FreeCinema

Follow us

ΡΙΨΟΚΙΝΔΥΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ (2017)

(ONLY THE BRAVE)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζόζεφ Κοσίνσκι
  • ΚΑΣΤ: Τζος Μπρόλιν, Μάιλς Τέλερ, Τζεφ Μπρίτζες, Τζέιμς Μπατζ Ντέιλ, Τζένιφερ Κόνελι, Τέιλορ Κιτς, Άντι ΜακΝτάουελ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 133'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Η βασισμένη σε αληθινά γεγονότα ιστορία ομάδας θαρραλέων πυροσβεστών, η οποία θα δώσει έναν υπέρ πάντων αγώνα προκειμένου να σώσει μια μικρή πόλη στην Πολιτεία της Αριζόνας από ανεξέλεγκτη πυρκαγιά που κατακαίει την περιοχή.

Στο πρόσφατο κείμενό μας για τη «Μέρα των Ηρώων» του Πίτερ Μπεργκ, σχολιάζοντας τη σχεδόν εργολαβική ενασχόληση του σκηνοθέτη με θέματα που άπτονται του αμερικανικού πατριωτισμού (γενικά) και των σωμάτων ασφάλειας (ειδικότερα), αναρωτηθήκαμε αστειευόμενοι εάν μετά τον στρατό και την αστυνομία θα ακολουθούσε η πυροσβεστική στην θεματολογία των ταινιών του. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τότε (ίσως ούτε κι εκείνος) πως θα του έπαιρνε την μπουκιά μέσα από το στόμα ο Τζόζεφ Κοσίνσκι, ο οποίος μετά τα πολύ καλά δείγματα γραφής που παρουσίασε στο είδος της επιστημονικής φαντασίας («TRON: Legacy» και «Oblivion»), αποφάσισε να κάνει αλλαγή πορείας 180 μοιρών, παραδίδοντας ένα φιλμ που μοιάζει να αποτίνει φόρο τιμής όχι μόνο στους ριψοκίνδυνους άνδρες του τίτλου αλλά και… στον Πίτερ Μπεργκ τον ίδιο!

Ο Κοσίνσκι αντιμετωπίζει τους πυροσβέστες της πόλης του Πρέσκοτ σαν πεζοναύτες, αφού η εκπαίδευσή τους δεν έχει πολλά να ζηλέψει από αυτήν της αφρόκρεμας του αμερικανικού στρατού. Πιάνει την ιστορία τους ένα καλοκαίρι, πριν τις μεγάλες πυρκαγιές που δοκίμασαν τις αντοχές τους, όταν υπό την καθοδήγηση του αρχηγού τους Έρικ Μαρς (ρόλο που υποδύεται ο Τζος Μπρόλιν) δίνουν συνεχείς εξετάσεις στα διάφορα μέτωπα ώστε να πάρουν την πολυπόθητη «προαγωγή» σε μάχιμους πυροσβέστες πρώτου βαθμού, καθώς έως τότε η υποστήριξή τους στο πεδίο της πύρινης μάχης έχει βοηθητικό χαρακτήρα και μόνον. Ταυτόχρονα, επικεντρώνει στον Μπρένταν ΜακΝτόνα (Μάιλς Τέλερ), έναν τύπο που αντιλαμβάνεται πως έχει πιάσει πάτο ένεκα χρήσης ναρκωτικών, οπότε της επερχόμενης (αθέλητης) πατρότητας συνεπικουρούσης, αποφασίζει να πάρει τη ζωή του αλλιώς, κατατασσόμενος στο πυροσβεστικό σώμα.

Σε αντίθεση με τον… πρώτο διδάξαντα Μπεργκ, ο Κοσίνσκι το παλεύει σε ό,τι έχει να κάνει με τους βασικούς του ήρωες, προσπαθώντας (χωρίς κάποια καταπληκτικά αποτελέσματα) να μη μείνει στην επίπεδη ανάγνωσή τους. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στον γάμο του ο στιβαρός ηγέτης Μαρς, καθώς και η σταδιακή εξέλιξη του νεοσύλλεκτου Μπρένταν, από «τελειωμένος» χασικλής και αντικείμενο χλευασμού των υπολοίπων πυροσβεστών σε άξιο μέλος της ομάδας, κρύβουν ειλικρινή αισθήματα παρ’ όλη την αφόρητα κλισεδιάρικη παρουσίαση του περιγύρου τους, που εξαντλείται στο τυπικό τρίπτυχο πατρίς-θρησκεία-οικογένεια και τα καθιερωμένα BBQ σύσφιγξης σχέσεων. Όλα αυτά, όμως, έχουν σαν αποτέλεσμα η ταινία να κινείται σε πολύ αργούς ρυθμούς, φλερτάροντας έντονα με ένα οικογενειακού δράματος φιλμ παρά με μια πύρινη περιπέτεια δράσης στο στυλ του «Backdraft» (1991), όπως ίσως φαντάζεται κάποιος λόγω καστ και παραπλήσιας θεματολογίας. Η action πλευρά της υπόθεσης κάνει την εμφάνισή της στο τελευταίο τέταρτο ουσιαστικά, κλιμακώνοντας μεν σε ένα άκρως συγκινητικό φινάλε, έχοντας όμως κουράσει υπερβολικά μέχρι να φτάσει εκεί (ρίξτε και μια ματιά στη διάρκεια), αφού φέρνει συχνά-πυκνά στροφές γύρω από τον εαυτό της, με την αληθινή αίσθηση του κινδύνου (με τον οποίο πρέπει να παλέψουν οι άνδρες του πυροσβεστικού σώματος) να εκλείπει χαρακτηριστικά στο συντριπτικό της κομμάτι.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Σε καμία περίπτωση μια καταιγιστική περιπέτεια δράσης, αλλά ένα βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα δράμα, με λίγες πινελιές μόνο δυναμισμού και έντασης. Ένας έξω από τα νερά του σκηνοθέτης και μια κοινότοπη ιστορία τραγικού ηρωισμού, που ναι μεν δεν καταφεύγει σε υπερβολικές κορώνες, στερείται όμως ρυθμού και πρωτοτυπίας. Η πιτσιρικαρία των multiplex πιθανότατα θα τη βρει αργή και σχεδόν καθόλου διασκεδαστική (με την blockbuster έννοια του όρου), ενώ το πιο ενήλικο κοινό εντελώς επιφανειακή. Ετούτοι οι «Ριψοκίνδυνοι Άνδρες» έχουν καλά ονόματα στις τάξεις τους, πάσχουν όμως από έλλειψη σαφής κατεύθυνσης στις προθέσεις τους.


MORE REVIEWS

ΥΠΟΨΙΕΣ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει.

ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ

Η Κάρολ, μια υπερευαίσθητη νεαρή κοπέλα που δουλεύει σε ινστιτούτο αισθητικής και συγκατοικεί με την αδελφή της σ’ ένα λονδρέζικο διαμέρισμα, απομονώνεται σταδιακά από τον κοινωνικό περίγυρο, εξαιτίας της αποστροφής της προς τους άνδρες και το σεξ. Ο διαρκώς αυξανόμενος εγκλεισμός της, όμως, θα την βυθίζει όλο και περισσότερο στην παράνοια.

ΠΟΥ ΠΑΩ ΠΑΛΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ;

Κατά το δελτίο Τύπου, «ένας δημόσιος υπάλληλος από μικρός ονειρευόταν να δουλέψει για το κράτος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή και απολαμβάνει τα προνόμιά του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του».

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΠΕΛΑΣ

Πληρωμένος δολοφόνος πιάνει δωμάτιο ξενοδοχείου έναντι δικαστικού μεγάρου, προκειμένου να καθαρίσει μάρτυρα που ετοιμάζεται να κελαηδήσει. Ο αυτοκτονικός γείτονάς του, όμως, τού κάνει τη ζωή κόλαση.

ΕΧΩ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΖΗΣΩ

Άπαξ της αποφυλάκισής του, πρώην κατάδικος επιχειρεί να μπει στον ίσιο δρόμο. Παντρεύεται την πιστή του αγαπημένη, πιάνει δουλειά, νοικοκυρεύεται, σύντομα όμως ανακαλύπτει πως ο κόσμος είναι άδικος για τους πρώην κατάδικους που επιχειρούν να μπουν στον ίσιο δρόμο...