FreeCinema

Follow us

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ (2014)

(QUI VIVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαριάν Ταρντιέ
  • ΚΑΣΤ: Ρεντά Κατέμπ, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Ρασίντ Ντεμπούζ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 83’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Σεκιουριτάς σε κατάστημα ηλεκτρονικών παρενοχλείται διαρκώς από παρέα νεαρών, μέσα του καταπιέζεται, το φλερτάκι του με όμορφη δασκάλα δεν φουντώνει και, για πολλοστή φορά, προσπαθεί να περάσει από εξετάσεις για να γίνει νοσηλευτής.

Πάνω-κάτω αυτά συμβαίνουν, μαζί με μια εγκληματική ανατροπή «της κακιάς της ώρας», στο multiethnic vérité ντεμπούτο της Γαλλίδας οπερατρίς Μαριάν Ταρντιέ που ατυχεί όχι στις προθέσεις αλλά στις σεναριακές του επιλογές, τη διόλου ώριμη σκιαγράφηση του κεντρικού χαρακτήρα και τη σχηματική απόπειρά του να μεταδώσει ένα κάποιο μήνυμα.

Ο Ρεντά Κατέμπ υποστηρίζει όσο μπορεί τον ρόλο του, ενός τριανταφεύγα προλετάριου που μένει στο σπίτι των γονιών εξαιτίας της γνωστής υφεσικής κατάστασης στην Ευρώπη, όμως η εξέλιξη της ιστορίας τον μετατρέπει σταδιακά στα μάτια τού θεατή σε έναν παθητικό ήρωα ο οποίος και καταπιέζεται σε κάθε κομμάτι της καθημερινότητάς του και δεν ξέρει τι ακριβώς ζητά από τη ζωή του. Στην τελική, ένας χαρακτήρας που δεν «τραβάει» για να δικαιολογήσει την ύπαρξη αυτού του φιλμ ή να προκαλέσει την ταύτιση και το ενδιαφέρον. Η ένθεση του μικροκόσμου παρανομίας μέσω κάποιων παλιών κολλητών του αποτελεί μια δικαιολογία για να φτάσουμε στη δραματική κορύφωση, σεκάνς που μαρτυρά και τη σκηνοθετική αδυναμία της Ταρντιέ να στήσει ατμόσφαιρες πέραν της απλής καταγραφής.

Ακριβώς όπως και το «Σε Επιφυλακή» δεν δίνει το έναυσμα να ειπωθούν πολλά, καταλήγουμε σε ένα σύντομο και αμήχανο συμπέρασμα. Όχι, δεν είναι κακό ή ακριβώς αδιάφορο τούτο το έργο. Απλά, στέκει ως ένας παρατηρητής των καταστάσεων, ένας αυτόπτης μάρτυρας μιας διόλου συναρπαστικής και αβέβαιου μέλλοντος ζωής. Σε μια εποχή στην οποία ο θεατής αναζητά προτάσεις ή πιθανές απαντήσεις, γιατί ν’ απευθυνθεί σε ένα κοινωνικό φιλμ που δεν έχει να του δώσει κάτι από αυτά;

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Όχι ακόμη μια γαλλική… φλυαρία, αλλά ούτε και κάτι πραγματικά ξεχωριστό ή ανανεωτικό για το εκεί σινεμά. Πολύ μικρό για να εκτιμηθεί ως κάτι για το οποίο αξίζει τον κόπο να χάσεις χρόνο ή χρήμα. Οι fans της Αντέλ Εξαρχόπουλος ας γνωρίζουν ότι η εμφάνισή της είναι περιορισμένη χρονικά και δίχως μεγάλη σημασία για την εξέλιξη της ιστορίας.


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

ΧΩΡΙΣ ΟΞΥΓΟΝΟ

Στο Μπρούκλιν του 2039, με τη ζωή να έχει σχεδόν εξαφανιστεί εξαιτίας της απώλειας οξυγόνου, μια οικογένεια επιστημόνων έχει βρει τη βιώσιμη λύση να αναπνέει… εντός της οικίας της, για να γίνει στόχος απρόσκλητων επισκεπτών που ή ζητούν τη βοήθειά της για ν’ αναπαράγουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό της ή επιδιώκουν να πάρουν τη θέση της.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ένας σεκιουριτάς σε πόρτα μαγαζιού, αλλά δεν του αρέσει η δουλειά και θέλει να γίνει νοσοκόμος. Στο καλό.