FreeCinema

Follow us

ΠΕΜΠΤΗ & 12 (2013)

  • ΕΙΔΟΣ: Κωμωδία
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Θανάσης Τσαλταμπάσης
  • ΚΑΣΤ: Θανάσης Τσαλταμπάσης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Χριστίνα Τσάφου, Κώστας Φλωκατούλας, Δανάη Κλειώ Οθωναίου, Γιώργος Γαλίτης
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: VILLAGE FILMS

Άτυχος και γκαφατζής, ο Ευτύχης δεν μπορεί να σταυρώσει δουλειά και γυναίκα. Πάντα βρίσκεται μπλεγμένος, με αποκορύφωμα την αποκάλυψη κυκλώματος πορνείας από μεγαλοεκδότη.

Ο Θανάσης Τσαλταμπάσης είναι από τους καλύτερους κωμικούς τής νέας γενιάς και ήδη έχει καταφέρει να ξεχωρίσει, κλέβοντας συχνά την παράσταση από ηθοποιούς πιο έμπειρους. Ήταν, όμως, μάλλον πολύ νωρίς για να δοκιμάσει να αναλάβει το συνολικό βάρος μιας ταινίας, στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το σενάριο και τη σκηνοθεσία. Εκτός αν είχε να προσφέρει κάτι εντελώς καινούργιο ή εντυπωσιακά δουλεμένο. Η «Πέμπτη & 12» δεν είναι μια τέτοια περίπτωση και αδικεί και το κωμικό ταλέντο τού Τσαλταμπάση.

Η γκαντεμιά, που κρέμεται διαρκώς πάνω από το κεφάλι τού κεντρικού ήρωα, είναι καλή φίλη τής κωμωδίας, αρκεί να υπάρχει ένα πρωτότυπο story για να τη στηρίξει, έξυπνες ατάκες και σκηνοθεσία που να εκμεταλλεύεται το timing των ηθοποιών. Αν και ο Τσαλταμπάσης παίζει τον Ευτύχη με τρόπο που τον κάνει συμπαθή, το σενάριο και η σκηνοθεσία του δείχνουν τη βιασύνη και την ανωριμότητά του, ενώ το άτεχνο μοντάζ καταστρέφει όποιες στιγμές θα μπορούσαν να βγάλουν λίγο γέλιο. Αν είχες την καλή διάθεση να παραβλέψεις όλα τα άλλα προβλήματα της ταινίας…

Τα αστεία πατάνε πάνω σε πληκτικά κλισέ (π.χ. υστερικές ζηλιάρες «αδελφές») και οι περισσότερες ερμηνείες, εκτός από εκείνες των ηθοποιών που το «παίρνουν πάνω τους», πάσχουν ανυπόφορα. Σ’ αυτή την αδιάφορη ιστορία τού «κάνε το καλό και θα το βρεις μπροστά σου», υπάρχουν μια-δυο καλές στιγμές, όπως η σκηνή τού γυρίσματος της κυπριακής σειράς (τύπου «Μπρούσκο») και ο τύπος τού βλάκα μπράβου που φτιάχνει ο Γιώργος Γαλίτης. Ο Τσαλταμπάσης ίσως έχει κάτι να πει ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης, αλλά όταν το ξανατολμήσει θα πρέπει να είναι πολύ πιο σίγουρος για το υλικό που έχει στα χέρια του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Περιμένεις πρωτοτυπία, έξυπνες ατάκες και γέλιο από μια κωμωδία; Μάλλον σε λένε Ευτύχη γιατί έχασες. Αν σου αρκούν τα λίγα και μια παρέλαση από guests σε μικρές εμφανίσεις, ίσως να διασκεδάσεις και λίγο. Αλλά… μάλλον όχι.


MORE REVIEWS

ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ

Δέκα νεαρά παιδιά το σκάνε από τα σπίτια τους και δίχως καμία επικοινωνία με γονείς ή τον έξω κόσμο, περνούν μερικές ανέμελες μέρες σε μια απομονωμένη εξοχική κατοικία. Πόσο θ’ αντέξουν μεταξύ τους αυτή την «ουτοπική» φυγή και πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να εντοπιστούν τα ίχνη τους από τους ενήλικες;

ΣΤΑ ΑΚΡΑ

Στη Μαδρίτη του σήμερα, μια σειρά από παράλληλες ιστορίες καθημερινών ανθρώπων συναντιούνται υπό τη φρικτή συνθήκη των εξώσεων από κατοικίες οι οποίες βγαίνουν σε πλειστηριασμούς.

Ο ΑΘΩΟΣ

Ιταλός αριστοκράτης του 19ου αιώνα με ζωή χλιδής, γυναίκα και ερωμένη, κλονίζεται όταν συνειδητοποιεί πως η σύζυγός του διαθέτει εραστή. Μία εγκυμοσύνη θα περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα για όλους.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ

Μεσίτης παρουσιάζει σε παντρεμένο ζευγάρι - πιθανούς αγοραστές το υπόγειο «μυστικό» μιας ονειρεμένης κατοικίας στα προάστεια: έναν αγωγό που τους δίνει πρόσβαση σε κάτι το οποίο μπορεί ν’ αλλάξει ριζικά τη ζωή τους και καταλήγει… ξανά στο ίδιο σπίτι! Αλλά έχοντας κάνει κι ένα άλμα δώδεκα ωρών μπροστά στο χρόνο!

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΟΜΠΡΟΜΑΤ

Ο Ματιέ, ένας σαρανταπεντάρης επικεφαλής της Alliance Française, βρίσκεται με μετάθεση στο παγωμένο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας, υπεύθυνος για τη διάδοση του γαλλικού πολιτισμού και τη σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των χωρών Γαλλίας και Ρωσίας. Μετά από μία παράσταση μπαλέτου με ομοερωτικά στοιχεία, την οποία διοργανώνει, αλλά και τη γνωριμία του με μια Ρωσίδα, οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας τον έχουν στο στόχαστρο και σύντομα βρίσκεται κατηγορούμενος για παιδική πορνογραφία.