FreeCinema

Follow us

ΣΤΑ ΟΡΙΑ (2011)

(RAMPART)

  • ΕΙΔΟΣ: Αστυνομικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Όρεν Μόβερμαν
  • ΚΑΣΤ: Γούντι Χάρελσον, Ρόμπιν Ράιτ, Μπεν Φόστερ, Σιγκούρνι Γουίβερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: AUDIO VISUAL

Στην εκπνοή των 90’s, στο Λος Άντζελες, βετεράνος αστυνομικός παλαιάς κοπής (και δη, ασυμμάζευτος, ποικιλοτρόπως ρατσιστής, νταής – οπαδός της αυτοδικίας) δοκιμάζει να επιβιώσει του εξελισσόμενου σε πιο ανθρώπινο και αξιοκρατικό κλίματος της Αστυνομίας, αλλά και της ιδιόρρυθμης οικογένειάς του.

Στα χαρτιά αυτό το δεύτερο (μετά το «Παράπλευρες Απώλειες») σκηνοθετικό πόνημα του Μόβερμαν πρέπει να φάνταζε πολύ ελκυστικό σε μερίδα των (δήθεν) «κουλτούρα να φύγουμε» ή μαθητευόμενων oσκαρολάγνων της xολιγουντιανής κινηματογραφικής βιομηχανίας. Με πηγή έμπνευσης αληθινά γεγονότα, τον δεινό ανατόμο του Λος Άντζελες – περίφημο και πολυβραβευμένο συγγραφέα – Τζέιμς Έλροϊ στο σενάριο και μια ομάδα εξαιρετικών, αλλά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, σφόδρα παραγνωρισμένων ερμηνευτών (στους Χάρελσον, Ράιτ, Φόστερ και Γουίβερ, πρόσθεσε τους Νεντ Μπίτι, Αν Χες, Στιβ Μπουσέμι και Σίνθια Νίξον) να συνδιαλέγονται υποκριτικά μπροστά στην κάμερα, έμοιαζε σίγουρο καλλιτεχνικό, τουλάχιστον, στοίχημα.

Στην οθόνη, όμως, προδίδει αλύπητα τις όποιες προσδοκίες των δημιουργών του. Αβάσταχτα επιτηδευμένο και υπερβολικά στιλιζαρισμένο, βιώνεται ως ένα αχρείαστο, εξουθενωτικό βασανιστήριο, που (σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από το «Παράπλευρες Απώλειες») μπερδεύει το σινεμά καταγγελίας με τη μαύρη μιζέρια… για τη μιζέρια, και τους γκρίζους χαρακτήρες, με ένα τσούρμο αδικαιολόγητα και αναίτια αντιπαθητικών και αδιάντροπα διεφθαρμένων, απαράδεκτων χαρακτήρων (μέχρι και ο άστεγος του Φόστερ είναι εξωφρενικά αχώνευτος). Τι να σου κάνει, λοιπόν, η θαρραλέα ερμηνεία του πανταχού παρόντος Χάρελσον, στο ρόλο ενός σε πανικό, υπό εξαφάνιση, αστυνομικού δεινόσαυρου; Ή η δαιμόνια ματιά του Μόβερμαν, που στήνει συχνά την κάμερά του πίσω από αντικείμενα, φυτά, μισάνοιχτες πόρτες ή τζαμαρίες, δίνοντας διαρκώς την εντύπωση πως οι – ο Θεός να τους κάνει – ήρωές του βρίσκονται υπό διαρκή παρακολούθηση; Ή η φωτογραφία του Μπόμπι Μπουκόφσκι (κάνε ελεύθερα το συνειρμό) που συλλαμβάνει τα χρώματα σε αστείρευτη θαρρείς αιμορραγία;

Στην τελική, το «ούτε» προκύπτει ως η πιο ταιριαστή λέξη, όταν πρέπει να αρθρώσεις λόγο γι’ αυτό το φιλμ… Ούτε επίκαιρο, ούτε διαχρονικό, αφού μόνο στους τίτλους τέλους ξεκαθαρίζει πως εμπνεύστηκε από πραγματικά γεγονότα, ενώ ουδέποτε εξηγεί πειστικά την ενασχόληση του με την αστυνομική πραγματικότητα του, εν έτει 1999, Λος Άντζελες. Ούτε αστυνομικό δράμα, ούτε δράμα χαρακτήρων, αφού δεν αποκαλύπτει ουσιαστικά και εύστοχα, αφενός, κανέναν από τους χαρακτήρες του, και αφετέρου, καμία από τις πτυχές του κοινωνικοπολιτικού συστήματος που τους θρέφει, αλλά και τους αποβάλλει, όταν πλέον δεν του είναι χρήσιμοι. Τουτέστιν, ούτε σινεμά, ούτε διασκέδαση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν δεν έχεις μαζοχιστικές τάσεις, η απάντηση είναι απλή και ανεπιφύλακτη: όχι. Γιατί το σινεμά δεν είναι μόνο διασκέδαση, δεν μπορεί, όμως, να είναι και χωρίς σκοπό (ένα κάποιο μήνυμα για το πώς είναι στα αλήθεια ή πως μπορεί να γίνει καλύτερη η ζωή μας, βρε αδερφέ) ανηλεές μαρτύριο.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Εξαιρετικός ο ελληνικός τίτλος. Ήρθα στα όρια κι εγώ! Μιλάμε, ο μπάτσος αυτός είναι για άγριες μπάτσες! Αν θέλεις να βγάλεις κάπου το θυμό σου, είναι ταινιάρα. Αλλά θα πρέπει να κάψεις και το σινεμά για να εκτονωθείς…