FreeCinema

Follow us

ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ (2011)

  • ΕΙΔΟΣ: Ντοκιμαντέρ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νίκος Σκαρέντζος
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 80’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ

Rappers στιχοπλόκοι στα ελληνικά βγάζουν γλώσσα καθόλου χύμα για ό,τι (αισθάνονται πως) πρέπει και γίνονται η φωνή της νέας γενιάς. Οι απόψεις, το μετιέ και το έργο τους γυρίζουν πάνω στο πλατώ. Featuring κάποιους καλεσμένους…

Είναι αποδεδειγμένα πλέον ο επίσημος MC στο εκράν μίας ολόκληρης σκηνής του πενταγράμμου ο σκηνοθέτης του «Χιπ Χοπ Ρυθμοί και Ρίμες». Και αν, ωστόσο, εδώ καθάρισε τον ήχο της αφήγησης βάζοντας mute στα φιξιόν σκετς που φλυαρούσαν στο τεκμηριωτικό ντεμπούτο του, σε ένα μελλοντικό «Phase 3» του εγχειρήματός του να αρθρώσει το the big picture (ή τη μαγική εικόνα;) του εδώ παρακλαδιού της κουλτούρας που το έσκασε απ’ τα γκέτο, θα απαιτηθεί από το crowd να πει περισσότερα, σημαντικότερα, καλύτερα.

Όπως και οι «Ορθολογιστές» του είδους, ο μη «Αιρετικός» doc jockey έχει συνεντευξιάσει τους κορυφαίους τροβαδούρους (σε themes της τέχνης τους από την πρέζα και το ρατσισμό ως την παγκόσμια «Νέα Τάξη Πραγμάτων» και την πόλη), βιντεοκλιπάρει αντιπροσωπευτικά τραγούδια τους, μιξάρει με συναυλιακό υλικό, σαμπλάρει πλάνα αρχείου και προμοτάρει το cut up με guest ομιλούσες κεφαλές. Εδώ είναι που πηδάει περισσότερο η βελόνα: ο Γιώργος Τσεμπερόπουλος και ο Κωνσταντίνος Τζούμας εκφράζονται με την ιδιότητα του ξερόλα άνθρωπου της Τέχνης, η Σώτη Τριανταφύλλου τα λέει σωστά αλλά ημι-στήνεται κι η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη παίζει θέατρο ως θαυμάστρια.

Το «στίχοιμα» έχει κερδηθεί με τους Τζίμη Πανούση – Λίνα Νικολακοπούλου, το «Flowjob» κρατάει το beat, ο άσχετος θα εκπλαγεί από την ελευθεροστομία, την πολιτική θέση και τα υψίπεδα της ποίησης και ο «Εύνους» γνώστης θα φρασάρει μαζί με τον εκάστοτε «Ηχοκράτορα (ALX» ή όχι). Αλλά πρόσθεσε το ότι το ανώνυμο fan base εδώ δεν έχει ποτέ πρόσωπο ή λόγο, συν τις αφέλειες που ενίοτε ξεστομίζονται, και οι λέξεις βγαίνουν μισές απ’ τα λαρύγγια ως το soundsystem. Λιγότερη… ομοιοκαταληξία στο επόμενο long play. Yo…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

«Κριτής Διαρρήκτες», «Rajastarr», όσους είναι σε εισαγωγικά στο άνωθεν κείμενο. Τους ξέρεις; Είσαι ήδη Ταινιοθήκη (πρώτη φορά έρχεσαι, cool). Πας (μη «Ραψωδός) Φιλόλογος» μπορεί να ξαφνιαστεί ευχάριστα. Μακριά οι οπαδοί του «άλλου» ντόπιου ρεπερτορίου (από Κιάμο μέχρι Χατζηγιάννη).


MORE REVIEWS

28 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ενώ η Μεγάλη Βρετανία βρίσκεται ακόμα σε καραντίνα, παρά το πέρασμα τόσων χρόνων, μια ομάδα επιζώντων υποχρεώνεται να ζει απομονωμένα σε κοντινή νήσο η οποία συνδέεται με την ηπειρωτική χώρα μέσω μονοπατιού που φανερώνει η άμπωτη. Ένας πατέρας θα περάσει τον γιο του στην απέναντι όχθη με σκοπό να χάσει την «παρθενιά» του στην εξολόθρευση ζόμπι, όμως, τίποτα δεν θα εξελιχθεί βάσει σχεδίου.

ΕΛΙΟ

Μετά τον ξαφνικό θάνατο των γονιών του, ο ορφανεμένος Έλιο ονειρεύεται να… απαχθεί από εξωγήινους! Από καθαρή σύμπτωση θα τα καταφέρει, όμως, οι μορφές ζωής από το έξω διάστημα που το έκαναν πράξη έχουν την εντύπωση πως ο ανήλικος Λατίνος είναι ο… αρχηγός της Γης!

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΛΦΙΝΙ

Στο νησί της Ύδρας, μαζεύοντας σφουγγάρια από τον βυθό της θάλασσας, η Φαίδρα ανακαλύπτει ένα αρχαίο γλυπτό αμύθητης αξίας, εξαφανισμένο για τουλάχιστον 2.000 χρόνια. Ποιος, όμως, θα καταφέρει να γίνει ο τελικός αποδέκτης του θησαυρού της; Ένας έντιμος αρχαιολόγος που έχει σκοπό να το παραδώσει στις ελληνικές Αρχές ή ένας αδίστακτος αρχαιοκάπηλος που θα το μοσχοπουλήσει στο εξωτερικό;

ΔΙΠΛΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

Ένστολη Αστυνόμος που έχει διεισδύσει ως μυστική πράκτορας σε πυρήνα της ΕΤΑ, τουλάχιστον επί έξι χρόνια, πλησιάζει σε επιτυχία που ενδεχομένως να βοηθήσει στην εξάρθρωση της οργάνωσης. Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα.

ΠΑΡΤΙ ΧΩΡΙΣΜΟΥ

Ζεύγος που χωρίζει έπειτα από δεκαπενταετή σχέση, αποφασίζει να ρίξει τίτλους τέλους όχι με διαφωνίες και εντάσεις, αλλά οργανώνοντας… ένα μεγάλο party!

MR KLEIN

MR KLEIN

Ντοκιμαντέρ για Έλληνες rappers; Όχι yo, αδερφέ. LOL! ΕΤ1 στη μία το πρωί, όχι σε τα μας!