FreeCinema

Follow us

ΕΝΝΕΑ (2009)

(NINE)

  • ΕΙΔΟΣ: Μιούζικαλ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρομπ Μάρσαλ
  • ΚΑΣΤ: Ντάνιελ Ντέι-Λιούις, Νικόλ Κίντμαν, Μαριόν Κοτιγιάρ, Πενέλοπε Κρουζ, Τζούντι Ντεντς, Κέιτ Χάντσον, Σοφία Λόρεν, Φέργκι, Ρίκι Τονιάτσι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ιταλιάνος filmmaker αναζητά τη μούσα του ανάμεσα σε πλείστα όσα ξενοπηδήματα που… φωνάζουν και χορεύουν!

Με τον σκηνοθέτη του «Chicago» (βλέπε Όσκαρ καλύτερης ταινίας), με αυτό το καστ (που κουράζει στο να μετράς ονόματα και βραβεία) και την ιδέα πως το όλο project βασίζεται στο «8½» του Φελίνι, περιμένεις να δεις τον «Τιτανικό» των μιούζικαλ. Αλλά, τελικά, εισπράττεις… τον «Καλιγούλα»! Τι κρίμα που οι παραγωγοί του φιλμ δε μπούκαραν κρυφά στα set τις νύχτες για να γυρίσουν extra hardcore σκηνές, που θα χάριζαν στο φιλμ τον αληθινό campy χαρακτήρα του, αυτό ακριβώς που του λείπει για ν’ αφήσει το στίγμα του στην Ιστορία του σινεμά…

Το ότι μία από τις σημαντικότερες ταινίες ever δε μετατρέπεται απαραίτητα και σε καλό μιούζικαλ (πόσο απεγνωσμένος και δίχως έμπνευση ήταν αυτός που το σκέφτηκε;), είναι το πρώτο μάθημα. Αφαιρώντας όλο το υπαρξιακό βάθος του φελινικού πρωτότυπου, προσθέτοντας νούμερα και τραγούδια που δεν υπηρετούν ούτε την αφήγηση αλλά ούτε και το είδος, το «Εννέα» μένει σχεδόν γυμνό μπροστά στην αισθητική και τη λογική του θεατή, ο οποίος αγωνίζεται να στηριχτεί από κάπου για να μην εγκαταλείψει την αίθουσα τρέχοντας. Μοιραία, αυτή είναι η δουλειά που έχει (από)μείνει για το καστ. Αντί τελείας, πρόσθεσε επιφώνημα πόνου…

Ο Γκουίντο του Ντάνιελ Ντέι-Λιούις έχει μετατοπίσει το κέντρο βάρους του σώματός του στους ώμους και σέρνεται σα μαριονέτα με μια κάκιστα σπασμένη ιταλική προφορά, σχεδόν το σύνολο των πρωταγωνιστριών (αφήνοντας εκτός την Κοτιγιάρ ως αντίβαρο ηθικής και τις Ντεντς και Λόρεν λόγω… ηλικίας) δεν είναι απλά σύμβολα θηλυκότητας αλλά φτιασιδωμένες πουτάνες, οι οποίες δεν «ολοκληρώνουν» ποτέ, διότι εδώ η κορύφωση χτυπάει διαπασών σε σημείο απώλειας της libido. Μιλάμε για ένα βήμα πριν τον απόλυτο ευνουχισμό της κινηματογραφικής διασκέδασης!

Ειρωνικά, το «Εννέα» αντικατοπτρίζει αυτό ακριβώς που συμβαίνει στον κόσμο του Γκουίντο: χωρίς σενάριο, μια ταινία καταρρέει. Όσο το σκέφτομαι, πιο πολύ στεναχωριέμαι που ο Τζον Γουότερς έδωσε νωρίς τη λίστα με τις αγαπημένες του ταινίες για το 2009…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το άνωθεν κείμενο είναι η κριτική που έγραψα για το φιλμ το 2009, όταν αυτό διανεμήθηκε για πρώτη φορά στους ελληνικούς κινηματογράφους. Δεν υπάρχουν περαιτέρω λόγια. Ο παραγωγός που σκέφτηκε πως θα είναι ωραία ιδέα να μετατραπεί σε glossy μιούζικαλ το φελινικό αριστούργημα, θα έπρεπε να κατέχει μια μόνιμη θέση σε… ψυχιατρική κλινική. Για το καστ, τι να πω; Η ψυχανάλυση ίσως δεν δουλεύει πάντα…


MORE REVIEWS

ΑΝΕΜΩΝΗ

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στην απομόνωση, ο Ρέι δέχεται την επίσκεψη του αδελφού του, Τζεμ, ο οποίος έχει σκοπό να τον πάρει από το δάσος όπου «κρυβόταν» τόσα χρόνια και να τον φέρει ξανά κοντά στην οικογένειά του, την πρώην σύζυγό του κι έναν γιο που είχε παρατήσει πριν καν γεννηθεί.

Ο ΑΤΡΩΤΟΣ

Η οικονομική ανέχεια και το άρρωστο παιδί του οδηγούν τον Μπεν Ρίτσαρντς στο απόλυτο ρίσκο της συμμετοχής στο τηλεοπτικό game show «The Running Man», έναν αγώνα… ζωής και θανάτου με διάρκεια τριάντα μέρες και έπαθλο ένα αμύθητο ποσό που θα επιτρέψει στον έναν και μοναδικό επιζώντα νικητή ν’ αποδράσει από το αδιέξοδο της γκετοποιημένης καθημερινότητας σε γειτονιές πλέμπας.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΜΟΞΙ: Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΜΙΑΣ ΓΑΤΑΣ

Σπιτόγατα από την πόλη πηγαίνει διακοπές, αλλά ξεμένει μόνη στις εξοχές. Τον δρόμο για το σπιτικό της πάει να βρει, όμως, οι κίνδυνοι είναι πολλοί. Με παρέα της πιστό σκύλο και σοφό πουλί, την αγαπημένη της Τζόσι θα ξαναδεί;

JUJUTSU KAISEN: ΕΚΤΕΛΕΣΗ

«Ένα πέπλο πέφτει ξαφνικά πάνω από την πολυσύχναστη περιοχή της Σιμπούγια, εν μέσω του θορυβώδους πλήθους που γιορτάζει το Halloween, παγιδεύοντας αμέτρητους πολίτες στο εσωτερικό της. Ο Σατόρου Γκότζο, ο ισχυρότερος μάγος εξορκισμών, μπαίνει στο χάος. Αλλά τον περιμένουν χρήστες κατάρας και πνεύματα που σχεδιάζουν να τον εγκλωβίσουν», μας ενημερώνει το δελτίο Τύπου.

EXIT 8

Νεαρός άνδρας αποβιβάζεται από συρμό του Metro σε σταθμό του Τόκιο, κατευθύνεται προς την έξοδο, αλλά… συνειδητοποιεί πως επιστρέφει συνεχώς στο ίδιο σημείο! Πως θα καταφέρει να βγει από εκεί μέσα;