FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΠΑΘΟΣ (2021)

(PASSION SIMPLE)

  • ΕΙΔΟΣ: Ερωτικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντανιέλ Αρμπίντ
  • ΚΑΣΤ: Λετισιά Ντος, Σεργκέι Πολούνιν, Λου-Τεϊμούρ Θιόν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: STRADA FILMS

Η Ελέν, μία χωρισμένη καθηγήτρια Πανεπιστημίου που ζει μαζί με το μικρό γιο της στο Παρίσι, γνωρίζει τον Αλεξάντρ, έναν Ρώσο διπλωμάτη με μυστηριώδη, ωμό ερωτισμό και sex appeal. Σύντομα, θα ξεκινήσει ένα θυελλώδες, κυρίαρχα σαρκικό ειδύλλιο ανάμεσά τους, στο οποίο ενίοτε παρεμβάλλονται οι προτεραιότητες ενός παντρεμένου ανθρώπου.

Επτά ολόκληρα χρόνια μετά το φεστιβαλικό της «Parisienne», η (μεγαλωμένη στη Γαλλία) Λιβανέζα Ντανιέλ Αρμπίντ επιστρέφει με άλλο ένα πόνημα που δε φιλοδοξεί να «ξεμυτίσει» παραπέρα από το στενό αυτό κύκλωμα, έχοντας ως όπλο τον έντονο ερωτισμό σε ατμόσφαιρα και σκηνές, βασιζόμενη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ανί Ερνό. Με την ερωτική εμμονή σε πρώτο πλάνο κι ένα κάποιο submissive – dominant παιχνιδάκι μεταξύ των ηρώων μας, το «Πάθος» ευτυχεί να διαθέτει τη δυναμική, γοητευτική παρουσία της Λετισιά Ντος, η οποία κλέβει εύκολα κάθε σκηνή. Θα μου πείτε, πόσο δύσκολο είναι αυτό, όταν το κινηματογραφικό της έτερον ήμισυ είναι ο «παγκόσμιος superstar του χορού, Σεργκέι Πολούνιν»;

Φιλοδοξώντας να μας παρουσιάσει μία μελέτη έντονου ερωτισμού, προκλητικότητας, αλλά και κλασικών συμπεριφορών στα όρια της αυτολύπησης, που λίγο ή πολύ όλοι έχουμε βιώσει, ιδιαίτερα σε μία σχέση στην οποία τα «θέλω» είναι κάπως μονόπλευρα, η Αρμπίντ μας δίνει μία αρκούντως ρεαλιστική προσέγγιση, κάνοντάς μας να ενδιαφερθούμε για την πρωταγωνίστριά της, μα η αλήθεια είναι πως το φιλμ στοχεύει περισσότερο στις ερωτικές του σκηνές και το πάθος, παρά στην ίδια την ιστορία. Κι αν το τελευταίο στοιχείο λειτουργεί κάπως ικανοποιητικά, οι υποκριτικές – μη – ικανότητες του ισοβίως καταδικασμένου να αναφέρεται ως «ο παγκόσμιος superstar του χορού» σε κάθε δελτίο Τύπου (το ίδιο είχε συμβεί και με το «Ο Χορευτής» του 2016) Πολούνιν, είναι αυτό που «κλωτσάει» περισσότερο στο έργο. Μαζί με την κλισέ αντιπαραβολή της καθηγήτριας με τις διαλέξεις πάνω στους «καταραμένους» ποιητές, είναι απτά παραδείγματα μιας ταινίας που ενδιαφέρεται περισσότερο για τους εύκολους συμβολισμούς της, παρά για την ίδια την ιστορία της αυτή καθαυτή.

Παρά τα κακώς κείμενά του (που είναι ουκ ολίγα…), το «Πάθος» δεν είναι κενό από στιγμές ωραίου σινεμά, τουλάχιστον όσον αφορά στην ψυχοσύνθεση ενός ήρωα που δυσκολεύεται να συμφιλιωθεί με την ιδέα κάτι ωραίου (;) που σε αναζωογονεί, αλλά έχει ξεκάθαρη ημερομηνία λήξης (η οποία, μάλιστα, έχει ήδη παρέλθει). Δυστυχώς (ή ευτυχώς, όπως το πάρει κανείς), όμως, έργο με μονάχα μία ιδέα, χωρίς να εναρμονιστούν και τα υπόλοιπα επί μέρους κομμάτια της, δε μπορεί να υπάρξει.

Αυτό είναι και το «Πάθος». Μία ταινία με πρωταγωνίστρια που σίγουρα και εμφανώς μπορεί να κουβαλήσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις πλάτες της, κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες πάνω στην ερμηνεία μιας παθιασμένης, ωμά ερωτικής σχέσης, αλλά έναν ανεπαρκή συμπρωταγωνιστή (αν και, για να είμαστε απόλυτα δίκαιοι, ο Πολούνιν διαθέτει κάποια μυστηριώδη γοητεία) κι ένα σενάριο που φοβάται να πάρει ρίσκα.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γαλλόφωνο ερωτικό δράμα, αποκλειστικά για σκληροπυρηνικούς οπαδούς του ερωτικού δράματος ή / και του Σεργκέι Πολούνιν; Τι απαντάτε;


MORE REVIEWS

BLOW-UP

Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ό,τι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δυο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;

MR KLEIN

MR KLEIN

Πρεμιέρα έργου με τίτλο «Το Πάθος». Την Τσικνοπέμπτη. Λέω ν’ ακολουθήσω το αληθινό πάθος και να πάω για παϊδάκια.