνει, «φορτώνει», μπουκετώνει, σκοτώνει, εκδίκηση – raison d’ etre – εξιλέωση οργανώνει και father figure ενσαρκώνει) και συμφέρει, διατηρώντας έτσι αλάβωτο το προφίλ του ως actionman, αλλά έχοντας χρησιμοποιήσει ως «ντουλάπα» ένα ακόμα φιλμ του δρόμου για να μην τσαλακωθεί σε κάτι με art μούσκουλα.

Σαν το «Transporter» να πηγαίνει καροτσάκι το «Leon», το πρώτο genre γρονθοκόπημα πίσω απ’ το φακό για τον άνθρωπο που στο πρώτο του σενάριο, 23 χρόνια πριν, έφαγε ήττα τολμώντας να τα βάλει με την είσοδο στο ρινγκ των 35 mm του «The Punisher» της Marvel στο πλευρό του… Ντολφ Λούντγκρεν, αφήνει τις πληγές του ολούθε: στη βιογραφική ουβερτούρα ανδριάντα «τελειωμένου» πριν ανανήψει κηδεμονικά τιμωρητικά, σε στάκαμαν και παλικαριές έθνικ διακόσμων που κάνουν μπαμ ως μικρού διαμετρήματος Τζον Γου βολίδες (σε λάθος, όμως, γεμιστήρα, ας πούμε Τζέιμς Γκρέι), στο διαρκές χώσιμο υποβάθρου ιστορίας και χαρακτήρων στις «ντελαμαγκέν» στιχομυθίες που γαζώνει την αφήγηση μοιραία, στη φορητή κάμερα που ενίοτε ψάχνει στόχο χωρίς διόπτρα, στην παιδίσκη Τσαν και το Σαράντον που είναι ψόφιο κάστινγκ.

Μην αρπάζεσαι, αν ποντάρεις στάνταρ στον «Ιάσονα», κάνεις χάζι υπεράνετα φατσούλες και την καταμέτρηση πτωμάτων ως απότοκο του in your face μπαλέτου βίας – ο «τζάμι» πήδος παραθύρου με αερόσακο «κακό» είναι αχτύπητος. Αλλά μακριά από πρότυπο (δε συζητάμε φυσικά για πατρικό και κινηματογραφοφιλικό) αδρεναλινικό, αυτή είναι μία «Ο Κλέψας του Κλέψαντος» παράκρουση parental guidance τύπου. Το «Οι Αναλώσιμοι 2», επόμενη εκ του ασφαλούς αποκοτιά του, εγώ αν ήμουν στη θέση του, θα το «ένιωθα» επικίνδυνα ως τίτλο. Μη σου πω και στο πετσί μου…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Κάνεις κέφι τον κουρούπα, το ξυλίκι, το τεζάρισμα en masse; Πας, αν κι όχι σφαίρα – πρόσεχε, σέρνει από δίπλα και βλαμμένο. Οι ρέστοι όπου φύγει φύγει, πέφτουν χοντρές…


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ

Με αφορμή τον θάνατο της μητέρας της, η Μάγια συναντά ξανά τον πατέρα της, με τον οποίο είχε κόψει κάθε δεσμό και επαφή για πολλά χρόνια. Σε ένδειξη αλληλεγγύης θα της προσφέρει δουλειά, όμως, σταδιακά η Μάγια θ’ ανακαλύψει πως το επάγγελμα του Σαμ δεν είχε να κάνει ποτέ με μεσιτικές αγοραπωλησίες αλλά… με διεθνή κατασκοπία!

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι σαν εκείνο με το Μπρους Γουίλις και το μούλικο που δε μιλούσε και όλοι κυνηγούσαν γιατί ήταν διάνοια επιστημονική ή… whatever! Καρακλεψιά! Μέχρι και ο Τζέισον ο Στέιθαμ βαριέται τη ζωή του! Μούφααα!