FreeCinema

Follow us

RED ONE (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμική Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέικ Κάσνταν
  • ΚΑΣΤ: Ντουέιν Τζόνσον, Κρις Έβανς, Λούσι Λιού, Τζ. Κ. Σίμονς, Μπόνι Χαντ, Κίρναν Σίπκα, Γουέσλι Κίμελ, Κρίστοφερ Χίβιου, Νικ Κρολ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: TANWEER

Μετά την απαγωγή του Άγιου Βασίλη, ο Υπεύθυνος Ασφάλειας του Βόρειου Πόλου υποχρεώνεται να συνεταιριστεί με κοινό μικροαπατεώνα, σε μια περιπετειώδη αποστολή διάσωσης της γιορτής των Χριστουγέννων από μια κακιά μάγισσα η οποία ονειρεύεται να τιμωρήσει μια για πάντα όλα τα κακά παιδιά του κόσμου που δεν τους αξίζει να παίρνουν δώρα!

Περίμενα να δω την… προβλέψιμα αρνητική κριτική από τις ΗΠΑ για το «Red One». Ναι. Πολλές φορές οι κριτικοί είναι αδιανόητα προβλέψιμοι ως προς το… θάψιμο χολιγουντιανών παραγωγών ψυχαγωγικού σινεμά. Χωρίς να πρόκειται για κάτι σπουδαίο, όμως, το φιλμ του Τζέικ Κάσνταν δεν είναι και το… «Santa Claus Conquers the Martians» (1964)! Ένα οικογενειακό, χριστουγεννιάτικο εργάκι είναι, με extreme παλαβομάρα σε σύλληψη, kitsch-άτη CG εκτέλεση (jolly good, δηλαδή!), άφθονες σεκάνς δράσης… «από άλλη ταινία» κι ένα καλοσυνάτο μήνυμα για κατακλείδα.

Ίσως και να φταίει το γεγονός ότι αγαπάω τις χριστουγεννιάτικες ταινίες. Όπως και το όλο κλίμα της συγκεκριμένης εποχής. Ακόμη και για τους λάθος λόγους! Έτσι, λοιπόν, το να βλέπω τον Ντουέιν Τζόνσον να παριστάνει τον Υπεύθυνο Ασφαλείας του Άγιου Βασίλη στον Βόρειο Πόλο και σ’ ένα «κρυμμένο» με hi-tech οργάνωση dome όπου παράγονται τα δώρα των Χριστουγέννων κι εκεί να κάνουν «ντου» οι δαιμόνιοι συνεργάτες μιας κακιάς μάγισσας με σκοπό την απαγωγή του ονομαστού celeb, εμένα… με ευχαρίστησε!

Με ένα concept στο οποίο μια λίστα με… κακά παιδιά που δεν θα έπρεπε να παίρνουν ποτέ δώρα Χριστουγέννων πρόκειται να εκτελεστεί τιμωρητική και… διαχρονικά (!), ο Κάσνταν προσθέτει στοιχεία περιπέτειας καταδίωξης με ευφάνταστα στοιχεία, που (φυσικά) ενίοτε ξεπερνούν κάθε όριο υπερβολής (ή και κακογουστιάς στο συνολικό «μείγμα»), χρησιμοποιώντας ένα σχετικό σε πείρα στο είδος καστ και πουλώντας αγνό θέαμα – και τίποτε παραπάνω.

Αυτό που διασώζει το «Red One» είναι η απόπειρα να κοντράρει την προβλεψιμότητα που χαρακτηρίζει την πλοκή αυτών των έργων. Όχι να καταπατήσει κάθε έννοια του ζητούμενου happy end, μα να τολμήσει να «παίξει» με ετερόκλητα στοιχεία φαντασίας, μέχρι να παρουσιάσει (ή να αποκαλύψει) το καλόψυχο μυστικό που έκρυβε μέσα στην καρδιά του. Ναι, δεν είναι φινετσάτο το τελικό αποτέλεσμα. Αλλά… είναι Χριστούγεννα! Τι διαφορετικό ή πραγματικά γουστόζικο ζητάτε από αυτά σήμερα;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Προτιμάς Wham! ή Αλέξια; Ιδού η απορία, η οποία κάπου ξεκαθαρίζει τι δουλειά κάνει ακριβώς το «Red One». Εγώ που γουστάρω και τα δύο με… τον ίδιο τρόπο (!), καθόλου δεν «βασανίστηκα» σε τούτο το δίωρο. Multiplex-άδικη extravaganza για οικογενειακό και εφηβικό κοινό είναι, με «κερασάκι» για ένα πέραν όλων των ηλικιακών target groups κοινό το action στοιχείο. Και, sorry, αλλά με Ντουέιν Τζόνσον ως άλλο… «Sport Billy», το καταδιασκέδασα!


MORE REVIEWS

WICKED

Η καλή μάγισσα Γκλίντα ανακοινώνει στους κατοίκους της Μάντσκινλαντ πως η κακιά μάγισσα της Δύσης ηττήθηκε και πέθανε. Εκείνοι της ζητούν εξηγήσεις σχετικά με τη φιλική σχέση που είχαν στο παρελθόν και η Γκλίντα αναπολεί την εποχή όπου πρωτογνώρισε την αθώα Έλφαμπα.

MARIA

Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στο Παρίσι, η Μαρία Κάλλας περνά τις τελευταίες μέρες της ζωής της, φαντασιώνοντας την παρουσία ενός συνεργείου που την ακολουθεί για μια μακρά συνέντευξη.

ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΠΟΥ Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΕΣΩΣΕ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Μικροαπατεώνας καταφερτζής δέχεται πρόταση από τον… τραυματία Άγιο Βασίλη, να τον αντικαταστήσει στη διανομή των χριστουγεννιάτικων δώρων. Αρχικά αρνείται, μέχρι που αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για μοναδική ευκαιρία ώστε να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη του γιου του και της πρώην γυναίκας του.

48 ΩΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΪΒΑΝ

Αμερικανός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών μεταβαίνει «σκαστός» στην Ταϊβάν προκειμένου να πάρει στα χέρια του ενοχοποιητικό σημειωματάριο μεγαλέμπορου ηρωίνης, με τον οποίο έχει ανοιχτές παρτίδες από το παρελθόν. Οι εκκρεμείς λογαριασμοί του, όμως, δεν περιορίζονται στο αμιγώς εγκληματικό πεδίο, αλλά επεκτείνονται και στο αισθηματικό.

NO CAP: 2 YEARS OF LIGHT

Το ταξίδι ζωής και η καριέρα του Light, του πλέον διάσημου Έλληνα rapper, μέσα από βιώματα έντονων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών που διαμόρφωσαν την καθημερινότητα της χώρας στις τελευταίες δεκαετίες.