FreeCinema

Follow us

NIAGARA (1953)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Χένρι Χάθαγουεϊ
  • ΚΑΣΤ: Μέριλιν Μονρόου, Τζόζεφ Κότεν, Τζιν Πίτερς, Μαξ Σοουγουόλτερ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92’
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: NEW STAR

Ζηλόφθονα συζύγου επιβεβαιώνονται οι υποψίες όταν ξεσκεπάζει σχέδιο δολοφονικό εναντίον του, με τελικό θύμα… τον εραστή! Τώρα εκείνη δεν ξέρει από πού θα της έρθει και η μάρτυρας όλου του καταστασιακού, από γειτονικό ενοικιαζόμενο δίπλα στο Νιαγάρα, προσπαθεί να επιλέξει μέτωπο.

Η ταινία που «επέβαλε» τη Μέριλιν Μονρόου σαν πρωταγωνίστρια, δεν αποκαλύπτει τα υποκριτικά της χαρίσματα (το εύθραυστο του χαρακτήρα και οι ανασφάλειες «φωνάζουν» από χιλιόμετρα μακριά…), αλλά είναι προφανές πως ο Χένρι Χάθαγουεϊ δεν είχε το παραμικρό κόμπλεξ να κινηματογραφήσει τις θεϊκές καμπύλες της star, δίπλα σε ένα από τα μεγαλύτερα αξιοθέατα της Αμερικής και, μαζί, ένα θαύμα της Φύσης (όπως και εκείνη, άλλωστε).

Η Μονρόου δεν ξέρει πώς να παίξει τη μοιραία γυναίκα που δολοπλοκεί με τον εραστή της για να βγάλουν από την άκρη τον στα όρια της τρέλας (είτε από τη ζήλια του είτε από τραύματα που του άφησε ο πόλεμος) σύζυγο, όμως, οι ύπουλοι ενδυματολόγοι και ο τρόπος που περπατά (και μόνο!) ακόμη, αναλαμβάνουν να τη βγάλουν από τη δύσκολη θέση, ενώ η πλοκή εξελίσσεται σε σχεδόν χιτσκοκικό στιλ ανατροπών, μέσα από στυλιζέ γωνίες λήψης, όπως εκείνη η κλασική σεκάνς του φόνου στο καμπαναριό.

Το Technicolor και η αγριότητα του φυσικού τοπίου θα έκαναν το φιλμ να μοιάζει με εντυπωσιακή ατραξιόν το ’53. Σήμερα, το ατίθασο και… πάντα στη θέση του κραγιόν της Μέριλιν, 24 ώρες το 24ωρο, μαζί με την αφόρητης σεξουαλικότητας και ερωτισμού… ολόσωμη παρουσία της, φορτίζουν τη φαντασία του θεατή, ο οποίος θα βρεθεί πολλές φορές στη θέση του ηδονοβλεψία που γδύνει με τα μάτια την πρωταγωνίστρια. Ειλικρινά, θα ήθελα πολύ να έβλεπα τα υπαινικτικά… υγρά παιχνίδια που θα έστηνε ένας Χίτσκοκ με τον καταρράκτη και τη Μονρόου! Χωρίς να υποτιμώ την αρτιότητα της δουλειάς του Χάθαγουεϊ, ο οποίος κρατά πάντα σε σωστά επίπεδα το σασπένς της ταινίας.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα ευχάριστο, παλιομοδίτικο θρίλερ, που οφείλει πολλά στις εμφανίσεις της Μέριλιν Μονρόου, η οποία σε κάνει όντως να σκέφτεσαι πως δεν υπάρχει άλλο τραγούδι στον κόσμο, όταν σιγοντάρει πάνω από το «Kiss», το σουξέ της ταινίας και σύνθεση του Λάιονελ Νιούμαν (της γνωστής οικογενείας μουσικών και αδελφός του Άλφρεντ).


MORE REVIEWS

GODZILLA MINUS ONE

Μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ο Σικισίμα επιστρέφει σ’ ένα κατεστραμμένο Τόκιο, γεμάτος ενοχές από τη φήμη του kamikaze πιλότου που δεν θυσιάστηκε για πατρίδα του. Θα προστατεύσει μια νεαρή κοπέλα που έχει υιοθετήσει ένα ορφανό μωρό και θα συγκατοικήσουν αναζητώντας τη γαλήνη, καθώς η πόλη αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, ώσπου να εμφανιστεί… ένα γιγάντιο και μεταλλαγμένο από πυρηνικές δοκιμές τέρας.

ΠΕΣΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ

Μεροκαματιάρης εργάτης με «αθώο» πρόβλημα αλκοολισμού γνωρίζει προλετάρια «αδελφή ψυχή» σε karaoke bar, εμφανίζεται το ενδεχόμενο του ρομαντικού σκιρτήματος, μα η κακοτυχία δέρνει και τους δύο, λες κι η μοίρα δεν επιθυμεί την ένωσή τους.

ΣΙΩΠΗΛΗ ΟΡΓΗ

Πατέρας που πενθεί τον θάνατο του γιου του, ορκίζεται να εκδικηθεί τις συμμορίες ναρκωτικών που μεταμόρφωσαν τη ζωή του σε βουβό δράμα. Όταν μιλούν τα πιστόλια, ποιος έχει ανάγκη τα λόγια;

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ

Στο Σέιλεμ, ομάδα από νεαρά αγόρια και κορίτσια ανακαλύπτει κατά τύχη ένα καταραμένο μαχαίρι. Μέσα από μια σειρά από flashbacks, μαθαίνουμε πως το συγκεκριμένο αντικείμενο υπήρξε η αφορμή για πολλούς θανάτους και καταστροφές στο παρελθόν. Η χρήση του σε δαιμονικά παιχνίδια μεταξύ των παιδιών, αποκαλύπτει μια μικρή λεπτομέρεια: ο κάθε χαμένος, πεθαίνει πραγματικά!

ΦΟΝΙΣΣΑ

Σ’ ένα νησιωτικό χωριό, γύρα στα 1900, η γιαγιά Φραγκογιαννού αποφασίζει να κάνει πράξη αυτό που της δίδαξε η ζωή: απαλλάσσει βρέφη θηλυκά και μικρά κορίτσια από τη μαρτυρική εμπειρία του να μεγαλώσουν και να υποταχθούν σε μια σκληρή κοινωνία ανδροκρατίας, που μόνο βάσανα και δυστυχία μπορεί να τους προσφέρει.

MR KLEIN

MR KLEIN

Ποιος Νιαγάρας; Να βλέπεις τη Μέριλιν να περπατάει και να παίρνει μαζί της την οθόνη, πέρα δώθε… Μεγάλη ηθοποιός!