FreeCinema

Follow us

RINGS: ΣΗΜΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ 3 (2017)

(RINGS)

  • ΕΙΔΟΣ: Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φ. Χαβιέρ Γκουτιέρεθ
  • ΚΑΣΤ: Ματίλντα Λατς, Άλεξ Ρόου, Τζόνι Γκαλέκι, Βίνσεντ Ντ’Ονόφριο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 102'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: UIP

Ξέρεις πώς έχει η φάση. Βλέπεις το video, χτυπάει το τηλέφωνο, μια γυναικεία φωνή σου λέει «Επτά ημέρες». Και μετά το πέρας αυτών, σε βρίσκει το κακό θανατικό! Εκτός κι αν η Τζούλια προλάβει να «ξεκλειδώσει» το μεγαλύτερο μυστικό που κρύβει ο μύθος τής Σαμάρα.

Από τις αρχές του 2005 και το «Σήμα Κινδύνου 2», το προβλέψιμο sequel του αμερικάνικου remake του ιαπωνικού «Ringu» (1998), είχαμε να ακούσουμε… νέα από τη Σαμάρα, το νεκροζώντανο στοιχειό με το μακρύ μαλλί που ξεπηδά από τηλεοπτικές οθόνες, συνήθως, σκορπώντας τον βέβαιο θάνατο στους ατυχείς θεατές μιας VHS κασέτας, το περιεχόμενο της οποίας διατηρούσε πάντοτε κάτι το γριφώδες και μυστηριώδες. Μετά από τόσα χρόνια και με το genre των ταινιών τρόμου να κρεμάει εαυτόν από την έλλειψη έμπνευσης, η Paramount επιχειρεί ένα (σχεδόν) reboot του franchise, στοχεύοντας ξεκάθαρα σε ένα πιο νεανικό κοινό, με τους κύριους πρωταγωνιστές του φιλμ να ρίχνουν ραγδαία τον μέσο όρο ηλικίας.

Κατά κάποιον τρόπο, το «Rings» δείχνει να συγγενεύει περισσότερο με τη φιλμική σειρά των «Βλέπω το Θάνατό σου» παρά με τα προηγούμενα «The Ring», με το καστ να πέφτει σε επίπεδο… φοιτητικής εστίας και την πελατεία να κινείται εκ του ασφαλούς στο PG-13. Ως extra δέλεαρ, ο Λέναρντ Χοφστάντερ (Γκαλέκι) του «The Big Bang Theory» που εξακολουθεί να σαρώνει στα νεανικά κοινά τηλεθέασης των ΗΠΑ (και όχι μόνο), βρίσκει έναν κάποιο ρόλο στην ταινία, για να υποστηριχθεί καλύτερα το publicity και να καλυφθεί γρηγορότερα (στο πρώτο τριήμερο, μάλλον…) το αξιοπρεπές budget των 33.000.000 δολαρίων. Και πάλι από την αρχή…

Είναι παράδοξες οι προθέσεις, πάντως, όταν έχει προηγηθεί ένα τόσο μεγάλο χρονικό κενό από το δεύτερο «Ring» κι όταν η ίδια η (προ)ιστορία του φιλμ βασίζεται στο… vintage format μιας «δαιμονισμένης» VHS κασέτας (ενδεχομένως να υπάρξει πιτσιρικαρία που θα αναρωτηθεί «τι είναι τούτο το μαύρο πράγμα και γιατί το βάζουν σε κάτι που αποκαλούν player;»!), η οποία εδώ ανακυκλώνεται ή διαδίδεται και… ριπαρισμένη, μέσω υπολογιστών. Αν ήθελε κανείς να το κανιβαλίσει, θα μπορούσε να ιδωθεί και σαν ένα είδος «αλληγορίας» για τα παράνομα «κατεβάσματα» και το sharing φακέλων με κινηματογραφικές ταινίες, όμως οι παραγωγοί του φιλμ δεν έχουν τόσο χιούμορ…

Κεντρικό πρόσωπο εδώ είναι η νεαρή Τζούλια, που αποχαιρετά στερεότυπης ομορφιάς γκόμενο που πηγαίνει στο κολέγιο αλλά εξαφανίζεται επί μέρες δίχως αιτία κι αφορμή, αναγκάζοντάς την να τον αναζητήσει στην εκεί κοινότητα και να βρεθεί μπλεγμένη στον όλο μύθο της κασέτας και της νεκρής Σαμάρα, που σε φροντίζει αναλόγως, επτά ημέρες ύστερα από την παρακολούθηση του επίμαχου video. Η Τζούλια θα «εκτεθεί» στην κατάρα του, αλλά θα έχει και μια σειρά από οράματα, τα οποία κάνουν ένα αναπάντεχο link με video footage που κρύβει η original VHS, όπως «μια ταινία μέσα στην ταινία» (καλά, δεν χρειάζονται και πολλές εξηγήσεις, η πλοκή να προχωρά κι εσύ να λες «ναι» σε όλα…).

Όχι ότι θα θυμάται κανείς αναλυτικά τι είχε συμβεί στα δύο προηγούμενα φιλμ, αλλά υπάρχουν ορισμένες ανακολουθίες ή σεναριακές τρύπες σε σχέση με το παρελθόν της Σαμάρα, τις οποίες το «Rings» επιχειρεί να «μπαλώσει» μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους τού παλιού μύθου σε κάτι πιο «φρέσκο», μπλέκοντας ενίοτε τα μπούτια της κάθε υποπλοκής, από το τότε ή το σήμερα. Οι εξηγήσεις που θα δοθούν κατευθύνουν προς μια «αναγέννηση» του franchise ώστε να ακολουθήσουν ακόμη περισσότερα sequels, κοινώς… να τραβηχτεί το μαλλί της ονομαστής ηρωίδας όσο περισσότερο γίνεται στα επόμενα χρόνια. Είναι προφανές ότι το κοινό, παγκοσμίως, δεν θα δύναται να αλλάξει αυτά τα σχέδια, αφού το είδος πολλαπλασιάζει εύκολα τα έσοδα παρόμοιων παραγωγών, πόσω μάλλον όταν ο τίτλος είναι ήδη γνωστός και εμπορικά πιο εκμεταλλεύσιμος. Πάντως, το τελικό αποτέλεσμα στέκει σχεδόν ικανοποιητικά (παρά τις πολλές αστοχίες τού μοντάζ να εντείνει το κλίμα ή να αξιοποιήσει τις… τρομάρες), ειδικά για το πιο νεανικό και «απαίδευτο» κοινό που θέλει να σκιαχτεί για λίγη ώρα στο σκοτάδι της κινηματογραφικής αίθουσας. Έχουμε δει και πολύ χειρότερες ταινίες τρόμου στο διάστημα των τελευταίων μηνών…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μια όχι και τόσο απαραίτητη συνέχεια του μύθου της μαρτυρικής κι αδικοχαμένης Σαμάρα, που κάνει μια «στραβοτιμονιά» φρεσκαρίσματος στην πλοκή, αλλάζοντας ακόμη και το target group των θεατών που αφορά. Βατό και ουχί προσβλητικό ως popcorn θέαμα, χωρίς όμως και κάτι το νεωτεριστικό στο πλαίσιο του συγκεκριμένου genre.


MORE REVIEWS

DUNGEONS & DRAGONS: ΕΝΤΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΚΛΕΦΤΩΝ

Καταφερτζής κλέφτης, παρέα μ’ ένα μικρό τσούρμο από τυχοδιώκτες συνοδοιπόρους οι οποίοι κατέχουν ουκ ολίγες μαγικές ικανότητες, αναζητά κλεμμένο κειμήλιο που ίσως του επιτρέψει να επαναφέρει στη ζωή την πεθαμένη και πολυαγαπημένη του σύζυγο.

ΤΑ ΟΧΤΩ ΒΟΥΝΑ

Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ο Πιέτρο γίνεται φίλος με το μοναδικό παιδί ενός μικρού ορεινού χωριού, καθώς κάνει τις καλοκαιρινές του διακοπές εκεί. Ο Μπρούνο θα χαθεί από τη ζωή του εξαιτίας μικρών παρεξηγήσεων, μα θα επιστρέφει πάντοτε στον ενήλικο βίο του, για να του θυμίζει την παιδική ηλικία και πατρικές στιγμές που έχασε από πείσμα και λάθος επιλογές.

ΖΛΑΤΑΝ

Τα ταραχώδη παιδικά και νεανικά χρόνια του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς στη Σουηδία, μέχρι την αναγνώριση του ποδοσφαιρικού του ταλέντου, χάρη στις εμφανίσεις του με τη φανέλα του Ajax.

Ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΜΥΡΜΗΓΚΙΩΝ

Στη Ρώμη της δεκαετίας του ’60, ο Άλντο Μπραϊμπάντι, ένας ποιητής και θεατράνθρωπος γύρω στα 40, ζει με τον νεαρό Έτορε, φίλο και σύντροφό του. Όταν ο υπερσυντηρητικός και θρησκευόμενος πατέρας του δεύτερου καταγγέλλει αυτή τη σχέση στην Αστυνομία, ο Άλντο θα βρεθεί κατηγορούμενος και αντιμέτωπος με φυλάκιση, χάρη σ’ έναν ιδιότυπο νόμο με μεσαιωνικές καταβολές.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - TO THE SWORDSMITH VILLAGE

Μετά τη δολοφονία της οικογένειάς του από έναν δαίμονα, ο Ταντζίρο Καμάντο εντάσσεται στο Σώμα Φονιάδων Δαιμόνων, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να επαναφέρει την αδελφή του (τη μόνη που γλίτωσε τον θάνατο, με τίμημα όμως τη μετατροπή της σε δαίμονα) στην ανθρώπινη μορφή της.