FreeCinema

Follow us

ΠΙΤΕΡ ΡΑΜΠΙΤ (2018)

(PETER RABBIT)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation Οικογενειακή Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλ Γκλακ
  • ΚΑΣΤ: Ντόνολ Γκλίσον, Ρόουζ Μπερν, Σαμ Νιλ, Μαριάν Ζαν-Μπατίστ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 95'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ο σκανταλιάρης Πίτερ ηγείται μιας ομάδας κουνελιών που έχουν βάλει στο μάτι αγροτόσπιτο με κήπο γεμάτο λαχταριστά λαχανικά. Όταν ο γηραιός ιδιοκτήτης του… βλέπει τα ραδίκια ανάποδα, ο νεαρότερος κληρονόμος αποδεικνύεται σαφώς πιο σκληρός αντίπαλος.

Μερικές φορές, αυτή η δουλειά μάς υποχρεώνει σε απάνθρωπες δοκιμασίες. Δεν είναι μονάχα η εμπειρία του να δεις ένα έργο σαν τον «Πίτερ Ράμπιτ», το οποίο απευθύνεται σχεδόν μονάχα σε… προσχολικές ηλικίες. Ο «Γολγοθάς» μιας ανούσιας ταινίας δεν είναι κάτι το πρωτάκουστο για έναν κριτικό κινηματογράφου. Η ακόμη πιο βασανιστική αγγαρεία είναι ο ερχομός της ώρας της σύνταξης αυτού του αναθεματισμένου κειμένου! Αλήθεια, τι πας να γράψεις εδώ και σε ποιον απευθύνεσαι; Το target group του συγκεκριμένου φιλμ… δεν ξέρει να διαβάζει! Κι αν αποτολμούσες να του εξηγήσεις (και) προφορικά (έστω) ότι το «Πίτερ Ράμπιτ» αποτελεί χάσιμο χρόνου, πολύ δύσκολα θα έπειθες ένα μικρό παιδάκι που θα έχει δει εικόνες με τα λαγουδάκια – πρωταγωνιστές του. Ενήλικες; Ζητήστε από το bar του κινηματογράφου… δυνατό αλκοόλ!

Δεν είναι αυτό που λες κακό ή ακριβώς αποτυχημένο, όμως τούτη η «παραγγελιά» εγχειρήματος από τον πάλαι ποτέ (sic) σκηνοθέτη του συμπαθέστατου «Εύκολη… Κατά Λάθος» (2010) που κατάντησε να υπογράφει το άξιο να… ξεχαστεί καλύτερα μαύρο remake του μιούζικαλ «Annie» προ τετραετίας, εδώ πέφτει ακόμη πιο χαμηλά, για την ακρίβεια στο point of view ενός τσούρμου ψηφιακών κουνελιών που «δανείζονται» τη φήμη της συγγραφέως Μπίατριξ Πότερ, διάσημης Βρετανίδας δημιουργού παιδικών βιβλίων, μεταξύ των οποίων και το περίφημο «The Tale of Peter Rabbit» (πρώτη έκδοση το 1902). Μοιραία, ο εκσυγχρονισμός της ιστορίας της αντιπαλότητας του ονομαστού και απειθάρχητου ήρωα με τον κύριο ΜακΓκρέγκορ, τον ιδιοκτήτη ενός παραδεισένιου λαχανόκηπου, αποκτά περισσότερες ανθρώπινες υποπλοκές, πιο «προχωρημένα» γκαγκ και… ουδεμία ουσία ή μήνυμα πίσω από το σενάριο. Με άλλα λόγια, μακράν καμία σχέση με τα (όχι απαραίτητα παιδιάστικα) κινηματογραφικά δημιουργήματα της Aardman Animations όπως το «Γουάλας & Γκρόμιτ στον Τεράστιο Λαχανόκηπο» (2005) ή το «Σον το Πρόβατο: Η Ταινία» (2015), τα οποία και μιλούν σε κάθε ηλικίας «παιδιά» και είναι πιο ευφάνταστα και διασκεδαστικά ως φιλμικές προτάσεις.

Εδώ παρακολουθούμε μονάχα την κάθε απόπειρα του Πίτερ Ράμπιτ, της κουνελοπαρέας του και άλλων ζώων του δάσους, να εισχωρήσουν εκ του ασφαλούς στον «απαγορευμένο» κήπο του κυρίου ΜακΓκρέγκορ (Νίσον) και να μην αφήσουν τίποτε αφάγωτο. Ο ερχομός του κληρονόμου του μακαρίτη (που θα μπορούσαμε να είμαστε και εμείς, από την πλήξη…) δεν θα διευκολύνει το ληστρικό έργο της «συμμορίας» των τετράποδων, αλλά θα προσθέσει στην πλοκή μια ρομαντική ιστορία, με τον νεαρό Τόμας ΜακΓκρέγκορ (Γκλίσον) να γίνεται ζευγάρι με τη γειτόνισσα και προστάτιδα των κουνελιών Μπία. Τα τελευταία θα προσπαθήσουν να σαμποτάρουν με κάθε τέχνασμα αυτή τη σχέση, ώσπου το ζεύγος να χωρίσει κατόπιν σωρείας καταστροφών, για να οδηγηθούμε (τουριστικά…) και μέχρι το Λονδίνο, ώστε να επέλθει η εκεχειρία (#spoiler).

Επειδή η ταινία είναι ήδη κερδοφόρα από το international box-office και επειδή φαντάζομαι πως το ανάλογο merchandising δεν θα πηγαίνει πίσω, ας είμαστε προετοιμασμένοι για ένα (λέγε με και αναγκαίο κακό) sequel σε δύο χρονάκια. Μέχρι τότε και θα έχουμε ξεχάσει τούτο εδώ και (εμείς οι ενήλικοι θεατές) θα έχουμε ξεπεράσει το σχετικό σοκ…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Μην διανοηθείς να το κάνεις αν συνοδεύεις παιδί μεγαλύτερο των επτά (ίσως) ετών. Μην διανοηθείς να το κάνεις εάν είσαι ενήλικας… μόνος! Θυμάσαι τις ταινίες με τα ψηφιακά Στρουμφάκια και τους περιττούς… humans δίπλα τους; Τούτο εδώ προέρχεται από το ίδιο studio παραγωγής, έχει παρόμοια «κοψιά» και ανούσιες ιδέες, αν και το βρετανικό φόντο και οι εξοχές το κάνουν πιο φιλόξενο στο μάτι. Λογικά, αν έβλεπα την ελληνική μεταγλώττιση, μετά θα αναζητούσα… μια κατσαρόλα (Γκλεν Κλόουζ, πόσο δίκιο είχες!).


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.

MR KLEIN

MR KLEIN

Είναι ο Πίτερ ο Κουνελάκης και θέλει να μπαίνει συνέχεια στο λαχανόκηπο του γείτονα για να κόβει την πείνα του. Η ηλεκτρική καρέκλα είναι μια πιο καλοδεχούμενη επιλογή.