FreeCinema

Follow us

POKER FACE: Ο ΤΖΟΓΑΔΟΡΟΣ (2022)

(POKER FACE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα Δράσης
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράσελ Κρόου
  • ΚΑΣΤ: Ράσελ Κρόου, Λίαμ Χέμσγουορθ, RZA, Έιντεν Γιανγκ, Στιβ Μπαστόνι, Ντάνιελ ΜακΦέρσον
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 94'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Ο Τζέικ Φόουλι, ένας δισεκατομμυριούχος τεχνοκράτης, αποφασίζει να διοργανώσει μια παρτίδα poker με συμμετέχοντες τον ίδιο και τους φίλους με τους οποίους μεγάλωσε. Τα λεφτά είναι τόσο πολλά, που οι φίλοι του δεν θα μπορούσαν καν να ονειρευτούν, όμως, αυτή η παρτίδα δεν είναι ένα απλό παιχνίδι. Το μεγαλεπήβολο σχέδιο του Τζέικ, να εκδικηθεί τους φίλους του, αποκαλύπτεται σταδιακά, αλλά ακόμη μία ανατροπή κάνει την εμφάνισή της: διαρρήκτες εισβάλουν στο σπίτι και η παρέα πρέπει να βρει τρόπους για να επιβιώσει ως το τέλος της βραδιάς.

Φτάσαμε στο 2022, αλλά υπάρχουν ακόμα παραγωγοί που πιστεύουν πως αποκλειστικά και μόνο με το όνομα παλιών star που έχουν κάνει τον κύκλο τους πια στο σινεμά, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα μπορέσουν να παρουσιάσουν μία ολοκληρωμένη ταινία στο φιλοθεάμον κινηματογραφικό κοινό. Αυτή τη φορά, το πρωταγωνιστικό αυτό πρόσωπο είναι ο Ράσελ Κρόου, ο οποίος δεν περιορίζεται απλά στον κεντρικό ρόλο του «Poker Face: Ο Τζογαδόρος» (ευφάνταστος τίτλος, έτσι;), αλλά επίσης βρίσκεται πίσω από τις κάμερες σκηνοθετώντας (δεύτερη απόπειρα, μετά το «The Water Diviner» του 2014), ενώ (συν)υπογράφει και το σενάριο (what have we done to deserve this?). Τι παραπάνω να πω; Φαίνεται πως το παράπονο του Αυστραλού ήταν η δημιουργία μιας τελείως διεκπεραιωτικής, straight-to-DVD style ταινίας για το poker, λες και δεν είχαμε δει ήδη αρκετές από αυτό το genre.

O Τζέικ Φόουλι άρχισε να βγάζει χρήματα νωρίς, κατορθώνοντας να δημιουργήσει την πρώτη online υπηρεσία poker. Ήταν αυτό αρκετό ώστε να γίνει δισεκατομμυριούχος; Φυσικά και όχι. Γι’ αυτό και το σενάριο μας δίνει την απόλυτα πειστική εξήγηση, πως χρησιμοποιώντας τον ίδιο ακριβώς κώδικα, κατάφερε να τον μετατρέψει σε… άκρως απόρρητο σύστημα παρακολούθησης! Από αυτή την άποψη, η ταινία σίγουρα πετυχαίνει να συνάδει με τον τίτλο της: το poker face των θεατών, είναι εγγυημένο. Πέραν αυτού, η κύρια προβληματική του φιλμ βασίζεται: α) στις ικανότητες του Τζέικ στη μπλόφα (και όλο το κινηματογραφημένο fun ενός παιχνιδιού poker) και β) στους λόγους που κρύβονται πίσω από την ιδέα γι’ αυτή την ιδιότυπη παρτίδα, με συνδαιτυμόνες που κυμαίνονται από διεφθαρμένους πολιτικούς μέχρι αυτοκτονικούς αλκοολικούς.

Στην τελική, βλέπουμε μια ταινία που (στη θεωρία) θα έπρεπε να κρατήσει κλειστά τα χαρτιά της και σταδιακά ν’ αρχίσει να αποκαλύπτει πράγματα, μέχρι τις ανατροπές του φινάλε. Περίπου, δηλαδή, σαν ένα παιχνίδι poker. Αντ’ αυτού, για μιάμιση (ευτυχώς!) ώρα παρακολουθούμε έναν σεναριακό αχταρμά που δεν βγάζει νόημα, flashbacks, voıce-overs και όλα τα επιμέρους στοιχεία της εξέλιξης της πλοκής να προσφέρονται στο πιάτο μας… πριν την ώρα τους.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν στο τραπέζι είχαν ανοίξει δύο άσοι, ένας ρήγας κι ένας βαλές, κι εσείς είχατε στο χέρι από δύο ή από τρεις, θα μπαίνατε ποτέ σ’ αυτό το παιχνίδι; Εφαρμόστε το ίδιο στο σινεμά.


MORE REVIEWS

ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ένας πιλότος θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια κατάσταση ζωής και θανάτου, όταν αναγκαστεί να προσγειώσει το επιβατηγό αεροσκάφος του σε μια ζούγκλα, στη μέση του πουθενά.

JOYLAND

Υπό καθεστώς οικογενειακής πίεσης, προκειμένου να βρει δουλειά, ο μικρότερος γιος πακιστανικής φαμίλιας καταφεύγει στην έσχατη λύση της εργασίας σε… ερωτικό χοροθέατρο. Η καθημερινή συναναστροφή του με την transsexual πρωταγωνίστρια του θεάματος, εξελίσσεται σε έρωτα. Αυτά, όμως, είναι δύσκολα πράγματα για έναν νεαρό και… παντρεμένο Πακιστανό!

ΜΠΕΛ: Ο ΔΡΑΚΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ

Ένα ντροπαλό νεαρό κορίτσι θ’ αποφασίσει να «δραπετεύσει» σ’ έναν εικονικό κόσμο, εκεί όπου ο καθένας μπορεί να είναι αυτό που θέλει. Σύντομα, όμως, θα συνειδητοποιήσει πως ο ψηφιακός κόσμος δεν διαφέρει και τόσο από τον πραγματικό.

ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

Έπειτα από σαράντα χρόνια παραμονής στην ξενιτιά, ο Φελίτσε επιστρέφει στη Νάπολη. Νεανικές αναμνήσεις ξυπνούν στη θύμησή του, τα φαντάσματα του παρελθόντος, όμως, γυρίζουν για να τον στοιχειώσουν.

Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Στα τέλη του 19ου αιώνα, ένας Δανός ιερέας ταξιδεύει μέχρι την Ισλανδία με σκοπό να επιβλέψει το χτίσιμο μιας εκκλησίας σ’ ένα απομονωμένο μέρος του νησιού.