FreeCinema

Follow us

ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ & ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ & ΖΟΜΠΙ (2016)

(PRIDE + PREJUDICE + ZOMBIES)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία Τρόμου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μπερ Στιρς
  • ΚΑΣΤ: Λίλι Τζέιμς, Σαμ Ράιλι, Μπέλα Χίθκοτ, Έλι Μπάμπερ, Μίλι Μπρέιντι, Σούκι Γουότερχαουζ, Ντάγκλας Μπουθ, Τσαρλς Ντανς, Λένα Χίντι, Ματ Σμιθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Πέντε αδελφές στην Αγγλία του 19ου αιώνα αγωνίζονται για να βρουν το σωστό γαμπρό και… να επιβιώσουν από στρατιές ζόμπι που καταλαμβάνουν ολόκληρη τη χώρα με εξωφρενικά αυξητικούς ρυθμούς!

Μια απόπειρα κινηματογραφικού mash-up έχει τα ρίσκα της. Εδώ γίνεται μια κάποια προσπάθεια (με βάση το bestseller βιβλίο του Σεθ Γκρέιαμ-Σμιθ) να συνδυαστεί ο λογοτεχνικός τόπος ρομαντισμού της Τζέιν Όστεν με τη σάτιρα του genre των ταινιών τρόμου. Οι προθέσεις υπάρχουν, όμως το όλο φιλμ σέρνεται σαν τα κοστούμια εποχής στο λασπωμένο βρετανικό τοπίο. Αντί να γελάς, σκέφτεσαι πόσα λεφτά θα ξόδεψαν γι’ αυτά στα καθαριστήρια μετά…

Το αρχετυπικό και αντισυμβατικό ζεύγος των Ντάρσι και Ελίζαμπεθ του «Περηφάνια και Προκατάληψη» αποκτά ιδιότητες… κυνηγού ζόμπι και έμπειρης ninja warrior (!) στο ανάλογο περιβάλλον εποχής που σερβίρεται πετυχημένα και ουχί φτηνιάρικα σε τούτη την ταινία, η οποία, όμως, χάνει πόντους από το μετριότατο κωμικό timing, τις άρρυθμες και μη χορογραφημένες σωστά σκηνές πολεμικών τεχνών και πολλαπλά… «εγκεφαλικά» διχασμού ως προς τον συνολικό φιλμικό τόνο, με μια προφανή αναποφασιστικότητα που εξοντώνει σταδιακά τη διασκέδαση.

Το αστείο τού ευρήματος με τα ζόμπι χρησιμοποιείται κυρίως σαν ένα μικρό «διάλειμμα» της υπόλοιπης αφήγησης, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για καταστροφικές συνέπειες «Αποκάλυψης» που γονατίζουν όλη τη χώρα και επεκτείνονται διαρκώς προς τον τόπο δράσης των ηρώων της ταινίας, οι οποίοι ελπίζουν μονάχα στο γκρέμισμα μιας γέφυρας που θα τους απομονώσει από τον εχθρό, καθώς το σενάριο της συνύπαρξης με τους ζωντανούς νεκρούς που δεν έχουν γευτεί ακόμη ανθρώπινα μυαλά, άρα παραμένουν φιλικοί προς την ανθρωπότητα, δεν φτουράει ως επίλυση του προβλήματος (και πρωτίστως σεναριακά). Οι σκηνές επιθέσεων ή μαχών με τα ζόμπι δεν έχουν σκηνοθετηθεί με το χιούμορ που θα άρμοζε σε ένα τόσο κανιβαλιστικό concept, η υποπλοκή των τεσσάρων καβαλάρηδων και του «Αντίχριστου» που θα ηγηθεί των ζόμπι για να αποτελειώσει την Αγγλία πάσχει από κάθε άποψη, καθώς παραμελείται διαρκώς στο στόρι και το φινάλε δεν φέρνει μια αποθεωτική κορύφωση σπλατεριάς και… κρινολίνου.

Η αμηχανία του Μπερ Στιρς (αν όχι και των παραγωγών) μετατρέπει το «Περηφάνια & Προκατάληψη & Ζόμπι» σε μια χαμένη ευκαιρία, ένα φιλμ που ή πήρε πολύ στα σοβαρά τον εαυτό του ή δεν ήξερε καθόλου το είδος της σάτιρας των ειδών που πήγε να χειριστεί, καταλήγοντας σε ένα ελαφρώς πλαδαρό έργο εποχής με αλλόκοτες «παρενθέσεις» μοβόρικου αστεϊσμού. Στην τελική, το έργο μοιάζει με μια παρτίδα… Stratego, όπου οι παίκτες δεν γνωρίζουν τους κανόνες του παιχνιδιού και γρήγορα καταδικάζουν την έκβασή του σε μια σκέτη βαρεμάρα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πολύ εκκεντρικό για το κοινό των ταινιών εποχής, άδοξα ρομαντικό, τρομακτικό ή κωμικό για… σχεδόν κάθε είδος θεατή που προσεγγίζουν όλα αυτά τα είδη, το «Περηφάνια & Προκατάληψη & Ζόμπι» θα μείνει (όχι βαθιά) στη μνήμη μας ως ένα φιλμικό αξιοπερίεργο που δεν είχε τα κότσια ή τον προσανατολισμό να προτείνει κάτι ανατρεπτικό για το είδος της κωμωδίας τρόμου. Υπάρχουν στοιχεία για παρεΐστικη «γαλαρία» (ο κοριτσίστικος σεξισμός και οι πολεμικές τέχνες ή κάποιες διασκεδαστικές λαβές εξόντωσης ζόμπι), όμως χάνονται μέσα στο σύνολο μιας αφήγησης με λανθάνοντα σοβαρό τόνο.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι κάτι κορίτσια σαν τα κρύα τα νερά, με ρούχα «εποχής» που λένε, και κυνηγάνε ζόμπι με φιγούρες νίντζα και ζαρτιέρα. Αλλά μιλάνε περισσότερο. Και δεν κάνουν σεξ. Πόσο λάθος!